نسیم آنلاین نوشت:

نماینده مردم تهران گفت: امری که موجب رعب و وحشت در مردم شود از مصادیق محاربه است و همانند کسی است که با خدا و رسول می‌جنگد. ایجاد خوف و ترس و نا امنی در جامعه بسیار بدتر از نبودن امنیت در جامعه است.

احمدتوکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش موضوع اسید‌پاشی در اصفهان و حواشی ایجاد شده بر سر این مسئله، گفت: امری که موجب رعب و وحشت در مردم شود از مصادیق محاربه است و همانند کسی است که با خدا و رسول می‌جنگد.
او با اشاره به اهمیت وجود امنیت در جامعه از منظر دین اسلام و از دیدگاه عقلای جهان، گفت: در واقع همیشه ایجاد خوف و ترس و نا امنی در جامعه بسیار بدتر از نبودن امنیت در آن جامعه است چرا که ایجاد وحشت باعث ایجاد تشنج در جامعه می‌شود به همین خاطر است که موضوع اسید‌پاشی امر بسیار بزرگی است.

توکلی ضمن تاکید بر این مطلب که قضیه "اسید‌پاشی" هیچ ربطی به "امر‌ به معروف‌ و نهی از منکر" ندارد، گفت: کدام متدینی را در ایران می‌شناسید که امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بداند و د رعین حال خود را مجاز بداند که چنین غلطی را به اسم اسلام انجام دهد.

او ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی در این شرایط با نادانی غلط‌شان باعث ایجاد ناامیدی می‌شوند، گفت: دنبال کردن چنین رویه‌ای به تصور برخی از مردم نسبت به احکام نورانی اسلام که اهمیت بالائی هم دارد، آسیب می‌زند.

او در پایان با اشاره به اینکه نهادهائی در کشور مسئول ایجاد امنیت جامعه هستند، گفت: دولت، قوه‌قضائیه، نیروهای امنیتی و نیروهای انتظامی باید زمینه ایجاد امنیت در جامعه را فراهم کنند و با عملکرد این نیروها در نهایت چیزی نخواهد گذشت که مسببین اسید‌پاشی دستگیر شوند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =