دلاوری می گوید حالا هدفش المپیک ریو است.

فتح ا... فتحی :جاسم دلاوری نماینده سنگین وزن تیم ملی بوکس دررینگ اینچئون تا یک قدمی طلا پیش رفت ولی با شکست مقابل نماینده قزاقستان به نقره بسنده کرد . او حالا خودش را برای رینگ جهانی قطر اولین انتخابی المپیک آماده می کند تا علاوه بر کسب مدال طلا سهمیه المپیک ریودو ژانیرو را دراختیار بگیرد .

دلاوری که مدال برنز بازیهای آسیایی دوحه  قطر در کارنامه اش به چشم می خورد می گوید : « از آنجا که مدال این مسابقات دررنکینگ رده بندی تاثیرگذار بود همه کشورها با نامداران خود آمده بودند و با تمام توان برای مدال می جنگیدند . من هم دررینگ اینچئون کم نگذاشتم  وهر چه در توان داشتم رو کردم تا بتوانم طلا بگیرم اما متاسفانه نشد. سطح مسابقات خیلی بالا بود و حریف قزاق تجربه حضور درچند المپیک ومسابقه جهانی را داشت به همین دلیل مبارزه با او کارساده‌ای نبود.»

بوکسورسنگین وزن تیم ملی ادامه می دهد : « مسابقات اینچئون درسطح بسیار خوبی برگزار شد. درمجموع چهار مبارزه انجام دادم . در مبارزه اول حریف چینی که از نظر تجربه از من برتر بود شکست دادم . در مبارزه دوم با نماینده کره روبرو شدم . او حریف خیلی خوبی بود ولی با آنالیز کادرفنی این حریف و نماینده ازبکستان را شکست دادم اما درفینال با شکست مقابل بوکسورقزاق مدال طلا از دستم پرید.»

نایب قهرمان بازیهای آسیایی با اشاره به داوری ها می گوید : « حق تيم ما مدال‌هاي بيشتري بود. اما متاسفانه داوری‌ها چنگی به دل نمی زد و داوران با جانبداری از بوکسورهای کره ای و قزاق بوکسورهای بقیه کشورها  را از کسب مدال محروم کردند. معتقدم اگر قضاوت‌ها بهتر بود قطعا تعداد مدال‌های تیم ایران بیشتر بود.»

دلاوری ادامه می دهد : « بعد از بازی‌های آسیایی دوحه چندین عمل جراحی روی پایم انجام دادم و مدتی را دور بودم. این دوری باعث شد درگوانگ ژو حضور نداشته باشم و در این وزن روح الله حسینی که هم اکنون نایب رییس فدراسیون است روی رینگ برد و مدال برنز بگیرد.»

بوکسورسنگین وزن تیم ملی كسب سهميه المپيك را مهمترين برنامه‌اش عنوان می کند : « بعد از بازگشت تمرینات انفرادی را شروع کردم تا پس از تشکیل اردو برای حضوردررینگ جهانی کاملا آماده باشم . هدفم ابتدا حضوردرمسابقات قهرمانی جهان وسپس انتخابی المپیک است که اگر کادر فنی صلاح بداند می‌خواهم در این دو میدان مدال بگیرم .»

نایب قهرمان بازیهای آسیایی دوست دارد مبارزه در بوکس نیمه حرفه‌ای را تجربه کند: « هر بوکسوری دوست دارد پیشرفت کند و روزی در مسابقات نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای مبارزه کند و من هم از این قاعده خارج نیستم . پیشنهاداتی برای مبارزه در لیگ نیمه حرفه ای داشته ام ولی چون  شغلم برایم اهمیت بیشتری دارد. از حضور در این مسابقات انصراف داده ام . ولی اگراطمینان پیدا کنم رفتنم به این رقابت‌ها برای من مشکلی ایجاد نمی کند حتما به بوکس نیمه حرفه‌ای می روم.»

دلاوری با انتقاد از مسئولان ورزش ادامه می دهد : « متاسفانه مسئولان ورزش بین رشته های ورزشی تبعیض قائل می شوند . قبل از بازیهای آسیایی هیچ مسئولی از بوکسورها سراغ نگرفت اما دراینچئون همه انتظارمدال داشتند و ما هم قول دادیم که کم نگذاریم و خوشبختانه به قول خود عمل کردیم . حالا از مسئولان می خواهیم نگاه خود را به بوکس تغییردهند مطمئن باشند اگر از بوکس وقهرمانان آن حمایت کنند این موفقیت ها در رینگ جهانی والمپیک برزیل تحقق پیدا می کند.»

 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا معمار A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    15 1
    مظلومترین ورزش ایران بوکس است، خیلی از دلواپسان سالهاست که به دنبال تعطیلی این ورزش هستند اما این آرزو هرگز محقق نخواهد شد حتی با بیشترین بایکوت خبری و رسانه ای...