۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۱

سایت صدای اقتصاد نوشت:

بازارهای جهانی طی سه  روز گذشته تحولات مهمی را پشت سر گذاشته‌اند که مهمترین آن در بازار طلا رقم خورد.

انتشار گزارشی از بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا و پیش‌بینی رشد بالای تولید ناخالص داخلی این کشور موجب شد تا ارزش دلار به بالاترین سطح طی 3 ماه و نیم گذشته برسد.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی آمریکا تولید ناخالصی این کشور 3.5 درصد رشد داشته است.

این موضوع موجب شد تا کاهش قیمت در بازار طلا به سطحی کم سابقه برسد. روز گذشته بهای هر اونس طلا 35 دلار کاهش یافت تا به یک هزار و 162 دلار برسد.

این در حالی است که چهارشنبه هفته گذشته بهای هر اونس طلا یک هزار و 229 دلار برآورد می‌شد که نشان می‌دهد طی سه روز این شاخص 67 دلار افت کرده است.

این تنزل بهای طلا امروز، کاهش قیمت طلا و سکه در بازار ایران را رقم خواهد زد. با توجه به اینکه سطح تقاضا در بازار داخل به دلیل ایام محرم کاهش یافته و احتمالا تغییر مهمی در بازار ارز رخ نخواهد داد، کاهش قیمت طلا و سکه قطعی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اینچنین شرایط بازار را تحلیل می‌کند: ریزش قیمت در بازارهای جهانی روز شنبه حدود 20 هزار تومان از قیمت سکه تمام بهار آزادی را کاهش خواهد داد.

محمد کشتی‌آرای گفت: «بازارهای جهانی با شوک کاهش قیمت مواجه شده است در چنین شرایطی معمولا یک التهاب کاهشی نیز به همراه آن می‌آید چراکه ترس از کاهش بیشتر قیمت موجب افزایش عرضه به بازار می‌شود که این موضوع به کاهش بیشتر نرخ‌ها می‌انجامد. البته بعد از چند روز، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار طلا برای جلوگیری از سقوط بیشتر قیمتف اقدام به خرید طلا می‌کنند تا به تعادل بازار کمک کنند.»

این اتفاق در شرایطی بازار داخل را دگرگون خواهد ساخت که از امروز بازار اصلی تهران به مدت یک هفته به مناسبت ایام محرم تعطیل خواهد بود اما معاملات در بازارهای فرعی و چهارراه استانبول در جریان خواهد بود. بازار جهانی نیز شنبه و یکشنبه در تعطیلی به سر می‌برد که منجر به ماندگاری نرخ جهانی برای دو روز خواهد شد.

برای دیدن جزئیات این خبر اینجا را کلیک کنید.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    5 0
    نترس با بالا بردن دلار قيمتش درست مي كنن ميگي نه نگاه كن ...............
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    135 3
    برای بالا رفتن که هر شب صد هزار تومن بالا میرفت حالا که میخاد بیاد پایین چرا لعنتیا نمیزاریین .چون یه مشت سرمایه دار پا گذاشتین رو گلوی این ملت و برم نمیدارین.لعنت بهتون
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    7 0
    بانک مرکزی حامی صنف طلا فروش به نفع انها و ضرر مردم دلار را بالا میبرد تا سکه پایین نیاید