ایسنا نوشت:

برخلاف ادعاهای اخیر نتانیاهو در مقابل تقابل نظامی با ایران، او شهامت کشیدن ماشه نهایی علیه ایران را ندارد.

سایت خبری فارن پالیسی در گزارشی نوشت: نتانیاهو شهامت کافی برای تقابل رو در روی نظامی با ایران را ندارد و شمشیر جنگ اسراییل علیه ایران همواره نوعی بازی سیاسی بوده و از واقعیت به دور است. آن چه واقعیت دارد آن است که اسراییل ظرفیت نظامی لازم برای یک حمله استراتژیکی مناسب علیه ایران و تاسیسات هسته‌اش را ندارد. البته نیروی هوای اسراییل شاید قادر باشد بخشی از تاسیسات هسته‌ای ایران را نابود کند اما به طور حتم با مشکل جدی روبه رو خواهد شد. در صورت حمله هوایی اسراییل به تاسیسات هسته‌ای ایران،‌ نتیجه آن نا مشخص است.

اسراییل پیش‌تر نیز در حمله هوایی به تاسیسات هسته‌ای عراق در سال ۱۹۸۱ و نیز حمله به سایت هسته‌ای سوریه،‌ با موفقیت روبه رو بود،‌ اما نباید این نکته را فراموش کرد که اسراییل در عراق و سوریه تنها لازم بود که یک هدف مشخص را نابود کند که شرایط در ایران کاملا متفاوت است.

در ادامه این گزارش آمده است: حمله هوایی اسراییل به تاسیسات هوایی ایران،‌ شاید بتواند برنامه هسته‌ای این کشور را به مدت چند ماه یا حداکثر ۱ سال کند کند،‌ اما این اقدام رهبر و مقامات ایرانی را به ادامه این روند تشویق می‌کند و به آن‌ها بهانه می‌دهد که به صورت علنی و برای حفظ امنیت خود در مقابل اسراییل به دنبال ساخت بمب هسته‌ای باشند، به همین دلیل بود که اخیرا ً برخی از شورای امنیت ملی اسراییل به صورت عمومی نگرانی‌های خود را درباره تهدیدهای نتانیاهو علیه ایران را ابراز کردند.

برخی از تندروهای صهیونیستی معتقدند که با حمله اسراییل به ایران، آمریکا نیز وارد عمل می‌شود و کار را تمام می‌کند، اما هم بوش و هم اوباما بارها اعلام کردند که این اتفاق رخ نخواهد داد.

اختلافاتی که همواره میان آمریکا و اسراییل وجود داشته است در دولت اوباما به دلیل مسائلی هم‌چون مذاکرات هسته‌ای با ایران به اوج خود رسیده است.

در حال حاضر آمریکا در مساله فلسطین خواستار یک راه‌حل مناسب با استفاده از دموکراسی فعال میان اسراییل و سران فلسطینی است،‌ آمریکا هم‌چنین امیدوار است که در صورت رسیدن به یک توافق هسته‌ای جامع با ایران؛ بتواند با ایران روابط سازنده‌ای ایجاد کند که البته اسراییل با هر دوی این راه‌حل‌ها مخالف بوده و این مساله به نظر می‌رسد با گذشت زمان بیش‌تر مشخص می‌شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالفضل A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    43 6
    ایران هیچ وقت اقدام به ساخت بمب اتمی نمیکند . اسرئیل هم قبل از این که به قدرت نظامی ایران فکر کند به نفرت مردم ایران از این اشغالگر بچه کش فکر کند.
    • محسن IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
      18 0
      درعرض 48 ساعت پس ازحمله اسراییل به ایران این رژیم خاک برسروجعلی وتروریست پروررا نابودوازصحنه روزگار برمی داریم انشالله
  • امیر IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    65 9
    جرات ندارند چنین غلطی بکنند. در عرض یه روز این رژیم جانی کودک کش رو نابود میکنیم
  • مرد نیمه شب IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    41 4
    اسرائیل یه حباب تو خالیه. ایران لهش میکنه.
  • سینا IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    21 0
    امیدوارم که هیچوقت جنگی صورت نگیره چون به هر حال خیلی از افراد بیگناه از هر کدام از طرفین درگیر در جنگ کشته میشن و خرابیهای زیادی به بار میاد . ولی اسرائیل خوب میدونه که هیچی نیست نسبت به ایران . اینو خود اسرائیلیها بهتر از هر کس دیگه ای میدونن . اسرائیل فقط همپیمان با امریکاست . امریکا هم نمی تونه توی جنگی بر علیه ایران با اسرائیل مستقیما وارد جنگ با ایران بشه. نمیشه گفت که توانش رو نداره ولی میشه گفت که براش بصرفه نیست که با ایران وارد جنگ بشه. ایران هم قبلا اینو گفته بود که اگر از خاک هر کشوری امریکاییها یا هر دشمن دیگه ای بهش شلیک بشه اون کشور رو با خاک یکسان میکنه . این یعنی از بین بردن منافع امریکا و البته اسرائیل ، که اونها هم اینو نمی خوان .
  • حامد پارسا IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    15 1
    امیدوارم که هرگز جنگی بین ایران و اسراییل اتفاق نیوفته اما میشه پیش بینی کرد که کمتر از یک ساعت بعد از حمله احتمالی اسراییل ، ده ها موشک شهاب3 ایران فاجعه ای بزرگتر از بمب هسته ای در تلاویو اسراییل رقم میزند ..
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    2 0
    اسراییل مثل سوسک زیر پایه ایران له میشود لجنهای ضد ایرانی لعنت بر اسراییل