عابدزاده: جای مایلی‌کهن، مرا به زندان ببرند!/حاجی مربی و معلم ما بود، معلم یعنی پدر آقای دایی

عقاب آسیا می گوید انتظار نداشته باشید که عقاب آسیا به کمیته انضباطی برود و التماس کسی را بکند.

حبیب افتخاری:احمدرضا عابدزاده به قدری از صدور حکم زندان محمد مایلی‌کهن ناراحت است که مجبور شدیم بخشی از حرف‌هایش را ننویسیم. عقاب آسیا همواره به پیشکسوتان و مربیانش احترام گذاشته است و اکنون که خبر رسیده مایلی‌کهن به خاطر شکایت دایی باید 4 ماه به زندان برود، در مقام حمایت از سرمربی اسبق خود تأکید می‌کند حاضر است به جای مایلی‌کهن به زندان برود. حرف‌های احمدرضا عابدزاده را با خبرورزشی بخوانید.

درباره ناراحتي‌تان از حكم صادره براي مايلي‌‌كهن چه نظري داريد؟
از لحظه‌اي كه اين خبر را شنيدم، بسيار ناراحت و عصبي هستم. من قاضي نيستم و جزئيات قوانين را نمي‌دانم اما نمي‌توانم باور كنم قاضي بابت چند مصاحبه فوتبالي‌ها حكم به زندان سرمربي سابق تيم ملي ايران بدهد. محمد مايلي‌كهن بازيكن، مربي و سرمربي تيم ملي بوده و يك ايراني متدين است. مقامات يك جاهايي بايد يكسري مسائل كه به كل مملكت مربوط مي‌شود را لحاظ كنند. اين اتفاق مي‌تواند بازتاب جهاني داشته باشد چون شاكي فوتباليست معروفي بوده و مايلي‌كهن هم سرمربي تيم ايران بود. پس فردا رسانه‌هاي دنيا مي‌نويسند در ايران شاگرد از مربي شكايت مي‌كند و دادگاه هم مربي را به زندان فرستاده است. باور كنيد فرهنگ كشورمان زير سؤال مي‌رود و آبرو براي فوتبال ما نمي‌ماند.

اگر مايلي‌كهن چنين مصاحبه‌هايي را عليه احمدرضا عابدزاده انجام مي‌داد، شما چه واكنشي نشان مي‌داديد؟
نمي‌دانم چرا مايلي‌كهن از اين مصاحبه‌هايي كه مي‌گوييد عليه من، خاكپور، محمدخاني، باقري، منصوريان، شاهرودي، مهدوي‌كيا، خداداد و بقيه كساني كه شاگردش بوده‌اند، انجام نداده است؟ اما مي‌دانم اگر عليه‌ام مصاحبه مي‌كرد، سكوت مي‌كردم و اگر خبرنگاران مي‌پرسيدند چرا جواب نمي‌دهي، عرض مي‌كردم حاج‌آقا مايلي‌كهن بزرگ‌تر من است، مربي‌ام بوده و گردن من حق استادي دارد و هرگز جوابي به ايشان نمي‌دهم و برايشان احترام قائل هستم. به نظر شما اگر دو مرتبه اين‌كار را مي‌كردم، باز هم عليه من حرفي مي‌زد؟ اصلاً مگر مي‌شود حاجي بي‌دليل عليه من صحبت كند؟! الان هم دارم مي‌گويم در فرهنگ ما مربي يعني معلم و معلم يعني پدر. من رسماً اعلام مي‌كنم جاي مايلي‌كهن مرا ببرند زندان، نه كسي كه گردن يك نسل فوتبال اين مملكت حق استادي دارد. اتفاقاً با حميد استيلي هم صحبت مي‌كردم، ناراحت بود. خداداد عزيزي و كريم باقري هم همين‌طور. مسلماً خيلي از شاگردان حاجي‌مايلي اين حس را دارند و حاضرند محكوميت ايشان را به جان بخرند.

شايد ظرف روزهاي آينده اتفاقي رقم بخورد كه نيازي نباشد مايلي‌كهن به زندان برود.
به خدا زشت است، آبروي فوتبال‌مان مي‌رود. مايلي‌كهن مثل همه انسان‌ها ايراد دارد اما حتي دشمنش هم نمي‌تواند بگويد او آدم درستكاري نيست. اين همه حرف پشت فوتبالي‌هاست اما چه كسي مي‌تواند بگويد مايلي‌كهن فلان زد و بند مالي را كرده؟ دنبال مسائل داوري و تباني فوتبال رفته است؟ اين مربي از اين جهات يك الگو است در فوتبال، آن وقت مي‌خواهند ايشان را زنداني كنند.

به فكرت نرسيده با علي دايي صحبت كني تا اين قضيه ختم به خير شود؟
من با كسي صحبتي ندارم! عرض كردم مربي يعني معلم و پدر. وقتي من عابدزاده شرايطي فراهم كرده‌ام معلم يا پدرم برود زندان! مسلماً حرف هيچ بني‌بشري روي تصميمم تأثير نخواهد داشت. اصلاً شما اشتباه مي‌كنيد با من نوعي كه اين كار را كرده‌ام، همكلام شويد. لطفاً بحث را عوض كنيد چون فكر كردن به حكم صادره و زندان رفتن مايلي‌كهن دوباره عصبي و ناراحتم كرده است.

بالاخره به حكم محروميتت اعتراض نكردي و روي سكو مي‌نشيني تا اين 4 جلسه سپري شود؟
انتظار نداشتيد كه عابدزاده به خاطر حكم كميته انضباطي برود التماس آقايان را بكند؟ 40 جلسه هم محروم مي‌كردند، برايم اهميت نداشت. آنها پست و مقامي دارند كه تازه به دست آورده‌اند و تا چشم به هم بزنند، از دست داده‌اند و خدا را شكر من احتياجي به آنها ندارم و خيلي راحت دارم كارم را انجام مي‌دهم. فدراسيون به جاي اينكه برود داور خطاكارش را محروم كند، براي ما محروميت و جريمه تراشيد تا صورت مسئله پاك شود.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =