تسنیم نوشت:

نخست وزیر اسپانیا برای نخستین بار روز گذشته به خاطر رسوایی های مالی که به ضرر حزب حاکم خلق بوده عذرخواهی کرد و قول داد تا برای پاکسازی سیاست اسپانیا از فساد مالی تلاش بیشتری انجام دهد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا در حالی برای نخستین بار به خاطر رسوایی های مالی حزب حاکم این کشور رسما عذرخواهی کرده است که تحقیقات قضایی علیه اعضای این حزب در سه سال گذشته پس از پیروزی حزب خلق در انتخابات اسپانیا ادامه داشته است.
بر اساس این گزارش راخوی در سخنانی در سنای اسپانیا تاکید کرد که " من به نام حزب خلق از همه مردم اسپانیا به این خاطر عذرخواهی می کنم که افرادی را برای پست هایی انتخاب کردم که ارزش این پست ها را نداشتند و به نظر می رسد از این پست ها سوء استفاده کرده اند.
عذرخواهی راخوی در شرایطی است که آنجل آسبس وزیر کشور سابق اسپانیا و دبیر کل حزب خلق به اتهام مفاسد مالی در دادگاه عالی اسپانیا حاضر شده است. لوییس بارسناس خزانه دار سابق این حزب نیز به اتهام دست داشتن در پرونده فساد مالی در بازداشت به سر می برد.
راخوی افزود: حزبش برای مقابله با فساد تدابیری را معرفی کرده و قصد دارد قوانین بیشتری را نیز اعلام کند.نخست وزیر اسپانیا گفت: ما اتخاذ تدابیر مقابله با فساد را ادامه خواهیم داد تا هر کسی که در یک پست دولتی قرار می گیرد پیش از وسوسه شدن برای فساد دو بار فکر کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =