تا زمانیکه مسوولین خود را تافته ی جدا بافته بدانند و مانند مردم عادی در گیر مشکلات هر روزه نشوند رفتارشان به دو گانگی دامن می زند مگر اول انقلاب این تجربه را به دست نیاوردیم که همراهی با مردم نیاز به شعار ندارد بلکه شعور می خواهد و صداقت؛ که این روزها به هزاران بهانه و توجیه خود را از این امر حیاتی دور کرده اند.

آفت شناسی در روش حکومت اسلامی و مقایسه ی آن با سیره ی ائمه و شخص پیامبر ما را به این واقعیت آشنا می کند که  چرا سستی و کسالت های نا بجا سراسر جامعه را  فرا گرفته است؟

چه دلیلی دارد که قانونی در مجلس به تصویب برسد و اجرای آن  چندین ماه به طول انجامد ؟ مگر وضع این قانون یک ضرورت اجتماعی یا فرهنگی و سیاسی نبوده است ؟ پس چه دلیلی دارد  که با گذشت ماهها و گاهی به درازای سالی، خبری از اجرای آن نباشد؟

نمونه می خواهید؟ از قانون خدمات کشوری نام ببرم یا از ضرورت تحصیلات رایگان تا مقطع دانشگاه و...

چه  دلیلی دارد که مصوبات نهاد نظارت و قانون گذاری، با اجرای آن باید  دو مقوله ی جدا از هم باشد و نیازی به فوریت اجرایی در قانون وضع شده در مجلس، احساس نشود؟

شاید دور ترین و غیر واقع ترین و در عین حال صحیح ترین و حقیقی ترین   پاسخ این باشد که دستگاه حاکمیتی در قوای سه گانه، نیازی به سرعت در انجام کار را احساس نمی کند ،چرا که حد اقل خود، با وجود یا عدم وجود آن قانون؛ می تواند چرخ نیازمندی خویش و  اطرافیانش را به پشتوانه ی عریکه ی قدرتی که بر آن سوار می شوداز هر شتاب و عجله ای برهاند  و به هدف برسد .در این بین مردم صبر کنند تا زیر پایشان علف سبز شود!

این یک شعار یا انتقاد بی پایه و اساس نیست. کدام یک از مسوولین ما در واقعیت، نه در شعار،  مثل مردم عادی در جامعه، دغدغه ی مایحتاج عمومی و نیازهای اولیه ی زندگی را دارند .؟؟

من صحبتم در مورد خرج زندگی یعنی مایحتاج اولیه مثل نان و برنج و گوشت و حبوبات است نه در مورد برخرجهای زندگی شامل نوع برند لباس و نیازهای غیر ضروری برای ادامه ی حیات!! .

البته معدودی از مقامات همیشه سعی داشته اند بر اساس آموزه های دینی، خود را با طبقات پایین جامعه هماهنگ کنند و پیروان راستین امامان و پیامبران الهی باشند.اینکه پیامبر اکرم در هنگام نشستن دایره وار می نشست تا میان ایشان و سایر اصحاب فرقی نباشد به یک اسطوره بدل شده است.

مگر سنگینی علم ودانش در وجود حضرات اجازه می دهد که همچون پیامبر در امور عمومی کارگری کنند و یا در جمع خانوادگی مانند شخصی چون علی به کار خانه بپردازند؟

گذشت، آن زمانی که امام علی (ع) و سایر امامان، خود به رفع مایحتاج خود می پرداختند . با دست خود لباس بخیه می زدنند و با حفر چاه کار دیگران را به ثمر می رساندند و دهها مصداق دیگر . ظاهرأ ایشان فرصت انجام چنین اموری را داشته اند و این حضرات در قرطاس بازی اداری فرصت سر خاراندن ندارند که هیچ ،علاوه بر آن غرور قدرت اجازه نمی دهد حتی با خانواده ی خود قبل و بعد از اکتساب قدرت ،به درستی مراوده کنند.و تنها راه را برای نجات از این عقب ماندگی رها کردن و بی توجهی و بی قیدی و طلاق عاطفی یا شرعی و... .چند نمونه می خواهید!!؟؟؟

می دانم و می دانید که این قصه سر دراز دارد و بیان همه ی این ناهنجاریها و آفتهای فاصله افکن ،مثنوی هفتاد من کاغذ شود . به قول معروف "در خانه اگر کس است یک حرف بس است"

روزی که مسولین ما غم نان پیدا کنند و ماشین پرایدشان کنار خیابان بماند و حقوق ماهیانه اشان هفته ی اول تمام شود و دریافتهای خارج از شمول به دادشان نرسد و از رانتهای قدرت استفاده نکنند تازه می توانند ادعای دلسوزی داشته باشند تا به رسد به پیگیری و اجرایی کردن سریع مصوباتشان.

حسین(ع)یک شعار نیست .یک شعور عملی است که تا در زندگیمان جاری نشود به بیهوده ادعای پیرویش را داریم.در کجای زندگی امام حسین (ع) دوری و بی تفاوتی نسبت به مشکلات روحی و عاطفی و حتی نیازهای مادی مردم دیده می شود؟؟؟؟؟

چقدر خوب است که مدتی است به انحر افات مراسم عاشورا پرداخته می شود و شیعیان می فهمند که اعمالی مانند قمه زنی و خود آزاری و...مورد پسند امامان شیعه نبوده و نیست و چه خوبتر خواهد بود که شیوه ی برخورد و چگونگی دادخواهی امامان شیعه در عمل مسولین مشاهده شود تا مردم به عینه لذت آنهمه درستی و پاکی را بچشند و ببینند.

خدا بیامرزاد مولانا را که می فرمود:

گوشم شنید قصه ی ایمان و مست شد

کو قسم چشم ؟ صورت ایمانم آرزوست

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزام A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    16 0
    ما که تو این چند سال فقط و فقط حرف شنیدیم. متأسفانه از عمل خبری نیست
    • میلاد م A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
      4 0
      حتی اگر اقدامی هم بشود من دیگه بهیچ عنوان به مسئولین اعتماد ندارم
  • ali IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    10 0
    کاش کسی از مسئولین گوش شنوا داشت
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    15 0
    من هم با نویسنده هم عقبده هستم در کشور ایران مسوولین مانند رعایا یشان زندگی نمی کنند از همه نظر تامین و حتی زیادی تامین هستند و هم در قوه قضاییه و هم در مجلس که از متن مردم نیستند و تافته های جدا بافته هستند این تعلل در قضاوت و اجرای قانون و تعلل در تقنین قانون های لازم برای یک جامعه قانونمند که همه اقشار یک زندگی معقول داشته باشند وجود دارد یک قضاوت سالیان طول می کشد و به جای اینکه به فکر مرد م باشند قانون امر به معروف را برای رودر رو قراردادن مردم روبروی مردم بسط می دهند مگر تا حاالا نهادهای مجری امر به معروف و نهی از منکر چه می کردند ؟؟؟؟؟؟؟ برای اینکه مردم را از مطالبات حقه خود انخراف بدهند هر روز یک قانون که جزو نیاز روزمره نیست تدوین می کنند
  • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    17 0
    هیچ وقت نسبت به هیچ مسئولی احساس نزدیکی نکردم
  • عباس اسکندری EU ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    8 0
    میفرمایند: الناس علی دین ملوکهم. باید مسولین صادق و درستکار باشند تا مردم با الگوپذیری از ایشان نیز چنین کنند که متاسفانه تا کنون که جز این بوده است. باشد که زین پس چنین باد.
  • علی اصغر A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    7 0
    دوست داشتنى ‏ترين چيزها در نزد تو، در حق ميانه ‏ترين، و در عدل فراگيرترين، و در جلب خشنودى مردم گسترده‏ ترين باشد، كه همانا خشم عمومى مردم، خشنودى خواص نزديكان را از بين مى‏ برد بخشی از نامه حضرت علی ع به مالک اشتر ملاک قضاوت بسیار سادست.آیا ما علی گونه رفتار میکنیم؟قطعا در پاسخ به این سوال مردم قضات بسیار با انصافی هستند...
  • محمدرضا A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    8 0
    درود بر شما اقای عابدینپور
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    8 0
    انقلاب که شد قرار بود در جامعه فاصله ی طبقاتی نباشد.مسوولین مثل مردم عادی زندگی کنند و رشوه و رانتی نباشد .افسوس که زیاده خواهی عده ای بهشت انقلاب را به جهنم تبعیض بدل کرده است
    • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
      1 0
      آفرین حرف دل اکثریت مردم ایران رو زدی .
  • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    5 0
    در دو بخش باید هماهنگی وجود داشته باشد . بخش اول پرداخت دولت به کارکنانش اعم از شرکتیو رسمی و غیره باید بین مصرف و دریافت تعادل باشد که در حال حاضر چنین نیست. دوم بین زندگی مردم و مسوئلان همسانی وجود داشته باشد . فلان آقا که تا دیروز آه در بساط نداشته الان به واسطه مسئولیتش میلیاردر است. انتظار نداشته باشید آنچه بعنوان پیام ارسال میشود مردم بپذیرند
  • بینام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    8 0
    ای کاش با نام دین اینگونه به دین ضربه نمی زدند.مسولین چون می دانند مدت کارشان محدود است بیشتر به فکر آینده ی خود و خانواده شان هستند نه مردم بیچاره.حتما ماشینهای آقایان را دیده اید اگر دوست داشتید ببینید توی اینترنت ...
  • عایش A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    5 0
    احسنت جناب استاد
  • بینام A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    7 0
    خدا کند مسوولین از خواب غفلت بیدار بشن و این همه به مردم ستم نکنند
  • بی نام A1 ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    8 0
    خدا کند که برخی مسئولین به هوش بیایند و متوجه بی اعتمادی مردم نسبت به خودشان بشوند. این بی اعتمادی است که باعث می شود بازار شبکه های اجتماعی مجازی این طور گرم باشد و هر روز شکاف میان مردم و مسئولین عمیق تر شود.
  • رامین A1 ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    7 0
    قشنگ بود و جالب
  • خسرو IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    1 0
    این وظیفه مردم است ، که مراقب مسولین کشور باشند. در حقیقت تقدیر و تمجید بی مورد و بزرگ نمایی برخی از مسولین. واز حق وحقوق خود دفاع نکردیم. امروز گرفتار چنین وضعی شدیم . خود کرده را تدبیر نیست
  • بی نام IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    1 1
    تغییر شکل های بسیار وحشتناک و این عمل چند بار تکرار شد و اون بر می گشتند و از ان به بعد من توانایی شنوایی کم شد و می گویند این کفاره اعمال دنیایی بوده پس مطمئن باشید کلام الله در قرآن راست و جن وجود دارد و می تواند در جلد مردم باشد و با همان قیافه و یا تغییر قیافه دهد حالا هر چی گشتم اون مطلب را پیدا نکردم و خواستم برای کسانی که جن و شیطان و امورات غیبی را مسخره می کنند یاد اوری کنم اینها من در اوردی و مسخره نیستند