ایرنا نوشت:

علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتار برخی از کشورها در گروه ۱+۵ کاملا دوگانه است و آنان درصدد فشار وارد کردن به ایران هستند.

علی‌اکبر ولایتی عصر سه‌شنبه در دیدار «وانگ چون» دبیر خلع سلاح چین و نماینده این کشور در گروه ۱+۵ و مذاکرات هسته‌ای با ایران افزود: تناقض در رفتارهای برخی از کشورهای گروه ۱+۵ در مورد کشورهای مختلف مشهود است که به نظر می‌رسد باید تلاش کرد مذاکرات هسته‌ای در چارچوب مناسب به پیش رود.

رییس مرکز تحقیقات استراتزیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری دیدار خود با وزیر وقت خارجه چین در زمان مسوولیتش در وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۹۸۱ میلادی گفت: از آن زمان تا کنون روابط دو کشور بسیار گسترده شده است.

ولایتی با بیان اینکه روابط تهران - پکن از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب دو کشور باید روابط استراتژیک داشته باشند.

وی ادامه داد: ایران و چین پروژه‌های مشترک زیادی دارند که می‌تواند در آینده از رشد روزافزونی برخوردار شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طی سال گذشته ملاقات‌های مختلفی بین روسای جمهوری دو کشور و مقامات عالی رتبه صورت گرفته که بسیار مثبت بود و می‌تواند نقطه عطفی در روابط تهران - پکن محسوب محسوب شود.

ولایتی اظهار داشت: در ارتباطات ایران و چین هیچ محدودیت و سقفی برای توسعه روابط قائل نیستم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =