سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران جوابیه ای برای گزارش «پرنده های قفسی شهرداری...» برای خبرآنلاین ارسال کرده است.

متن این جوابیه در زیر می آید؛

مدیرمسئول محترم خبرگزاری خبرآنلاین

سلام علیکم
با احترام، با عنایت به انتشار گزارشی در بخش جامعه خبرآنلاین با عنوان «بلبل‌های قفسی شهرداری، آزاد شدند، اما نپریدند و احتمالا تلف شدند» در روز چهارشنبه 30 مهرماه ، تذکر چند نکته دوستانه را برای ثبت در بایگانی آن خبرگزاری محترم و اطلاع مخاطبان ضروری می‌دانیم.

1. نوشته‌اید «... و احتمالا تلف شدند» می‌گویند در زمان‌های قدیم جهانگردی از کنار روستایی گذشت که دو نابینا بر دروازه آن نشسته بودند. رفت و در سفرنامه خود نوشت: از دهی گذشتم که همه ساکنانش کور بودند! استفاده از قید «احتمالا» در تیتر آن هم با ارجاع به این بخش از سخن کارشناس محترم که «دو پرنده‌ای که بنده آزاد کردم، هیچکدام قادر به پرواز نبودند و زیر دست و پای مردم افتادند» و تعمیم دادن آن به تمام پرنده‌ها، صرفا از اعتبار گزارش شما می‌کاهد.

2. «بلبل‌های قفسی شهرداری» یعنی شما می‌دانید و اطمینان دارید این بلبل‌ها در قفس‌های شهرداری تهران به دنیا آمده و رشد کرده‌اند. در حالی که بلبل‌های خرما یا تهران برای رهاسازی در طبیعت پایتخت از صیادان خریده شده و برخلاف نتیجه‌گیری شما و کارشناس محترم، از ابتدا قفسی نبوده‌اند که نتوانند پرواز کنند و زیر دست و پا بمانند.

3. در آزادسازی نمادین صدها بلبل تهران هزاران شهروند پایتخت به همراه ده‌ها دوربین عکاسی و تصویربرداری حضور داشته و لحظه پرواز پرندگان را در آسمان دیده و ثبت کرده‌اند. حال ممکن است به گفته کارشناس محترم «دو پرنده» هم زیر دست و پا افتاده باشد که چاره کار، بازگرداندن آنها به قفس نیست؛ رها کردن دوباره در طبیعت است.

4. کامنت‌هایی را که پای گزارش شما ثبت شده دوباره نگاه کنید. هر چه از فاز هیجانی و فضای گرفتن مثبت و منفی فاصله می‌گیریم، اظهار نظرها منطقی‌تر می‌شود. یکبار دیگر گزارش خودتان را با دقت بخوانید و ببینید برای تنظیم آن سراغ هر دو طرف ماجرا رفته‌اید یا این گزارش مصداق یک طرفه به قاضی رفتن و راضی برگشتن است.

5. نتیجه‌گیری کارشناس محترم درباره عاقبت پرنده‌های رهاشده در نوع خود جالب و شگفت‌انگیز است و البته کاملا کارشناسی: «به احتمال زیاد این پرنده‌ها از بین رفتند. به نظر من اینها در قفس راحت‌تر بودند.» امان از این احتمال و یا وارونه نشان دادن دیدگاه های کارشناسی!

6. جناب آقای اسماعیل کهرم مشاور محترم رئیس سازمان محیط زیست و کارشناس گزارش شما پیش از این در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری مهر و سایت عصر ایران حمایت خود را از موضوع مهربانی با پرندگان و آزاد کردن پرنده‌های قفسی با حضور کودکان و خانواده‌ها اعلام کرده و موضع ایشان در گزارش خبرآنلاین، نافی حمایت‌های پیشین نخواهد بود.

در پایان، برای همه خبرنگاران آن رسانه محترم و وزین توفیق و پیروزی آرزو می‌کنیم و امیدواریم روزی برسد که مهربانی با پرندگان تبدیل به فرهنگ شود و هیچ پرنده‌ای در قفس نباشد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    8 0
    لطفا در مورد حیات وحش پارک ساعی هم گزارشی تهیه و چاپ نمایید.من بعد از چندین سال به پارک ساعی رفتم و واقعا از وضعیت حیواناتپرندگان باقیمانده پارک افسوس خوردم.
  • بی نام EU ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    1 0
    آفرین به این حرکت خوب و آفرین به خبر آنلاین که این جواب رو منعکس کرد و متاسفم برای اینکه این کارهای خوب در موضع گیری های سیاسی دیده نمیشه
  • اکبرآقا A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    3 0
    "در حالی که بلبل‌های خرما یا تهران برای رهاسازی در طبیعت پایتخت از صیادان خریده شده" آیا شکار این بلبل ها مجاز هست؟ یعنی شهرداری با خریدن از شکارچی های غیرقانونی، در واقع مالخری کرده خوبه خودشون اعتراف کردن
  • کارمند سازمان فرهنگی هنری 21 IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    2 0
    با سلام جناب آقای محمدی چند روزی بود که فکر میکردم واقعا چه به روز ما آمده که اگر کسی از مهربانی حرف بزند سعی در ناحق جلوه دادنش میکنیم. برخی از ما پای خرده اختلاف هایمان را به بحث آزادی پرندگان هم می کشیم . از پاسخ منطقی شما ممنونیم
  • نامی A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    او اواو چه زود بهشون برخورد میخوستین وقتی پیمانکاراتون ادم میکشتند هم به همی زودی جواب بدین خیلی رو دارین