فارس نوشت:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ولایت فقیه در فتنه 88 اجازه وتوی آرای مردم را نداد، گفت: اگر به جرم سران فتنه رسیدگی شود آن موقع حقیقت و عدالت بیشتر روشن می‌شود.

 سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در همایش استکبارستیزی در مکتب امام خمینی(ره) که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در کشور ما مردم و آرای مردم است و اینکه بر چه مبنایی ما می‌خواهیم قضاوت کنیم. یکی از چالش‌های اصلی ما با نظام سلطه این است که آنان نگران این هستند که نظام جدیدی و مدل جدیدی از مردم‌سالاری با عنوان مردم‌سالاری دینی در حال شکل‌گیری است. از اینکه مردم انتخاب می‌کنند نه گروه‌های قدرت و ثروت.

وی افزود: پشتوانه نظام جمهوری اسلامی مردم هستند که در انقلاب و دفاع مقدس آن را مشاهده کردیم. من زمانی به سولانا دبیر سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتم که مردم‌سالاری دینی در کشور ما این است که مردم ما از نظامشان پشتیبانی و دفاع می‌کنند و البته عکس آن نیز وجود دارد از اینکه اسلامیت نظام از جمهوریت آن دفاع می‌کند و نمی‌گذارد رأی مردم وتو شود. و این موضوع تنها در سال 88 نبود و در سال 92 و قبل از آن نیز شاهد بودیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در سال 88 هیچکسی نتوانست مشارکت و رقابت در انتخابات را انکار کند، گفت: در انتخابات سال 88 مردم‌سالاری دینی جمهوری اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد و اینکه ولایت فقیه اجازه نداد آرای مردم وتو بشود. بدین خاطر که کسانی آنها را نمی‌پسندیدند.

وی افزود: قبل از انتخابات سال 88 در موضوع هسته‌ای شاهد بودم که فضایی شکل گرفته بود که نظام جمهوری اسلامی با قدرت و پشتوانه مردمی قوی در حال بروز و ظهور بود. که در این بین بسیاری از افراد طرف مقابل دچار سراسیمگی شده بودند، یکدفعه کسانی می‌آیند و دشمن را به طمع می‌اندازند و یک مناسبات قانونی را هم نمی‌پذیرند. از اینکه هرکس به خیابان بریزد و بخواهد پارلمان را بگیرد کجای دموکراسی قرار دارد.

جلیلی با اشاره به ظلم بزرگ سران فتنه به نظام جمهوری اسلامی گفت: نه یک روز نه دو روز بلکه یک سال و هشت ماه فتنه‌انگیزی خود را علیه نظام انجام می‌دادند که حتی یکی از آنان بیانیه‌ای صادر کرد و فرستادن حیوان به فضا را توسط دانمشندانمان را به سخره گرفت. بعد از آن نیز اینان از تقلب به کشتار انسان‌ها رسیدند.

وی افزود: برای مثال ترانه موسوی را مطرح کردند که کشته شده است و بعد ما بررسی کردیم و دیدیدم که چنین فردی وجود خارجی ندارد. نمونه دیگر اینکه در دوران فتنه اطلاعیه زدند که سعیده پورآقایی کشته شده و حتی موسوی و خانم وی در مجلس ترحیم سعید پورآقایی شرکت کردند که بعد از سه هفته این فرد پیدا شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یک سال و هشت ماه کسی با ایران (سران فتنه) کاری نداشت اما آنان اقدامات خود علیه نظام را انجام می‌دادند گفت:‌ ما شاهد بودیم که یک سال و هشت ماه بعد از فتنه 88 فرصت بزرگی تحت عنوان بیداری اسلامی در حال شکل‌گیری بود که باز اینان (سران فتنه) خواستند فتنه جدیدی را شکل دهند و جمهوری اسلامی را کنار مبارک قرار دهند و دوباره به نظام هزینه جدیدی تحمیل کنند.

سعید جلیلی در ادامه با بیان اینکه باید مبنای کار قانون باشد، گفت:‌ اصل 176 قانون اساسی می‌گوید که موضوعات ناظر به امنیت ملی می‌تواند در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار گیرد.

وی تصریح کرد:‌ بنده استقبال می‌کنم که اتهاماتی که علیه آنان (سران فتنه) که به نظر بنده جرم است وجود دارد رسیدگی شود، آن موقع حقیقت و عدالت بیشتر روشن می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: هیچ قانونی این را بیان نمی‌کند که در رسانه عمومی علیه امنیت ملی اقدامی صورت گیرد آن هم درباره ظلم بزرگ به نظام اسلامی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: یکی از بحث‌های مهمی که دغدغه بشر بوده است و تاریخ آن همزمان با شکل‌گیری جوامع بشری بوده بحث آزادی است. این حقیقت نیز قابل انکار نیست که افرادی نیز وجود داشتند که این مفهوم «آزادی» را انکار می‌کردند.

وی افزود: چگونه می‌شود مفهوم آزادی که دغدغه بشر است انکار شود؟ یکی از مهم‌ترین بسترهایی که باعث انکار آزادی می‌شود انکار حقیقت است. از اینکه اصل حقیقت را انکار کنند و به چالش بکشند. آنچه که می‌تواند آزادی را عادلانه کند، تعالی بخشد و حفظ و جهت دهد حقیقت است. اگر توانستید خود حقیقت را به چالش بکشید آن زمان مقابله با آزادی سخت نخواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: یکی از بسترهایی که برای انکار حقیقت شکل می‌گیرد این است که حقیقت را دست نیافتنی توصیف کنیم. کسانی بوده‌اند که برای به چالش کشیدن حقیقت آن را دست نیافتنی عنوان می‌کردند یا آن را سیال و نسبی می‌خواندند و بگویند آنچه که دنبال می‌شود پندارهای انسان است.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: این نگاه عنوان می‌کند که حقیقت نسبی، دست نیافتنی و یک پندار است که تفاوت اساسی با این نگاه دارد که حقیقت را جوهره هستی می‌داند. اگر نگاه اول را داشته باشید آن موقع خیلی چیزها را می‌شود وارونه کرد و خیلی رفتارها که خلاف آزادی است را آزادی معنا کرد.

وی افزود: حال افراد دارای این نگاه اگر غیرانسانی‌ترین دیدگاه‌ها را بیان کنند نامشان را پدر آزادی می‌گذارند و مطالبشان را در دانشگاه‌های ما تدریس می‌کنند مانند «جان لاک» که یک سهامدار شرکت برده‌داری بوده است اما حال پدر اندیشه آزادی معرفی می‌شود.

جلیلی ادامه داد: بر همین مبنا نظریاتی داده می‌شود که ضد آزادی‌ترین نظریات است مانند اینکه جان لاک کارویژه دولت را حفظ مالکیت و تعیین نیازها معرفی می‌کند. اینکه چند سانتریفیوژ کار کند بر مبنای همین سخن جان لاک شکل می‌گیرد، از اینکه آنان می‌خواهند مشخص کنند نیاز افراد چقدر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این موضوع که کسانی امروز مدعی آزادی هستند که بیشترین فشارها را برای محدود کردن آزادی انجام داده‌اند، گفت: 20 سال پیش در یک کشور کوچک آفریقایی به نام روندا کمتر از 3 ماه یک میلیون نفر انسان را کشتند اما در این خصوص قطعنامه‌ای صادر نشد و شورای امنیت چیز را محکوم نکرد.

وی یادآور شد: این مسئله در دوران ما وجود دارد که کسانی حقوقی را تعریف می‌کنند از اینکه خود می‌توانند قدرت وتو داشته باشند اما دیگران خیر.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی خاطر نشان کرد: رسالت بزرگی که پیامبران الهی برای خود قائل بودند با باز کردن زنجیر اسارت‌های اینگونه بود. اگر حقیقت تابعی از فرد باشد دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند. پیامبران‌ آمدند تا حقیقت بتواند محقق شود و تا آزادی در حالت متعالی شکل بگیرد. اگر ما امروز بیان می‌کنیم که امام حسین سرور آزادگان جهان است این است که ایشان به دنبال احقاق حق بود.

جلیلی انصراف از حقیقت را از دیگر بسترهایی خواند که برای مقابله با آزادی به وجود آمده است و در همین رابطه گفت: آنان بحث نمی‌کنند که حقیقت چیست بلکه می‌گویند چه کسی گفته که مبنا باید حقیقت باشد برای مثال در NPT به صراحت بیان می‌کنند که چند کشور باید سلاح هسته‌ای داشته باشند و بقیه خیر. دلیل را می‌پرسیم می‌گویند زور ما بیشتر است. آنان آنچه که می‌خواهند در محاسبات بین‌المللی مبنا قرار گیرد قدرت است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: در حال حاضر مقابله با آزادی از راه انکار یا انصراف از حقیقت است. خطری که وجود دارد این است که این تصور را القاء کنند که واقعیتی وجود دارد و باید آن را دید اما این واقعیت که عده‌ای قدرت و ثروت دارند و نظامی را شکل داده‌اند حال باید همه در این نظام زندگی کنند.

وی در همین رابطه گفت: در سال 88 در ژاپن با نخست‌وزیر وقت این کشور دیدار داشتم که آن وزیر خارجه ژاپن و هم یک شاهد عینی از حادثه هیروشیما می‌گفتند که اگر ما بمباران هسته‌ای شدیم حقمان است. در حقیقت اینان بخشی از واقعیت را دیدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کسانی که بیشترین سعی را برای پوشاندن واقعیت دارند بیشترین صحبت درباره دیدن بخشی از واقعیت می‌کنند، گفت: از جمله این واقعیت‌های این است که خودشان را یک قدرت فعال مایشاء می‌دانند که نباید کسی در برابر آنان بایستد اما تمام واقعیت اینگونه نیست.

جلیلی خاطر نشان کرد: حال اینان امروز بدین خاطر از انقلاب اسلامی نگرانند که یک مردم توانستند با اراده‌شان همه آنان را که زمانی پشت شاه و زمانی پشت صدام قرار گرفتند را شکست دهند. آنان از این الگو نگرانند. جایگاه آزادی اینجا دیده می‌شود که سرور آزادگان جهان نمی‌پذیرد چیزی غیر از حق مناسبات را تعیین کند. اگر ما انکار حقیقت بر مبنای قدرت را بپذیریم نمی‌توانیم حق خودمان را به دست آوریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تأکید کرد: آنان نمی‌خواهند مبنایی بر اساس حقیقت شکل گیرد چرا که تمام مطامع استکباری آنها را مورد خطر قرار می‌دهد و افسانه شکست‌ناپذیری‌شان را از بین می‌برد و اینکه شما می‌بینید تمام فعالیت‌های آنان بر روی جمهوری اسلامی متمرکز می‌شود بر همین اساس است چرا که می‌دانند جمهوری اسلامی در حال شکل دادن یک نگاه جدید است که نه تنها در ادامه این نگاه موفق می‌شود بلکه الگو قرار می‌گیرد.

جلیلی خاطر نشان کرد: البته برای مبنا قرار دادن حقیقت مبارزه و مجاهدت لازم است؛ نمی‌شود بگوییم مبارزه‌ای نباشد اما دستارود رقم بخورد البته خداوند در این مبارزه بی‌طرف نیست و در راه مبارزه است که شهادت و محرم معنا پیدا می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تمام حربه دشمن ترساندن است، گفت: حال نقطه مقابل آن شهادت است این نگاه است که مکتب جدیدی را شکل می‌دهد و محاسبات نویی را به ارمغان می‌آورد که ما شاهدیم شهید شهریاری در این مسیر حرکت کرد. آزاده‌ترین افراد کسانی بودند که نمی‌توانستند بپذیرند دیگران نیاز ما را تعیین کنند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در ادامه پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: در زمانی 850 هزار بیمار ما نیاز به دارویی داشت که با سوخت 20 درصد هسته‌ای تولید می‌شد در آن موقع برای تأمین این سوخت نامه‌ای را به آژانس دادیم از همان موقع بود که آنان احساس کردند بهانه‌ای برای فشار علیه ما به دست آوردند و شروع به گذاشتن شرط و شروط کردند از اینکه ما نیاز شما را تعیین می‌کنیم در آنجا بود که گفتیم اگر شما نیاز ما را تأمین نکنید خودمان اقدام می‌کنیم. حال چه تفکری این نگاه را محقق کرد آن شهید شهریاری بود. تفکری که دشمن از آن احساس خطر می‌کند.

جلیلی گفت: از طنزهای تلخ روزگار ما این است که کسانی خودشان را مدعی آزادی قرار می‌دهند که بیشترین مبارزه را با آزادی‌خواهان انجام داده‌اند. امثال شهید شهریاری‌ها در مقابل آنان می‌ایستند و مبارزه می‌کنند و شهید می‌شوند. این مسیری بود که امام (ره) با انقلاب اسلامی آن را روشن کرد و تمام واقعیات عرصه بین‌المللی را با آن نمایان کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه این برنامه در پاسخ به سؤال دانشجویی در خصوص این موضوع که تعامل سازنده با اتمام حجت امام حسین در واقعه کربلا آیا در تضاد نیست و آیا این صحبت رئیس‌جمهور می‌تواند بر واقعیات مذاکرات تأثیر بگذارد، گفت: این موضوع را خود رئیس‌جمهور باید پاسخ دهد اما اگر نظامی شکل بگیرد که ظالم باشد ما باید از مبناهای آن نظام محاسبات دقیق داشته باشیم. ما باید هم نقاط قوت خود را و هم نقاط ضعف دشمن را بشناسیم.

در ادامه جلیلی در پاسخ به این سؤال دانشجویی که پرسید دانشجوی عاشورایی چگونه می‌تواند نمود پیدا کند، گفت: این حقیقت را اگر باور داشته باشیم که انقلاب اسلامی پاسخی به دعوت خدا و پیامبر بود که به دنبال آن در 35 سال گذشته این اعتقاد به تجربه تبدیل شده است.

وی افزود: البته جنبش دانشجویی در این راستا پیشرو بوده است و با اقدامی که انجام داد (تسخیر سفارت آمریکا) امام آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول ذکر کرد چرا که سراغ هدف اصلی رفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آنچه که در مناسبات سیاست خارجی اهمیت دارد تهدیدزدایی است، گفت: البته شاید لازمه رفع تهدید تحمل زحماتی نیز باشد مانند تهدیدزدایی که با مقاومت جانانه 8 سال دفاع مقدس صورت گرفت.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ما را خارج از صحنه مبارزه دچار تردید در داشته‌ها، باورها و مسیرمان کند و اینجاست که نقش ارزنده جنبش دانشجویی موثر خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به دانشجویی که درباره دشمنی جمهوری اسلامی با آمریکا و سخنان رئیس‌جمهور در این رابطه پرسید، گفت: آنچه که بین ما و نظام استکباری وجود دارد دو نگاه متفاوت است از اینکه نگاهی می‌خواهد جهان بر مبنای حق و حقیقت شکل گیرد و نگاه دیگر می‌خواهد جهان بر مبنای قدرت شکل گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر آمریکا از خوی استکباری خود دست بردارد و از آن منصرف شود بحث جدیدی روی می‌دهد که احتمال می‌دهم منظور رئیس‌جمهور نیز این باشد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382772

برچسب‌ها