ایرنا نوشت:

 در پی کشف پاکت های حاوی 'پودر زرد رنگ مشکوک' در کنسولگری های کانادا، آلمان و بلژیک در استانبول، روز دوشنبه اعلام شد که پودر مشابهی هم به کنسولگری مجارستان در استانبول ارسال شده است.
به گزارش  پایگاه خبری 'دوغان'، استانداری استانبول روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که شماری از مسئولان امنیتی و امداد و نجات استانبول برای بررسی این مساله به کنسولگری مجارستان اعزام شده اند.

روز گذشته اعلام شد که به دنبال پیدا شدن پاکت های حاوی 'پودر زرد رنگ مشکوک' در کنسولگری های کانادا، آلمان و بلژیک در استانبول، 25 نفر از کارکنان این کنسولگری ها در بیمارستان تحت نظر قرار گرفتند.

بررسی پودرهای زرد رنگ مشکوک در آزمایشگاه های کشورهای یاد شده و ترکیه ادامه دارد و قرار است نتیجه آن امروز (دوشنبه) اعلام شود.

بنا بر این گزارش، هویت افراد تحت نظر در بیمارستان، اعلام نشده است.

رسانه های ترکیه جمعه هفته گذشته از پیدا شدن یک پاکت حاوی پودر زرد رنگ مشکوک در کنسولگری کانادا در استانبول و اقدامات پیشگیرانه در کنسولگری های آلمان و بلژیک در این شهر خبر دادند.

شماری از مسئولان امنیتی و امداد و نجات استانبول از کنسولگری های کانادا، آلمان و بلژیک بازرسی کرده بودند.

هنوز در مورد جزییات این حادثه و این که پاکت های مزبور از سوی چه گروهی ارسال شده، اطلاعاتی منتشر نشده است.

نگرانی مقامات ترکیه از آلوده بودن این پاکت ها به ویروس مرگبار 'ابولا' است، به همین دلیل تدابیر امنیتی و بهداشتی در کنسولگری های آلمان، کانادا و بلژیک در استانبول اتخاذ شده است.

پیشتر گروهک تروریستی داعش از حمله به کشورهای غربی با ویروس ابولا سخن گفته بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =