فارس نوشت:

کامران دانشجو، وزیر اسبق علوم در دولت احمدی نژاد به سئوالات ما پاسخ داد.

 

بخشهایی از سخنان دانشجو:

-بالاخره مردم هم این موضوع را که عرض کردم می‌فهمند و هم این را تشخیص می‌دهند که موضوع اعلام بورسیه در زمان استیضاح وزیر سابق از طرف برخی افراد و رسانه‌های همسو با آنان برای چه بوده و الان هم که در آستانه معرفی وزیر جدید علوم است به چه منظوری در مورد صحبت‌ها قرار می‌گیرد و در هر مناسبتی به آن پرداخته می‌شود درست مثل طرح موضوع "دانشجویان ستاره‌دار" که یک تاریخ مصرف‌های خاص خودش را دارد.

-گفته شده است گزارش می‌دهند مگر تا به حال نداده‌اند، 3 هزار بورسیه غیرقانونی که گزارش کردند و تیتر اول روزنامه‌های همسو شد و بعد هم یک عده‌ای گفتند هر بورسیه یک میلیارد تومان هزینه دارد برای اینکه 3 هزار میلیارد تداعی شود مگر گزارش نبود؟

-خوب اگر بدون بررسی بوده که بهتر است دولت اول این فساد عظیم اخلاقی و جرم علنی را بررسی کند و برای مردم شریف ایران اسلامی و 3 هزار خانواده این بورسیه‌های مظلوم گزارش کند و با معرفی مسببین درونی وزارت علوم به مراجع ذیصلاح هم سنگ بنای چنین کارهایی را بَر کَند و هم از این بورسیه‌ها و 3 هزار خانواده محترمشان که با فایل و وابستگان نزدیکشان بیش از 200 هزار نفر می‌شوند اعاده حیثیت کند.

-اگر هم بررسی کرده بودند و بعد آمده‌اند جلوی دوربین صدا و سیما و رسانه‌ها که گزارش مجدد چه معنی دارد؟

-تازه سرپرست وزارت علوم هم یکبار حدود دو هفته قبل دوباره گزارش کرد و گفت از این همه قیل و قال حدود 600 پرونده دیگر مانده که آن هم نه این که مشکلی داشته باشد بلکه هنوز بررسی نشده است.

-بگذریم که اگر قرار بر این باشد که این دولت و وزارت علومش تصمیمات شورای بورس دولت قبلی را بررسی کند و خدای ناکرده براساس ملاک خودش فردی را محروم کند خوب دولت بعدی هم می‌تواند این کار را با تصمیمات فعلی که اینها می‌گیرند انجام دهد و به این ترتیب در یک دور باطل می‌افتیم که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و بورسیه‌ها می‌شوند بازیچه سلایق جناحی و اگر نه سلایق جناحی بالاخره می‌شوند بازیچه دولت‌های متفاوت و دولت‌ها با زندگی این عزیزان بازی می‌کنند.

-قضیه بورسیه‌ها من و عده زیادی را یاد «بگم، بگم» زمان انتخابات سال 88 می‌اندازد که خیلی از همین آقایان که الان مسئول هستند و این بگم، بگم جدید را به راه انداخته‌اند آن را خلاف اخلاق و حتی خلاف قانون می‌دانستند.

-این نوری که با 4 سال آرامش توأم با فعالیت علمی، سیاسی و فرهنگی در دانشگاه‌ها تابیده شد و ساختار آماده‌ای که 4 سال قبل از آن جناب آقای دکتر زاهدی آماده کرده بودند و به این ترتیب با حاصل فعالیت جامعه دانشگاهی پیشرفت‌های علمی و فناوری فراوانی را به ارمغان آورد و اقتدار بیش از پیش ملت شریف ایران اسلامی را نوید می‌دهد خورشیدی نیست که با این «بگم، بگم‌»های جدید زیر ابر برود.

-نظر مسئولین هم البته این نیست که این خورشید نورانی را زیر ابرها ببرند ولی شاید برخی دشمنان ایران اسلامی بخواهند سوء استفاده کنند که البته دولت تدبیر و امید حتماً آن را تدبیر می‌کند و امید دشمنان را نیز قطع خواهد کرد و وظیفه همه ما این است که به دولت کمک کنیم تا ان‌شاءالله کارنامه خوبی در مجموعه آموزش عالی ارائه کند چرا که هر چه این کارنامه درخشان‌تر باشد اقتدار ملت افزایش می‌یابد.

-سؤالی هم در اذهان می‌آید که رئیس جمهور محترم که به تازگی در هر مناسبتی از وزیر سابق علوم این همه تعریف و تمجید می‌کنند چرا در روز استیضاح به مجلس تشریف نیاوردند که این تعاریف را در دفاع از ایشان بگویند؟ خیلی‌ها نظرشان این است که اگر ایشان هم مثل بقیه رؤسای جمهور می‌آمدند و دفاع می‌کردند این وزیری که حالا این همه تمجید می‌شود حتماً رأی می‌آورد و با مقبولیتی که جناب آقای روحانی در بین مجلسیان دارند بدون شک 9 رأی این طرف می‌شد که استیضاح رأی نیاورد.

-البته من که قائل به این هستم که اگر فقط وقت می‌گذاشتند و چند دقیقه‌ای در صحن مجلس حضور پیدا می‌کردند حتی اگر دفاع هم نمی‌کردند با مقبولیتی که رئیس جمهور محترم دارند حتماً آقای فرجی دانا الان وزیر علوم بود و دیگر نیازی نبود که در مناسبت‌های مختلف و با قلم‌های متفاوت در رسانه‌های همسو از انجام تکلیف مجلس و مجلسیان محترم گله شود که برای نفر اول مورد نظر فشار آورند معرفی نشود نفر دوم را رأی ندادند و نفر سوم هم یکسال نشده استیضاح کردند.

-شاید هم اگر پروفسور فرجی هنوز وزیر علوم بودند دیگر مسأله بورسیه‌ها دوباره مطرح نمی‌شد چرا که موجبات تکدّر خاطر 3 هزار بورسیه و بیش از 200 هزار وابستگان آنها را فراهم آورد چرا که وزیر جدید نیاز نبود که معرفی شود.

-من آقای نیلی احمدآبادی را نمی‌شناسم و نظر خاصی هم نمی‌توانم بدهم، در وزارت علوم سوابق اجرایی خاصی قبل از سرپرستی دانشگاه تهران از او سراغ ندارم لذا ترجیح می‌دهم چیزی نگویم.

-البته شنیدم که وقتی ایشان را بعد از مدتی که از سرپرستی دانشگاه گذشته بود می‌خواستند برای ریاست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنند تعدادی از اعضاء شورا بنا به دلایلی مخالفت داشتند و گویا به همین دلیل هم بالاخره در صحن علنی شورای عالی مطرح نشد.

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    551 5
    بابا جناب دانشجو خجالت هم خوب چیزیه
    • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      51 2
      مسئولین عزیز خواهشا توجه بفرمایند که اگر این تخلف محرز شده کلا باید این دانشجو نماها که از بورسیه استفاده کرده اند از دانشگاه بروند بیرون. الان که اتفاقی نمی افتد چرا که آنها احتمالا از تمکن مالی و ارتباطات زیاد برخوردارند که توانسته اند چنین تخلفی را انجام دهند پس از عهده هزینه ادامه تحصیلشان هم براحتی برمی آیند و چیزی تغییر نمیکند و فردا پس فردا هم میشوند عضو هیات علمی. اصلا برای همین خیلی هم از این نتیجه ناراحت نشده اند.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      85 2
      این دوستان نه شرم حالیشون می شه و نه خجالت. مملکت رو به فنا دادن تازه دو قرت و نیمشون هم باقیه. دولت پررویان اسم اصلی دولت سراسر فساد و رانت اقای احمدی نژاد است
  • رزمنده دوران دفاع مقدس IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    228 2
    سلام ،جناب آقاي كامران دانشجو وضعيت دوران مديريت شما بر وزارت علوم كه مشخص است و تمام نابسامانيهاي موجود وزارت علوم ناشي از سوء مديريت حضرتعالي است و حالا هم قصد داريد دولت تدبير و اميد را كه در طول يكسال گذشته تمام تلاش خود را جهت سامان دادن امور انجام داده را زير سئوال ببريد ،نمي دانم چرا نمي خواهيد قبول كنيد كه اكثريت مشكلات كشور ناشي از سوء مديريت دولت گذشته بوده كه شما هم وزير آن دولت بوديد ،تورو بخدا شهامت داشته باشيد و به كاستيهاي خود اعتراف كنيد و اگر واقعا كشور را دوست داريد لطفا سكوت كنيد
    • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      34 2
      ایشون خوب هم میدونن چه خبره، سیاست آقایون همین جوری برخورد کردن با همه چیزه بنده در دانشگاه هم خدمت ایشون بودم تمام آقایون سیاستشون همینه بحث نفهمیدن شرایط و ... نیست
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    260 5
    شما که وزیر شدید چه سوابقی در اجرای دانشگاهی داشتید . برادرتان که ریس دانشگاه ازاد شد چه سوابق اجرایی داشت
  • کمیل IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    180 4
    آقای دانشجو،احیانا،چیزی یادتان نرفت که بفرمایید،مثلا خاطرات زمان دانشجویی،بالاخره وزیر باید الگو باشد..
  • مبين IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    207 4
    يه سوال.رئيس ستاد انتخابات كشور چرا و چجوري شد وزير علوم؟؟؟؟؟چه ربطي به هم دارن اينا؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    209 5
    دو کلام از وزیر علوم پاکدست ترین دولت 3000 سال اخیر ایران
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    146 5
    من در تعجبم كه چطور مجلس اين آقارو تاييد صلاحيت كرده؟
  • ... IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    9 59
    با این همه ادعا و قیل و قال آخر سر فقط یک در صد غیر قانونی بود امان از دولت راست گویان
    • بی نام IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
      13 1
      آره عزیز جان. ۸۰۰ تا از ۳۷۰۰ تا میشه ۱ درصد شما تو دوران مدرسه چه کار می کردین اون وقت؟
  • iهمه شناس IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    34 3
    چطوراکثر مردم اقای نیلی را یا میشناسند و یا نام او را شنیده اند ولی شما که وزیر بودی و ایشان هم از اساتید دانشگاه تهران بوده را نمیشناسی میخوای بگی تو خیلی بزرگی و اون خیلی گمنام و کوچک. خود شما از کجا یهو پریدی تو وزارتخونه حتما خیلی سرشناس و مشهور بودی مگه نه ؟
  • ناشناس US ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    28 3
    جناب وزیر سابق به جای طلبکار شدن از مردم ودفاع از عملکرد مهر ورزتان که شعار رئیستان بود باید در پیشگاه خداوند طلب مغفرت کنی شما واقعا سرتان را لای برف کرده اید ویااینکه فکر میکند با یک سری افراد بی اطلاع حرف میزنی شما چه جور حق افراد ضیعف جامعه البته از مالی به یک سری گردن کلفت ان هم از دار دسته وجنس خودتان بخشیدید تازه پیشنهاد میکنید که از خانواده انها عذر خواهی هم بشود از رانت خواری فلان وکیل ووزیر ومدیر کل نیز مردم باید عذر خواهی کنند البته جنابعالی باید ترتیب یک جلسه ای بگذارید تا از عملکرد شما ونوع سخن گفتنان به عنوان وزیر علو م نیز تشکر شود
  • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    88 2
    به قول عروسکهای کلاه قرمزی "من دیگه حرفی ندارم"
  • علی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    30 3
    بابا شما با این افتضاح حای دولت بگم بگم چطور روتون هست انتقاد می کنید تو هر وزارتخانه یه گند زدین.
  • یک دانشگاهی A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    43 3
    خجالت بکش آقای کامران دانشجو. خجالت بکش . چقدر استادان خوب دانشگاه را بیکار کردید و پرونده سازی کردید . یه روز باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشید
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    24 2
    وزیر علومی که دشمن آزادی و شفافیت در زمان تصدی وزارت بود باید از خودش خجالت بکشد با این دفاعیات
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    25 3
    جناب دکتر راستی دکتری شما که خدا رو شکر مشکلی نداره...
  • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    28 1
    سنگ روی سنگ بند نمی شود اگر خلاف ها بررسی شود؟ اینم از اون حرفهاست. پس دور هم اموال مردم را بخوریم سنگ رو سنگ بند می شود؟
  • بی نام EU ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    36 1
    چه خبر از مقالات اقاي دانشجو وزير پاكترين دولت تاريخ
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    28 2
    دانشجو تنها وزير علوم بي سواد جمهوري اسلامي بود حتي حرف زدن هم بلد نبود 4 سال هم دانشگاهها متشنج و شلوغ و نا آرام بود نه استاد انگيزه داشت نه دانشجو پس اين آقا چرا اين همه دروغ مي گويد كه ما پيشرفت علمي داشتيم البته حرفاش برا خودش خوب است نه بقيه
  • امید A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    35 3
    آقای دانشجو اگر چه برخی ملاحظات نظام مانع از گشودن پرونده شما و رسوایی شماست اما آنچه شما بر سر این ملت در انتخابات 88 و پس از ان بر سر علم و فرهنگ این کشور آوردید در تاریخ این کشور خواهد ماند.
  • بی نام US ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    36 1
    دختر خود این اقلی کامران دانشجو هم با پارتی رفته دکترا.
  • حسین A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    31 4
    شرم و حیا هم چیز خوبیست آقای دانشجوالان ایشون باید در یک دادگاه سالم پاسخگو باشد به افکار عمومی٬تازه برای بقیه هم مرشدی میکندشگفتا
  • عبدالله IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    4 7
    این همه نظر دادند از اول تا آخر را مطالعه کردم واقعا یک نفر آدم اهل منطق سایت شما را نمی بیند یا شما یکطرفه طی طریق میکنید
  • بی نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 2
    هز 3000خورده اي نفر هركدام حداقل يك مشكل طبق گفته اخبار 20:30 دارند ولي يك مشكل ، مشكل نيست جانم
  • فاطمه ID ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    5 1
    واقعا بکجا داریم می رسیم که یک صاحب منصب در دولت قبل جرات میگنه مردم و دولت را تهدید به دولتی که نیامده بکنه آره همه چیز در این مملکت بازیچهه شده تا آقایان مغموم منتظر فرستی برای تسویه حساب بمانند . کلمه گستاخ برازنده شماست
  • یه دانشجو A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    5 1
    به به ؟؟بابا شما دیگه باید حرف نزنی خدا وکیلی ؟هرچی بدبختی از شما و اون ریئس کوچولوته.3هزار نفر بورس کردی غیرقانونی ؟روتو برم.داداشتو بردی دانشگاه ازاد .داداش بعدی رو هم اوردی دانشگاه تربیت مدرس هیئت علمیش کردی و اونم از دکترای دخترت؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این ملت دیگه به امثال تو و اطرافینت رای نمیدن خیال ت راحت دکترررررررر؟ گذشت اون دوران اقای دکتررررررر؟ اوکی یا بازم بگم