واحد مرکزی خبر نوشت:


نیروهای ارتش آزاد سوریه برای دفاع از کوبانی (عين العرب) از طریق خاک ترکیه به سوریه باز می گردند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع آگاه روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای ارتش آزاد سوریه به منظور دفاع از شهر کردنشین کوبانی (عین العرب) از طریق خاک ترکیه  به سوریه باز می گردند.

گفته می شود پیشقراولان نیروهای پیشمرگ کرد عراق، وارد خاک ترکیه شده‌اند تا از آنجا به شهر  عین العرب (کوبانی) در شمال سوریه بروند.

علی بدوی گزارشگر المنار گفت: حدود40 دستگاه تریلی و خودروی نظامی که برخی از آنان به تیربارهای سنگین مجهز است پایگاه نظامی خود را در شمال شرقی اربیل مرکز کردستان عراق ترک کردند و از طریق زمینی به استان دهوک که با ترکیه هم مرز هستند رفتند. آنها سپس به شهر عین العرب خواهند رفت تا به کردها در جنگ با داعش کمک کنند.

گزارشگر المنار با اشاره به اظهارات صالح مسلم رئیس اتحاد دموکراتیک کرد که درباره نیت ترکیه در قبال کوبانی ابراز تردید کرده است افزود مسلم گفت جنگجویان کرد سه روز است که منتظرند تا به این شهر وارد شوند اما آنکارا آنها را معطل  نگه داشته است.

یک مسئول ترک نیز گفت کشورش به صورت اصولی با ورود پیشمرگها به عین العرب موافقت کرده است اما گفت مذاکرات در این خصوص ادامه دارد.

احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه زمانی که اعزام نیروهای پیشمرگ و ارتش موسوم به ارتش آزاد سوریه را به کوبانی مطرح کرد تا جایگزین جنگجویان حزب دموکرات کردستان شوند به روشنی نیت آنکارا را بیان کرد.

داوداوغلو همچنین کارایی حملات هوایی ائتلاف بین المللی به فرماندهی واشنگتن را کم اهمیت دانست.

این در حالی است که هواپیماهای ائتلاف به بمبارانهای بیشتر ادامه دادند بدون آنکه نتایج آن مشخص باشد. درگیریها بین یگانهای حمایت از ملت کرد و شبکه داعش نیز در محورهای مختلف کوبانی ادامه دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =