تسنیم نوشت:

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت رضایت از خدمات‌دهی بیمارستان‌ها و مراجعات به بیمارستان‌های دولتی 9 درصد افزایش یافته است.

ایرج حریرچی عصر امروز در حاشیه بازدید از یکی از مراکز بهداشت طرح تحول سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمارها ۸۰ درصد مردم از بیمارستان‌های دولتی استفاده می‌کنند به همین دلیل ما در تلاش برای تامین این نیاز مردم هستیم.

حریرچی با بیان اینکه همه پرداخت‌ها در بیمارستان‌های دولتی هم اکنون 5 تا 10 درصد است، افزود: با تدوین کتاب جدید تعرفه‌های بیمارستان‌ها این مبلغ در بیمارستان‌های دولتی به 3 تا 6 درصد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه دولت در بیمارستان‌های خصوصی برنامه‌ای برای پرداخت هزینه‌ها ندارد و تنها قرار است کتاب تعرفه‌ها که ملاک کار بیمارستان‌هاست و اشکالات فراوانی داشته و حدود 15 سال بازبینی مشخصی نشده بود بازنویسی شود.

قائم مقام زیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 700 مورد خدمات‌رسانی که تعرفه مشخص در کتاب تعرفه‌ها نداشت نیز به این مجموعه اضافه شده، تصریح کرد: از این پس ملاک عمل همه بیمارستان‌ها تعرفه جدید است.

وی افزود: کسانی که تمایل به خدمات گرفتن از بیمارستان‌های خصوصی هستند باید هزینه این بیمارستان‌ها را یا از طریق بیمه یا شخصی پرداخت کنند و دولت برنامه‌ای برای پرداخت این هزینه ندارد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های بیمارستان‌های دولتی را دولت پرداخت میکند، گفت: امسال نسبت به پارسال رضایت‌مندی مردم از بیمارستان دولتی افزایش یافته است.

وی افزود: براساس نظرسنجی‌های دستگاه‌های نظارتی به سبب افزایش کیفیت خدمت، رضایتمندی مردم از خدمات پزشکی بیمارستانها بالا رفته است.

معاون کل وزارت بهداشت درمان، آموزش پزشکی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت رضایت از خدمات‌دهی بیمارستانها و مراجعات به بیمارستانهای دولتی 9 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تنها در بیمارستانهای ارجاعی برخی بیماران در لیست انتظارند که برای آن در حال اندیشیدن تدابیری هستیم.

وی با بیان اینکه برخی کاستی‌ها مثل کمبود تخت icu، روانی و سوختگی نیز در این طرح وجود دارد ، تصریح کرد: برطرف کردن این مشکل کار امروز و فردا نیست.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =