ایسنا نوشت:

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: در چارچوب قانون اساسی و در جهت فرمایشات رهبری و زیر چتر اصلاحات برای از بین بردن فتنه‌ احمدی‌نژاد که ایجاد نقار بین مقامات ارشد نظام و اصلاح‌طلبان بود، در انتخابات حضور پیدا خواهیم کرد.

سید حسین مرعشی در پاسخ به چرایی استعفای محمدهاشمی از حزب کارگزاران گفت: من ایشان را از بعد از استعفا ندیدم. خودمان نیز از این استعفا خبر نداشتیم. ایشان در چند جلسه اخیر شورای مرکزی حاضر نمی‌شدند، به همین علت فکر می‌کردیم که شاید نمی‌خواهند عضو شورای مرکزی باشند. اما تصور استعفای ایشان را نداشتیم تا این‌که متوجه شدیم که وی از کل حزب کارگزاران استعفا داده است.

بخشهایی از سخنان مرعشی:
-متاسفانه دو مجلس گذشته از عنصر کفایت خالی بوده است.
-در جبهه اصلاحات، بدنه اجتماعی تشکیل‌دهنده‌ آن همه‌ اصلاح‌طلبان را مثل آقای هاشمی، آقای سیدحسن خمینی، روحانیون مبارز، آقای خاتمی و...را یکی می‌دانند و جدا از هم تصور نمی‌کنند. بدنه سیاسی و اجتماعی ما تا عمق روستاها اصلاحات را این‌گونه می‌پندارند. در اصولگرایی هم همینطور است.

-اصولگراهای افراطی هنوز حاضر نیستند پاسخگوی عملکرد گذشته خود باشند و به جای پاسخگویی از فرار به جلو استفاده می‌کنند. بالاخره در میان اصولگراها کسی باید مسئولیت دولت نهم و دهم را بپذیرد. نمی‌شود که دولتی بیاید و خسارات سنگینی در تمام حوزه‌ها مثل اقتصاد، مسائل سیاسی و بین‌المللی به کشور وارد کند و همچنین در عرصه‌ی اداری هم فساد وسیعی ایجاد کند و در عین حال هیچ کس مسئولیتش را نپذیرد.

-در جبهه پایداری، هنوز عده‌ای تلاش می‌کنند که در نبود آیت‌الله مهدوی کنی، آیت‌الله مصباح یزدی را محور اصلی اصولگرایی بدانند، ولی موفق نمی‌شوند. با همه احترامی که برای ایشان قائل هستیم باید بگویم که آقای مصباح خصوصیات فردی که بتواند رأس یک جریان قرار بگیرد را ندارد. آقای مصباح فاقد عنصر سعه‌صدر و تحمل فراوان که لازمه مدیریت است، هستند.

-پیام من همیشه به اصلاح‌طلبان این بوده که اجتماعات خود را گسترش دهید. شخصی مثل آقای عارف حق دارد که مسیرش را از آقای خاتمی جدا کند و تشکلی برای خودش درست کند، اما این کار نشانه قوت نیست. البته آقای دکتر عارف تاکنون بر حضور در جمع اصلاح طلبان به رهبری آقای خاتمی جدی بوده‌اند.

-اینکه بچه‌هایی از سیاست‌های حزب مشارکت رنجیده‌اند و می‌خواهند یک حزب جدید درست کنند حق است، اما نشانه مثبتی برای تقویت جبهه اصلاحات نیست و در واقع به معنای ضعف آن است. ولی اگر احزاب اصلاح‌طلب فعلی مثل حزب کارگزاران نیروهای خودش را گسترش دهد، نیروهای جدیدی را جذب کند و ساختارش را قوی‌تر کند در جهت قوت حزب و جبهه اصلاحات قدم برداشته است. باز هم تاکید می‌کنم که باید به همدیگر نزدیک‌تر شویم.
-مطلب دوم اصلاح تدریجی سیاست‌های غلط اتخاذ شده در دولت قبل است. تقریبا بنیان‌های کارشناسی در کشور از بین رفته است. مثلا شما وقتی به بانک مرکزی می‌روید می‌بینید آنقدر اختلال در امور ارزی کشور ایجاد شده که نمی شود طی یک سال آن را بررسی کرد. حتی به دبیرخانه دولت هم که می‌رسید با اتفاقات عجیبی روبرو می‌شوید مثل اینکه به تدریج اسنادی به دست می‌آید که نشان می دهد مصوباتی از دولت صادر شده که شماره‌هایش جعلی است. این مصوبه‌ها از سمت آقای رحیمی ابلاغ شده، اجرا شده ولی در دولت ثبت نشده است. همه این اتفاق‌ها و این اخلال‌ها برای مردم قابل تصور نیست. این نشان می‌دهد که شما به هر جا پا می‌گذارید یک اخلالی در آن می‌بینید.

-ما به رهبری آقای خاتمی در انتخابات حضور خواهیم داشت و چند سیاست روشن را انتخاب کردیم. اولین آن این است که با لحاظ کردن دغدغه‌های رهبری، فتنه‌ای که آقای احمدی‌نژاد در کشور به پاکرده بود، را از بین ببریم. من اعتقاد دارم که دولت گذشته فتنه‌ بزرگی در کشور ایجاد کرده است.

-فتنه‌ آقای احمدی‌نژاد، ایجاد نوعی نقار بین احزاب اصلاح‌طلب و مسوولان ارشد نظام بود. ما تجربه انتخابات 92 را داریم که اگر دغدغه‌های رهبری را مدنظر قرار بدهیم در همان محدوده‌ای که نظام اجازه داده به رفع آثار فتنه کمک خواهیم کرد و آن جدایی‌هایی که آقای احمدی‌نژاد ایجاد کرده از بین می‌رود. ما با دقت باید به این سمت حرکت کنیم. با این که برای پیش‌بینی انتخابات مجلس آتی زود است اما ما خوشبین و امیدوار هستیم.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوید IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    67 14
    "فتنه احمدی نژاد" رو خوب اومدی..... لذت بردم
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    15 5
    آقا بحث احمدی نژاد را تمام کنید . احمدی نژاد به ... تاریخ ایران پیوست . همین
  • افشاگر IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    15 6
    با اون بگم بگم چه بر سر اقتصاد اورد این فتنه گر واقعا در پیشگاه خداوند چه جوابی میده
  • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    9 10
    به قول شاعر : ... سیر طعنه زد به پیاز که تو مسکین چقدر بدبویی