براساس گفته های رئیس شرکت شهرک های صنعتی استان قم، هفته آینده جلسه ای در استانداری قم برای بررسی وضعیت صنایع آلاینده این استان تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، ابراهيمي رئيس شرکت شهرک هاي صنعتي استان قم در اين رابطه گفت: پس از آنکه اعلام شد، واحدهايي در شهرک صنعتي شکوهيه آلاينده هستند و برخلاف مقررات رفتار کرده اند، کارگروهي در شرکت شهرک هاي صنعتي تشکيل شد تا به اين موضوع رسيدگي کند. ما به عنوان شرکت شهرک هاي صنعتي از تمامي ابزارهاي قانوني که در اختيار داريم براي رسيدگي به اين موضوع و همچنين حفظ محيط زيست استفاده مي کنيم.

وي ادامه داد: در همين جلسات مقرر شد که مبناي تصميم گيري و اظهانظر در مورد واحدهاي آلاينده شهرک شکوهيه قم، گزارش کارشناسي همين کارگروه باشد.

او بيان داشت: برهمين اساس هفته آينده جلسه اي در استانداري قم برگزار مي شود تا گزارش رسمي در مورد فعاليت اين واحدها ارائه شود. سازمان محيط زيست هم قبول کرده که گزارش هاي همين کارگروه مبناي تصميم گيري باشد.

او همچنين بيان داشت: در شرايط کنوني اقتصادي کشور، هيچکس موافق تعطيلي کارخانه هاي صنعتي نيست ولي قرار هم نيست به اين بهانه منفعت بزرگتري مانند حفاظت از محيط زيست در خطر قرار گيرد. سربي که در اين کارخانه هاي ذوب باطري توليد مي شود، براي سلامتي انسان خطرساز است. بنابراين در صورتي که گزارش کارگروه منتشر و مشخص شود بايد برخورد قاطع صورت گيرد، شرکت شهرک هاي صنعتي استان قم در اين رابطه کوتاهي نمي کند. اما به هرجهت فرآيند رسيدگي به چنين پرونده هايي مي تواند قدري زمان بر باشد. اما بنده به افکار عمومي و صاحبان صنايع قول مي دهم که به محض ارائه گزارش نهايي در يک شنبه هفته آينده، مفاد آن و اقداماتي که انجام شده از طريق رسانه ها براي اطلاع عموم منتشر مي شود.

او بيان داشت: قانون مشخص کرده که واحدهاي صنعتي پس از اخذ مجوز بايد در چه حوزه اي به فعاليت بپردازند. بنابراين وقتي به فرض واحدي براي صنعتي خاص مجوز گرفته و اقداماتي ديگر انجام مي دهد، برابر با قانون با آن واحد برخورد صورت مي گيرد. وقتي سلامتي افراد و محيط زيست در خطر باشد، جاي تعارف براي برخورد با واحدهاي آلاينده وجود ندارد.

پيش از اين در برخي خبرها نقل شده بود که از ميان کارخانه هاي آلاينده، شرکت شهرک هاي صنعتي پس از بررسي هاي نهايي اقدام به قطع امکانات زيرساختي شهرک به روي آنها کرده است که اين خبر را هيچ کدام از مسئولان رسمي شرکت شهرک هاي صنعتي و استانداري تاييد نکردند. با اين حال هفته آينده و پس از برگزاري جلسه استانداري، نتيجه نزديک به دو ماه مذاکره در مورد واحدهاي صنعتي آلاينده منتشر مي شود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    1 1
    حرف مفت کیلویی چند ؟ لطف کنید یک سری به شهرک صنعتی سلفچگان بزنید . ببینید با محیط زیست چه می کنند .