تسنیم نوشت:

 سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار نظرهای برخی از مقامات غربی و اروپایی در خصوص اجرای حکم مجازات خانم ریحانه جباری را مداخله جویانه توصیف کرد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار نظرهای برخی از مقامات غربی و اروپایی در خصوص اجرای حکم مجازات خانم ریحانه جباری را مداخله جویانه توصیف کرد و ضمن مردود دانستن این اظهارات، گفت: دخالت در یک پرونده قضائی که مراحل و روند حقوقی و قانونی را بر اساس آئین دادرسی بطور کامل طی کرده و حق تجدید نظر نیز در آن لحاظ شده، قابل قبول نبوده و مردود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: این پرونده مراحل قضایی خود را مطابق نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران و وظایفی که قانونگذار بر عهده سیستم قضایی گذاشته، گذرانده است.

لازم بذکر است قانونگذار به منظور احقاق حق عمومی جامعه برای مرتکب قتل حداکثر تا 15 سال زندان در نظر گرفته است، اما اجراء یا توقف یا تبدیل آن بخش از مجازات که در زمره حق اولیای دم ومقتول بوده (قصاص)، تنها در اختیار اولیای دم می‌باشد.

پیش از این "توبیاس الوود" معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه در وب سایت رسمی این وزارتخانه نوشت: پادشاهی متحده عمیقا مخالف استفاده از مجازات اعدام است. من بسیار نگران و ناراحت هستم که در پرونده ریحانه جباری که سوالاتی در خصوص روند دادرسی آن وجود داشت، از اعدام استفاده شد.
جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعدام جباری را محکوم کرده است.

دادستانی تهران در واکنش به انتشار مطالبی در برخی سایت‌های خبری در خصوص پرونده‌ی موضوع محکومیت ریحانه جباری اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است به‌رغم موارد فوق این دادستانی در جهت حصول سازش و کسب رضایت اولیای دم تلاش نموده و با وجود برگزاری جلسه‌ای با حضور اولیای دم و قاتل و خانواده‌ی وی، اولیای دم در نهایت خواستار اجرای حکم قصاص شدند.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    81 20
    نظر مردم چی؟ نظر مردم هم مداخله جویانه است؟
    • ما IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
      12 18
      نظر مردم شمایید؟
    • کاربر A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
      13 14
      مردم چرا فکر میکنید اون خانم بیگناه کشته شده؟ طی هفت سال چندین قاضی این پرونده رو بررسی کرده. چرا فکر میکنید همه ی اونها از دین و وجدانشون گذاشتن و رای به اعدام یک بیگناه دادن؟ البته منم معتقدم که عدم اطلاع رسانی کافی مسئولین سبب ایجاد شائبه شده و برای روشن شدن افکار عمومی جای دوری نمیره یکی از آقایون بیاد و به تردیدهای مردم جواب بده.