ایسنا نوشت:

منابع نظامی لبنانی اعلام کردند که گروه‌های تروریستی که اخیرا به پایگاه‌های ارتش در طرابلس حمله کردند، قصد داشتند در شمال لبنان امارت اسلامی اعلام کنند.

منابع نظامی به روزنامه الاخبار لبنان اعلام کردند: از بین نبردن گروه‌های مسلح در شمال لبنان باعث افزایش توانایی‌های این گروه‌ها و کنترل آنها بر مناطق بیشتر و موجب ایجاد رعب و آشوب و مانع از انجام مأموریت‌های نظامی نیروهای ارتش در شمال می‌شود.

حملاتی که تروریست‌ها از ظهر روز جمعه علیه پایگاه‌های ارتش لبنان در طرابلس، «بحنین»، «المنیه» و «المعمره» در شمال لبنان انجام دادند، ناگهانی و غافلگیرانه نبود، بلکه به گزارش منابع نظامی عالی رتبه ارتش منتظر تحرکات افراد مسلح بود که دست به واکنش شدیدی در قبال بازداشت احمد سلیم المیقاتی، یکی از برجسته‌ترین مسوولان و وابستگان داعش در شمال بزند.

به گزارش منابع نظامی، رخدادهای چند روز گذشته «ناکام گذاشتن طرح شبیه به رخدادهای نهر البارد» بوده است اما فرق این طرح در این بوده که ارتش از این طرح و حملات تروریست آگاهی قبلی داشته است برای همین توانست به سرعت کنترل مناطق را در دست بگیرد.

منابع به نقل از ژان قهوه چی، فرمانده ارتش لبنان می‌گویند، افراد مسلح تلاش می‌کردند تا کنترل گذرگاه دریایی در طرابلس را در دست بگیرند. همان‌طور که دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز از نیاز تروریست‌ها به گذرگاه دریایی از طریق شمال لبنان صحبت کرده بود.

به گزارش منابع، تروریست‌ها برای حملات همزمان به پایگاه‌های ارتش و کنترل بر راه بین‌المللی در شمال لبنان جهت اعلام امارت اسلامی مقدمه‌چینی می‌کردند.

منابع نظامی اعلام کردند که ارتش لبنان تحرکات افراد مسلح را زیرنظر گرفته بود و می‌دانست که آغاز اجرای طرح تروریست‌ها یکی از روزهای ماه محرم خواهد بود برای همین با بازداشت المیقاتی دست به اقدامات پیشگیرانه‌ای زدند.

به گفته منابع، واکنش سریع و قاطعانه و کارآمد ارتش لبنان تعدادی از گروه‌های تروریست در شمال را واداشت تا از درگیری‌ها دوری کنند.

همچنین تعداد افراد مسلح در باب التبانه کمتر از 400 تن بوده و پیشروی ارتش در طرابلس و المینه بسیار خوب بوده است.

ارتش همچنان به عملیات نظامی خود علیه افراد مسلح ادامه می‌دهد و در حال حاضر آمادگی کامل خود را برای مقابله با تروریست‌ها اعلام کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    3 1
    اين لبناني ها هم مثل حكومت دست و پا چلفتي كردستان عراق اينقدر از قبول كردن كمك ايران ممانعت ميكنن كه داعش اونجا رو هم به آتيش بكشه.
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    1 0
    میان دوباره میگی نه نگاه کن