فارس نوشت:

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ملاک اصلی مجلس را در رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، فتنه اعلام کرد و گفت: وزارت علوم نقش اول را در جلوگیری از فعال شدن عوامل فتنه دارد.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در حاشیه مراسم ختم پدر کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره موضع مجلس درباره محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: فعلا چیزی معلوم نیست و باید حرف‌های نیلی شنیده شود.

وی با اشاره به دیدار امروز نیلی‌احمدآبادی با علی لاریجانی افزود: نمایندگان نیز باید سخنان وزیر پیشنهادی علوم را بشنوند و هر چند سوابق علمی و انقلابی ایشان روشن است، اما ملاک اصلی ما در رأی اعتماد بحث فتنه است.

پورمختار تصریح کرد: اگر نیلی‌ احمدآبادی از فتنه اعلام برائت کند و آن کاری را که آقای فرجی دانا انجام می‌داد، انجام ندهد، مشکلی برای رای اعتماد نخواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم اعلام برائت وزیر پیشنهادی علوم از فتنه ۸۸ در روز چهارشنبه در جریان رای اعتماد خود خاطرنشان کرد: نمایندگان حتما در این باره از وی سؤال خواهند پرسید و این حساسیت روی موضوع فتنه وجود خواهد داشت.

پورمختار در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود نیلی‌ احمدآبادی در جلسه فراکسیون رهروان ولایت از فتنه اعلام برائت کرده است،‌ تصریح کرد: نیلی در این جلسه موضع صریحی در قبال فتنه نگرفت.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: سوابق و ارزش‌های آقای نیلی‌ برای کل و پایه کار خوب است، اما فتنه موضوع حساس کشور است که هم مجلس به آن توجه دارد و هم ممکن است برخی عوامل فعال شوند که در این زمینه وزارت علوم نقش اول را دارد.

نماینده مردم کبودرآهنگ ابراز امیدواری کرد: وزیر پیشنهادی علوم با موضع‌گیری محکم خود در قبال فتنه رأی اعتماد مجلس را کسب کند.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382593

برچسب‌ها