۰ نفر
۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴

ایسنا نوشت:

مقام‌های فدرال آمریکا ظاهرا یک مقاطعه کار دولتی مظنون به افشای اطلاعات را تحت نظر قرار داده‌اند.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، بازرسان اخیرا بر طبق حکم مقام‌های فدرال برای تعیین هویت منبع انتشار مطالب محرمانه در روزنامه اینترنتی اینترسپت به منزل این مقاطعه کار یورش بردند. این روزنامه توسط گلن گرینوالد، ستون نویس آمریکایی تاسیس شده است.

در حالیکه ادوارد اسنودن 31 ساله، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا خود را به عنوان منبع اطلاعات محرمانه در 2013 معرفی کرده، دو گزارش در ماه‌های اخیر در این روزنامه اینترنتی به نگرانی‌هایی درباره استفاده دولت واشنگتن از فهرست‌های ممنوعه‌ای اشاره دارد که براساس آن‌ها شخص دومی که به ظاهر منبع نامشخص در داخل جامعه اطلاعاتی آمریکاست با گرینوالد و این روزنامه در ارتباط بوده و اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار این روزنامه قرار می‌دهد.

گرینوالد در یک مستند با نام "شهروند چهارم" که درباره اسنودن است اذعان دارد که یک منبع جدید در پی افشاگری اسنودن اطلاعاتی را در اختیار خبرنگاران گذاشته است.

پایگاه خبری اینترسپت پیشتر از نام بردن این منبع جدید امتناع کرده و جرمی ایزیکف، خبرنگار این پایگاه خبری از افشای نام و هویت این فرد طفره رفته است. با این حال این خبرنگار در سر مقاله روز دوشنبه خود آورده است که بازرسان فدرال به این شخص که احتمالا مقاطعه کار دولتی است دقیق شده و به دنبال بررسی یک اقدام حقوقی علیه این فرد هستند.
این خبرنگار ادامه داد: این مساله باعث ایجاد نگرانی درباره جامعه اطلاعاتی آمریکا می‌شود. بازرسان به دنبال پیگیری این مساله هستند اما هنوز نتوانسته‌اند علیه این فرد اعلام جرم کنند.
اگرچه جزئیات مربوط به این افشاگر هنوز فاش نشده است، اما این خبرنگار اعلام کرده که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) پیشتر منزل این فرد را مورد بازرسی قرار داده و یک بازرسی رسمی و جنایی علیه این فرد در حال انجام است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    8 0
    حالا اینا که گفتی به کنار از اسیدپاش اصفهان چه خبر؟؟؟؟ کی پلیس مقتدر به خونه اوشون یـــوررررش میبره؟؟