وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی سیاست‌هایی که در آموزش وپرورش اجرا می‌شود، منتقدینی دارد ولی هیچگاه فردی پاسخ گوی این موضوع نیست که اگر این سیاست اجرا نمی‌شد عواقب آن چه اندازه بیشتر از عدم اجرای آن است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علی اصغر فانی در افتتاحیه گردهمایی مشترک دو روزه شورای معاونان و مدیران کل استانی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار می شود، با ابراز خرسندی از بازگشایی باشکوه مدارس در مهرماه سال جاری گفت: گزارش نمایندگان و ارزیابان پروژه مهر نشان می دهد استان ها در اجرای سیاست های پنجگانه آموزش وپرورش موفق عمل کرده اند.

او با بیان این که «رفتار شهروندی سازمانی» اصطلاحی است که در ادبیات رشته مدیریت نوپاست، در تعریف این موضوع گفت: به رفتارهایی که در آن کارکنان در محیط کار و سازمان بدون آن که وظیفه آن ها باشد، انجام داده و باعث پیشرفت کار می شود و به ازای آن انتظار هیچ پیشرفت و پاداشی ندارد.

فانی گفت: رفتارهایی مانند «همکاری داوطلبانه» ، «جوانمردی»، «کمک به دیگران»، «گذشت» و «ایثار» بر ارزش ها و باورها، رضایت شغلی و تعهد کارکنان تأثیر مثبت دارد و می تواند در عملکرد سازمانی کارکنان مؤثر باشد.

وزیرآموزش وپرورش «مشارکت پیشتازانه در مسئولیت ها»، «اجتناب از تعارض و درگیری»، «وجدان کاری» و«نوع دوستی» را از مؤلفه های ایجاد رفتار شهروندی سازمانی برشمرد و گفت: امروزه سازمان ها بدون خردجمعی نمی تواند بقای مستمر و مؤثر داشته باشد و باید شرایطی فراهم کنیم تا فرهنگ رفتار سازمانی برحسب نگرش مثبت به سازمان، دیگران و شغل در آموزش وپرورش نهادینه شود.

او درخصوص توسعه رفتار شهروندی سازمانی گفت: ارزش ها و فرهنگ سازمانی، عدالت رویه ای و توزیعی، رضایت شغلی، رهبری پر جاذبه از عوامل مؤثر بر توسعه رفتار شهروندی سازمانی است که می تواند سبب وظیفه شناسی کارکنان، مثبت گرایی و انعطاف پذیری در رفتار باشد.

فانی گفت: حاکمیت اخلاق و روابط انسانی؛ کلید کار و توسعه فعالیت های آموزش وپرورش است که باعث شده تا علی رغم تمامی کمبودها و نارسایی ها بتوانیم سال تحصیلی جدید را با حداقل موانع ومشکلات آغاز کنیم.

وزیر آموزش وپرورش گفت: با اجرای صحیح سیاست سازمان دهی و بهسازی نیروی انسانی توانستیم با استفاده از منابع انسانی و امکانات موجود، کلاس های درس با شور و نشاط برگزار کنیم.

او درخصوص «سیاست بسته حمایتی از مدارس غیردولتی» گفت: تمامی سیاست‌هایی که در آموزش وپرورش اجرا می شود منتقدینی دارد، ولی هیچگاه کسی پاسخ گویی این موضوع نیست که اگر این سیاست اجرا نمی شد عواقب آن چه اندازه بیشتر از عدم اجرای آن است.

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =