سخنگوی وزارت کشور: دولت به دنبال مخالفت با طرح امر به معروف نیست؛ خواهان اثرگذاری آن است

سخنگوی وزارت کشور در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح امر به معروف و نهی از منکر مجلس اظهار داشت: انصاری دیدگاه دولت را در این خصوص اعلام کرده است.

به گزارش نسيم،حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح امر به معروف و نهی از منکر مجلس اظهار داشت: طرح امر به معروف و نهی از منکر مربوط به مجلس و چند و چون آن را نمایندگان مشخص می‌کنند؛ انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در مدتی که این طرح مطرح شده نقطه نظرات دولت را به مجلس منعکس کرده است.

وی افزود: ما نهی از منکر را نه یک وظیفه دولتی بلکه به عنوان یک تکلیف دینی بر خورد واجب می‌دانیم اما برای ما این سوال مهم است که چه کار کنیم امر به معروف و نهی از منکر اثربخش‌تر باشد.

سخنگوی وزارت کشور خاطر نشان کرد: درخصوص اثربخش‌تر بودن این طرح نقطه نظرات کارشناسی وجود داشته که به مجلس ارائه و اعلام شده؛ آنچه دولت به دنبال آن است این نیست که با طرح امر به معروف مخالف باشد بلکه به دنبال اثر بخش بودن آن است.

امیری درخصوص موضوع خانه احزاب و با بیان اینکه این خانه مربوط به احزاب است و همه احزاب با یکدیگر باید کنار بیایند و این خانه را احیا کنند اظهار داشت: قطعا وزارت کشور نیز در این مسیر به آنها کمک خواهد کرد و در ادامه برای برخی احزاب که درخواست پروانه فعالیت داده‌اند ما درخواست آن‌ها را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در وزارت کشور که مدتی است فعال شده مطرح و از دستگاه‌های نظارتی در مورد آن‌ها استعلام می‌کنیم و به محض دریافت جواب استعلام حتی اگر ۲۰ روز هم از تاریخ استعلام منقضی شده باشد این درخواست‌ها را در دستور کمیسیون ماده ۱۰ احزاب قرار می‌دهیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    27 1
    امر به معروف و نهي از منكر يك امر همگاني است نه حكومتي و ارگاني، چند وقت ديگر اداره معاد و نبوت هم راه اندازي ميشود لابد
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    20 2
    امر به معرف و نهي از منكر را حكومتي و ارگاني نكنيد. لطفا برا خودتون ميگم.
  • اي داد بيداد A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    14 2
    بهتر نيست به جاي برخورد با بد حجابي به دستگيري مواد فروشان و دزدان و متجاوزين بپردازند؟
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    12 1
    امر به معروف و نهي از منكر نبايد ارگاني و حكومتي شود.