اظهارنظر جواد لاریجانی در باره آینده حصر کروبی و موسوی

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: ما دوست نداریم شهروندی در حصر باشد و این یک بحث عمومی است که ما در ستاد حقوق بشر آن را دنبال می‌کنیم و این مسئله‌‌ای است که ابعاد آن باید به شکل قضایی حل شود و انشاالله به سرانجام برسد.

 

محمد جواد لاریجانی  درباره حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی و فشارهای بین المللی راجع به این موضوع به آنا گفت: ما در ستاد حقوق بشر در درجه اول مدافع حقوق متهم هستیم، و متهم هر درجه‌ای از اتهام را داشته باشد از او حمایت می‌کنیم، اما سیستم‌های قضایی و امنیتی کشور‌ها مبنای عمل آن کشور هستند.

وی در ادامه افزود: ایشان مطابق سیستم قضایی کشور، مرتکب اعمالی شده‌اند که این اعمال جرایم مهمی است که من نه اثباتا و نه نفیا در این مورد صحبت نمی‌کنم.

رئیس ستاد حقوق بشر اظهار کرد: سیستم امنیتی ما معتقد است که آنها جرایم سنگینی مرتکب شده‌اند و بر اساس اقتضائات و اختیارات قانونی که حکومت دارد، تصمیم گرفته شده که فعلا اینها را در حصر نگه دارد.

وی افزود: طبیعتا ما دوست نداریم که هیچ یک از شهروندان در حصر باشند؛ البته ابعاد این مسئله نیز باید به شکل قضایی حل شود و ان‌شاءالله به سرانجام خوبی برسد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382681

برچسب‌ها