اسامی نامزدهای جوایز آسیاپاسیفیک 2014 اعلام شد و بر این اساس چهار سینماگر و فیلم ایرانی در این مراسم نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چهار فیلم «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد، «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان، «شیار143» و «ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی در رشته‌های مختلف این جایزه نامزد شده‌اند.

رخشان بني‌اعتماد در بخش بهترین کارگردانی برای فیلم «قصه‌‌ها» نامزد دریافت جایزه شده است. این کارگردان با چهار سینماگر دیگر رقابت می‌کند. «قصه‌ها» محصول ایران‌نوین فیلم است.

در بخش بهترین فیلم «عصبانی نیستم» درمیشیان به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی شده است. رقبای فیلم درمیشیان، «خواب زمستانی» نوری بیلگه جیلان، «لویاتان» ساخته آندری ژویاگینتسف ، «سنگ خاطرات» ساخته شوکت امین کورکی و «مالکان» ساخته عادل خان یرژانف هستند.

محمدزاده برای بازی در فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» نامزد بازیگر نقش مرد و همچنین مریلا زارعی بازیگر فیلم سینمایی «شیار143» برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نامزد دریافت جایزه شده است.

همچنین نیما جاویدی برای نگارش فیلمنامه فیلم «ملبورن» با دیگر نامزدهای بخش فیلمنامه رقابت می‌کند.

امسال اصغر فرهادی فیلمساز ایرانی به عنوان رئیس گروه داوران بخش رقابتی فیلم بلند انتخاب شده است. فرهادی که تاکنون سه بار به عنوان برنده جایزه اسکرین انتخاب شده و جوایز بهترین فیلمنامه و جایزه بزرگ داوران را برای فیلم «درباره الی» در سال 2009 گرفته، جایزه بهترین فیلم را نیز برای «جدایی نادر از سیمین» در سال 2011 از این جشنواره در کارنامه‌اش دارد. 
فیلم‌های فرهادی تاکنون و در مدت هفت سال اخیر، در مجموع 10 بار نامزد دریافت جایزه این رویداد سینمایی بوده‌اند. فرهادی سومین ایرانی است که در هیات داوران این جوایز جای می‌گیرد و پیش از او جعفر پناهی و تهمینه میلانی داور این رویداد سینمایی بوده‌اند.

مراسم اعلام اسامی برندگان و اهدای جوایز اسکرین آسیاپاسیفیک 11 دسامبر در بریسبن برگزار می‌شود. 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =