ایرنا نوشت:

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران، تهدیدات سایبری را مهمترین تهدید در حال حاضر این استان عنوان کرد و دفاع از زیرساخت‌های سایبری و هوشمند را اقدام اساسی دانست.

عزیزالله خسروجردی در شورای اطلاع رسانی و ارتباطات استانداری تهران ضمن اشاره به حمایت های استانداری از اقدامات پدافند غیرعامل در استان اظهار کرد: نباید موضوع پدافند غیرعامل با مدیریت بحران را در یک بخش دانست، هر بحرانی که عامل شکل گیری آن طبیعت باشد مثل سیل و زلزله در حوزه مدیریت بحران و بحرانی که مولفه آن انسان باشد و تهدیدات نرم افزاری و سخت افزاری دشمن در میان باشد در حوزه پدافند غیرعامل رسیدگی می شود.

وی با اشاره به اینکه در پدافند غیرعامل پیوست نظامی اهمیت دارد، بیان کرد: در ایجاد هر پروژه لازم است علاوه بر الزامات مدیریت بحران به مولفه های پدافند غیرعامل نیز توجه شود تاجایی که اگر الزامات پدافند غیرعامل در آن لحاظ نشود، اجازه ساخت به آن داده نشود.

خسروجردی با تاکید بر اینکه جنس پدافند غیرعامل فنی-مهندسی است، افزود: همه بخش های مهم، حیاتی و با حساسیت تحت نظارت پدافند غیرعامل است تا جایی که برای تحقق بررسی ها 13 کارگروه در سطح استان در حوزه پدافند غیرعامل فعالیت می کنند و مدیران دستگاه های مهم اجرایی از اعضای آن هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران با اشاره به تدریس پدافند غیرعامل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان مدارس گفت: در اجرای برنامه ریزی های این حوزه باید علم دانشگاهی و نظامی با هم به کار گرفته شود و در این بخش هم دانشگاه های بزرگ صنعتی و مهندسی کشور پیشتاز هستند.

وی با اشاره به تاکید استاندار تهران در توجه به پدافند غیرعامل و حفظ اهمیت آن در جامعه گفت: امسال در هفته پدافند غیرعامل برنامه ریزی های متنوعی داریم که 8 آبان ماه به مناسبت روز ملی پدافند غیرعامل همه دستگاه ها تلاش های خود را در این حوزه عرضه می کنند.

خسروجردی افزود: تحقق تدابیر مقام معظم رهبری در پدافند غیرعامل، ایجاد تحرک و انگیزه در سازمان ها و معرفی دستاوردهای حوزه پدافند غیرعامل از جمله محورهای اساسی در این بخش است.

وی با تاکید بر وظیفه دستگاه های مرتبط با پدافند غیرعامل در برگزاری رزمایش در هفته جاری گفت: 52 رزمایش عملیاتی و ستادی توسط دستگاه های اجرایی استان برگزار شده است که 37 مورد آن تنها از سوی شرکت آب و فاضلاب استان اجرا شده است.

به گفته خسروجردی از 15 تا 26 شهریور ماه سالجاری 319 نفر در مدت 5 هزار ساعت، آموزش پدافند غیرعامل دیده اند که برای نخستن بار در کشور انجام شده است و سهم استان تهران 60 نفر آموزش دیده است.

شایان ذکر است، همایش ملی پدافند غیرعامل قرار است روز سه شنبه هفته جاری در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شده و از فعالان و مسئولان در این حوزه تقدیر شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماهور A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    4 0
    وای به حال اونی که اون قدر منطقش ضعیفه که با حرف می شه تهدیدش کرد