میزان نوشت:

عضو انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور با اشاره به تداوم رکود در بازار مسکن اعلام کرد: به دلیل توقف ساخت و ساز مسکن در سال 94، شاهد سونامی 200 درصدی قیمت مسکن خواهیم بود.

مجتبی بیگدلی تقاضای سالیانه کشور را به مسکن 1.5 میلیون واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: سالیانه بین 800 هزار تا یک میلیون ازدواج در کشور صورت می گیرد که دولت باید برای پیشگیری از انباشت تقاضا سالیانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان، انباشت تقاضای مسکن را در شرایط کنونی 5 میلیون واحد مسکونی اعلام کرد: در صورتی که دولت زمینه های ساخت و ساز مسکن را فراهم نکند حجم تقاضا روند صعودی خواهد داشت.

بیگدلی، در ادامه با انتقاد از سیاست های شورای شهر و شهرداری در زمینه احداث مسکن عنوان کرد: با وجود رکود در بازار مسکن هم اکنون شورای شهر و شهرداری با اقدامات غیر کارشناسی هزینه های ساخت و ساز مسکن را افزایش داده اند.

او با اعلام این که در سال آینده با سونامی بی‌سابقه‌ای مواجه خواهیم شد عنوان کرد: متاسفانه مردم ما نیز به جای اینکه قبل از افزایش قیمت خرید کنند، در زمان سونامی هجوم می‏ آورند که خود عاملی است برای بیشتر شدن قیمت‏ ها و مثل بنزینی می‏ ماند که روی آتش ریخته شده باشد.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور، با اعلام این که نیاز کشور به صورت سالانه به بخش مسکن به اندازه 30 کشور اروپایی است اعلام کرد: سالی 1.5 میلیون ازدواج، 500 هزار حوادث غیرمترقبه و بافت‏های فرسوده همگی منجر به افزایش تقاضا شده است که در صورتی که پاسخ داده نشود همه چیز را با خود می‏ برد.

بیگدلی گفت: نبود برنامه‌ای جامع برای بخش مسکن و عدم تعیین نقشه راه در این بخش از سوی مسئولان اقتصادی باعث شده است به اولین حوزه‌های این بخش شوک قیمتی وارد شود.
او یکی از نشانه‌های این شوک قیمتی را، افزایش ۴۰ درصدی قیمت مصالح ساختمانی اعلام کرد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    87 9
    جالبه چندروزپيش خبرانلاين يه خبررفته بودازاينكه تاپايان سال نودوچهارقيمت مسكن تغييرى نخواهدكرد.اوناچى مىگن اين چى مىگه
    • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
      49 11
      چرت و پرت. تو به دل نگیر واسه بازارگرمیه
  • حسن IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    59 10
    باز شروع کرده اند. شما چقدر ملک تو دستتون باد کرده؟
  • فرهاد IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    82 13
    عزیزم شاهد نزول 200 درصدی مسکن خواهیم بود 4سال اول احمدی نژاد مسکن 80 تومنی شد 40 جو ندید که حرفاتون خریدار نداره
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    اینم ی روشی ه برا فروش واحدهای انباشته شده: تکنیک هول و ولا
  • نیما A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    86 13
    مردم تا قیمت ها پایین نیاد نمی خرند شما هم فکر خودتی نه مردم
    • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
      11 2
      ملت ایران ثابت کرده که همیشه برعکس عمل کرده. چه درمورد ارز و سکه و بورس و چه در زمینه مسکن. کافیه قیمتها در هر کدوم از بازارها ذره ای بالا بره اونوقت مردم برای خرید هجوم میارن و قیمتها را با شدت بیشتری افزایش میدن.
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    65 8
    با ایجاد تشویش اذهان عمومی می خوان ملک هاشون رو بفروشن. قیمت ها را واقعی کنید تا مردم بخرند. دولت هم بهتر است در شهرستان ها مسکن سازی کند و جلوی مهاجرت به تهران را بگیرد.در تهران بازسازی بافت فرسوده فقط باید از امکانات دولتی بهره مند شود.
  • محمد A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    75 13
    شما اگر شانتاژ نکنید سونامی قیمت مسکن نخواهیم داشت
  • رضا IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    52 9
    احساس میکنم این افراد با توجه به راکد شدن اوضاع بازارشون و کمتر شدن نقش دلال بازیشون در پی ایجاد جو روانی در بازار مسکن هستند . اما به هر هال این واقعیتیه که شما بگو متری 100 میلیون ولی مردم پول ندارند . به هر حال با رویکرد و سیاستی هم که دولت در کاهش تورم در پیش گرفته و با توجه به کمبود نقدینگی در بازار برای عموم بعید می دونم در آینده نزدیک اتفاق خاصی در این بازار رخ دهد.
  • امين اكتيو IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    51 8
    ظاهرا كار از تشويق و ترغيب وتطميع گذشته و به تهديد رسيده است مطمئنا اگر عوامل طبيعي دخيل باشد هيچ افزايش قيمتي درخصوص خريد مسكن دركار نخواهد بود به چند دليل 1 كاهش قدرت خريد مصرف كنندگان واقعي بشدت كاهش يافته2 ريسك خريد مسكن وسرمايه گذاري براي مسكن افزايش يافته 3درسالهاي اخير ميزان عرضه بشدت نسبت به تقاضا افزايش يافته ومويد آن آمار خانه هاي خالي درسراسر كشور است 4 مسكن مهر توازن را دربحث عرضه وتقاضا بهم زده است. بنابراين اگر شما انبوه سازان با عوامل كاذب وتهديدات و اقدامات مافيايي معادلات را بهم نزنيد هيچ اتفاقي نمي افتد
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    55 8
    والا ما هر جای تهران که می ریم همین طور داره ساختمون می ره بالا...حالا این رکود در ساخت چیه رو من نمی دونم...بهتره با آمار و ارقام صحبت بشه که در حال حاضر چند ساختمان در کشور ساخته می شه و مثلن سال های پیش چقدر بوده... در ضمن بخشی از این رکود به خاطر روش های خود شماست...به جای اینکه فکر سودهای 100 درصدی و بیشتر باشید میزان حاشیه سود خودتون رو کم کنید تا رکود شکسته بشه...رکود با این حرف ها از بین نخواهد رفت چون جیب های مردم خالی تر شده و قیمت های شما بالاتر رفته...حال اگر به جای دویست درصد قیمت مسکن هزار درصد هم افزوده بشه برای اکثر جمعیت کشور که توانایی خرید ندارند و همان هایی هستند که می توانند مسکن را از رکود خارج کنند توفیری نخواهد کرد
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    33 6
    نه نگران نباش اين تو بميري ديگه از اون تو بميري ها نيست، وقتي قيمت يك كالايي تعريف پيدا مي كنه كه خريداري هم باشه، الانش بازار راكده اگه 200 درصد گرونتر بشه حتي اين عده معدود فعلي هم ديگه خونه نمي خرن، پس باش تا صبح دولتت بدمد
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    29 6
    به درک بکنید 10 برابر فعلی پول کجا بود اخه هااان؟؟؟
  • بی نام GB ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    36 6
    مگر کم الان دارند میسازند و ساخته اند؟ ضمن این که مگر نفرشوند مسکن سازان که بخوان جو گرانی را در اجتماع جا بیاندازند وگرنه در همین تهران و استان تهران کلی ساختمان های نوساز هست که نمیفروشند مافیا اگر بخوان در مسکن درست کنن باید دولت جلوی اینها را بگیرد
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    39 5
    وقتي پول نيست 100 برابر شود فايده ندارد بايد وضعيت معيشتي مردم درست كرد
  • وحید A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    24 10
    کی میخواد بخره؟چقدشو امثال تو میتونن بخرن؟فک میکنی مردم اگه داشتن نمیخریدن؟مسکن 400 درصدم گرون شه کسی نداره که بخره ...مشکل اصلی مسکن اینه کسایی که مسئولشن خودشون مسکن هاشون رو دسشون باد کرده و میخوان به قیمت گزاف بهروشن متاسفانه دولت هم منفعل نشون داده در صورتی که مسکن مهم ترین مسئله مردمه
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    35 7
    به نظر من این مطلب که خانه سه برابر می شه مصداق کامل تشویش اذهان عمومی هست و باید مدعی العموم با ایشون برخورد کنند.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    23 5
    با توجه به تامین مسکن جوانان دهه اول انقلاب که بیشترین رشد جمعیتی را داشتیم و فی ا لحال کاهش شدید رشد جمعیت کشور و نیز مالکیت بیش از 60درصد خانواده های ایرانی که بیش از دو اپارتمان دارند و خارج شدن اپارتمان از کالای سرمایه ای اگر مسئو لین که منافع دارند دخالت نکنند اتفاق خاصی در قیمت ها رخ نخواهد داد.
  • مردم IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    26 6
    میخواستم نظر بنویسم ، به نظرها نگاه کردم دیدم همه با هم عقیده ایم
  • بی نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    30 3
    طرف بدجوری بازارش کساده دری وری میگه
  • ميرسليم A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    7 18
    آقايان همه نظرشان مجترم ، من ميگم يا گران ميشه يا گران نميشه آدم دور انديش اگر نيلز واقعی به مسکن داره و نقدينگی کافی نيز دارد بهترين موقع خريد در دوران رکود می باشد که حتی مثل پدران ما حسرت نخورند که فلان سال خانه متری فلان قيمت بود و ما می تونستيم بخريم ولی متاسفانه نخريديم
  • رضا پارسايي A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    9 26
    حرفشهاش کاملا صحیحه . این بابا یه عمره تو کار مسکنه.اکه انطوری نشد من سیبیلمو میتراشم.
  • روزبه A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    11 1
    به هیچ وجهی ممکن نیست مسکن افزایش قیمت پیدا کنه الانشم بازاری وجود نداره تو محل ما 21 واحد نو ساز خالی وجود دارد.
  • بهرام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    8 3
    ديگه در خواب ببينيد از اين كه است بالا تر بره بزار توافق انجام بشه انوقت اين بساز بنداز ها سكته شون ميبنيم اشالله
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    12 1
    لابد هم فقط ايشون با افزايش ٢٠٠ درصدي قدرت خريد خواهد داشت. وقتي آدمي با اين درك اقتصادي رييس انجمن هست نبايد هم اتفاق مثبتي در زمينه خروج مسكن از ركود رخ دهد.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    12 1
    حرف بیخودی زده این فرد. عرضه مسکن زیاده و تقاضا کمه. اینهمه مسکن در سال 91 و 92 ساختند که روی دستشون مونده. 200 درصد افزایش رو این آقا در خواب دیده.
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    4 0
    تو شهر ساری که هر کوچه خیابان رو نگاه کنید دارن خونه های تر و تمیز ویلایی رو خراب می کنند و جاش اپارتمانها ی چندین طبقه می سازن و اتری از رکود ساخت وساز مسکن نیست.کلی واحدهای ساخته شده خالی هست که هنوز فروش نرفته ولی همینطور دارن ساختمون سازی می کنند.اگه یه ذره انصاف داشته باشن و قانع باشن ساختمون رو دست شون باد نمی کنه.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    2 0
    توی شیراز هم توی همه ی کوچه ها داره اپارتمان سازی میشه من که مطمعنم برای اینها خریدار نیست
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    3 0
    همینطوری الان تو تهران به طبقات 4 آب نمیرسه.به نظرم باید اصلا برج سازی تو تهران متوقف بشه.چون در آینده مطمئنا مشکلات بسیاری پیش خواهد اومد.ولی چون پای پول در میون هست شهرداری راضی نمیشه
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 0
    اینجورادمهانظراتشون مشخصه واسه چیه.انبوه سازه تاامروزعادت کرده یه شبه میلیاردربشن.حالاکه رکوده مسکنشون مونده میگن سونامی توراهه ودروغ میگن تامردم بخرن.حالامیفهمیم چقدردزدن.بزاربجاس سونامی اتم بیادپول کجابودشکم گنده ازخذابیخبر
  • بی نام A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    شما انبوه سازان از سود های کلانتان بگذرید و کمی قیمت ها را منطقی کنید تا مردم تشویق به خرید بشن همین شماها با دولته دهم کم به مسکن لطمه زدین؟
  • یاسین IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    اینقدر واحد خالی داریم داخل ایران نگران نباشید. اینم ترفندیه برا فروش. شهرداری و شهرداری چی سراغ پول میکنه. آهای مردم مراقب خودتون باشید.