فارس نوشت:

مدیرعامل عکاسان انجمن ایران از خریداری آثار ارزشمند عکاسان توسط موزه هنرهای معاصر خبر داد و گفت: در این دوسالانه، عکس برگزیده نخواهیم داشت.

مسعود زنده‌روح کرمانی مدیرعامل انجمن عکاسان ایران در نشست خبری سیزدهمین دوسالانه عکس ایران که امروز در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، اظهار داشت: انجمن عکاسان ایران در تعامل با مرکز هنرهای تجسمی، سیزدهمین دوسالانه عکس را برگزار می‌کند که در این مسیر هیأت مدیره این انجمن با مرکز هنرهای تجسمی در راستای نحوه برگزاری دوسالانه، فراخوان و برنامه نهایی آثار منتخب، جلساتی را برگزار کرد.

وی با اشاره به تشکیل شورای هنری در خصوص زمان برگزاری دوسالانه عکس ایران، گفت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده آثار هنری ارسال شده در موزه هنرهای معاصر به نمایش گذاشته می‌شود؛ لذا دلیل تداخل زمانی برپایی نمایشگاه دوسالانه عکس ایران با نمایشگاه هنرهای سنتی، نمایشگاه‌ دوسالانه عکس از اول تا ۲۰ بهمن برپا می‌شود و فرصت دیگری برای عکاسان فراهم شده تا در این دوسالانه شرکت کنند.

وی در خصوص عدم انتخاب اثر برگزیده در این دوسالانه بیان داشت: از دوسالانه دهم عضو شورای سیاست‌گذاری بودم، جایگاه این دوسالانه فراتر از جایزه است. در واقع حضور یک هنرمند عکاس در دوسالانه از نظر ما نوعی برنده شدن است.

وی درباره خرید آثار عکاسان توسط موزه هنرهای معاصر بیان داشت: خرید آثار عکاسان به میزان کیفیت آن بستگی دارد که این آثار برای سنگینی حوزه هنری انتخاب می‌شوند در این راستا مدیرکل حوزه هنری اعلام کرده است که این آثار با نظر شورا خریداری می‌شود که بودجه را نیز مرکز تأمین می‌کند.

اسماعیل عباسی دبیر سیزدهمین دوسالانه عکس ایران در ادامه بیان داشت:‌شورای برنامه‌ریزی طی جلسات متعددی در مورد فراخوان و چگونگی برگزاری دوسالانه بحث‌های زیادی را پیگیری کردیم و با توجه به سوابق دوسالانه نوسان‌هایی در تصمیم‌گیری و چگونگی فراخوان را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم شورای هنری، فراخوان شرکت در این دوسالانه در دو بخش عکاسی هنری و خلاقانه برگزار می‌شود، که در این دوسالانه آثار افراد به عنوان برنده معرفی نخواهد شد. بلکه عکس‌های برگزیده به نمایشگاه راه پیدا می‌کند و عکس‌های ارزشمند نیز برای گنجینه موزه هنرهای معاصر خریداری می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره دوسالانه عکس ایران بیان داشت: در عکاسی هنری،‌عکاس به دنبال مفهوم معین و هدفمند بوده که در این بحث شرح و نوشته‌ای باید همراه اثر باشد؛ در بخش دوم که بخش خلاقانه است، هنرمند تک عکس خود را به این دوسالانه ارسال می‌کند.

عباسی خاطرنشان کرد: جشنواره این دوسالانه را سیزدهمین دوسالانه نامگذاری کردند، البته دوره‌های اول این جشنواره، سالانه برگزار می‌شد و حتی بصورت ملی و بین‌المللی بود اما با توجه به تغییر دبیران و اعضای شورای تصمیم‌گیری این رویداد را متفاوت می‌بینیم.

وی در خصوص علت انتخاب عکس‌های هنری و خلاقانه به عنوان بخش‌های برگزاری دوسالانه گفت:‌ با توجه به گستردگی رشته‌های عکاسی و اینکه این فقط یک دوسالانه عکس داریم، این دوسالانه نمی‌تواند تمام رشته‌های عکاسی از جمله خبری، ورزشی، معماری و مستند اجتماعی و ... پوشش دهد.

محمدمهدی رحیمیان عضو شورای هنری سیزدهمین دوسالانه عکس ایران در این نشست با اشاره به تقویم برگزاری سیزدهمین دوسالانه گفت:‌ برای بخش عکاسی هنری انتخاب اولیه آثار در اول آذرماه ۹۳ خواهد بود. ۴ و ۵ آذرماه این آثار داوری می‌شود. ۸ آذر آثار انتخاب شده اطلاع‌رسانی می‌شود. ۲۳ آذر اصل آثار پذیرفته می‌شود و انتخاب نهایی آثار در 27 آذرماه خواهد بود و اول دی ماه هم آثار برگزیده نهایی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در خصوص تقویم برگزاری سیزدهمین دوسالانه در بخش رویکرد خلاقانه یادآور شد:‌ 15 آذرماه انتخاب اولیه آثار انجام می‌گیرد و انتخاب نهایی این آثار در ۲۶ آذرماه خواهد بود و اول دی ماه هم انتخاب این آثار اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =