وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشارکت مردم در تکمیل طرح‌های نیمه تمام معدنی و سایر طرح‌های جدید معدنی افزایش یافته و باید این باور در کشور ایجاد شود که همه می‌توانند در انجام سرمایه‌گذاری مشارکت نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه مجمع عمومی عادی ایمیدرو افزود: باید همواره به سرمایه گذار احترام لازم گذاشته شود تا جذب کافی سرمایه در کشور صورت گیرد.

به گفته مهندس نعمت‌زاده، ایمیدرو در تلاش‌های خود می‌بایست با اعمال اینگونه موارد در پیاده‌سازی سیاست‌های اصل ۴۴ همت نموده و افکار و نگاه صرف خود را از منابع مالی دولتی تغییر داده و به سمت مشارکت‌های بخش خصوصی پیش روند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور بر اهمیت بخش صنعت و معدن افزود: باید به سمت اهداف ترسیم شده پیش رویم و در این زمینه همراهی همه دستگاه‌ها ضروریست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح‌های معدنی و صنایع معدنی با حضور بخش خصوصی و در قالب تعاونی‌ها و تشکل‌های فنی معدنی انجام شوند و بانک‌ها و صندوق توسعه ملی در تامین مالی پروژه‌ها همکاری نمایند.

وی افزود: ایمیدرو می‌بایست پیگیری‌های لازم را در وصول مطالبات خود انجام دهد.

براساس این گزارش، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست یادآور شد: در سال جاری هدفگذاری ایمیدرو بر مبنای وصول مطالبات معوقه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام معدنی و صنایع معدنی لحاظ شده است.

وی گفت: در پروژه‌های جدید ایمیدرو در صدد هستیم تا در مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی در تکمیل طرح‌های نیمه تمام معدنی به میزان ۲۰ هزار شغل مستقیم و ۱۰۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد نماییم.

به گفته کرباسیان، طرح‌های توسعه‌ای جدید هم‌اکنون به ارزش ۵ میلیارد دلار بدنبال فراخوان برای مشارکت بخش خصوصی آماده اجرا می‌باشد.

رییس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه گفت: سیاست‌های ایمیدرو در دولت تدبیر و امید تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با کمک بخش خصوصی و توسعه اکتشافات جدید معدنی است.

وی با اشاره به اینکه بودجه اختصاص یافته ایمیدرو در بخش پژوهش نسبت به سال گذشته ۱۸ برابر شده است افزود: در صدد هستیم تا در تکمیل زنجیره ارزش تولید را از معدن تا محصول نهایی فولاد به طور علمی جلو پیش برده و با افزایش بهره‌وری، رعایت نکات زیست محیطی و ایمنی همچنین شفافیت‌های لازم مالی به عنوان بنگاه توسعه‌ای همواره پیشقدم باشیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    ابنها همه حرفه. سیستم کشور ما علیه کارآفرینی است. یعنی کارآفرین باید بدبخت و فقیر باشه...کارآفرین پولدار باید بره زندان یا مهاجرت کنه.