وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفیر اسبق کشورمان در کویت گفت: ائتلاف بین المللی مقابله با داعش یک فرآیند نمایشی بیش نیست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت (پاد) علی جنتی که به دعوت همتای خود به کویت سفر کرده است درجمع خبرنگاران این کشور گفت: ائتلاف بین المللی هرگز نخواهد توانست تشکل های تکفیری مانند داعش را مهار یا سرکوب کند.

«علی جنتی» با اشاره به بحران های ناشی از تهدیدات جریانات افراطی و تکفیری درمنطقه افزود : اقدامات مشابه برخی کشورها در بمباران هوایی گروه های افراطی مانند طالبان در افعانستان و پاکستان به شکست انجامیده است.

وی با تاکید براین نکته که ' براین باوریم که ائتلاف مقابله با داعش یک فرآیند نمایشی بیش نیست ' افزود :برخی از کشورهایی که از گروههای تکفیری حمایت مالی و تسلیحاتی کرده اند، امروز با این ائتلاف همکاری دارند.
جنتی گفت : مقابله با افراطی گرایی باید برمبنای خشکاندن ریشه های سیاسی مالی و فکری باشد تا به مرور زمان بتوان این پدید ه شوم را مهار کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد حکم اعدام یکی از روحانیون برجسته عربستان سعودی و واکنش ایران برای جلوگیری از اجرای این حکم گفت: ما تاکنون دخالتی دراین موضوع نداشته ایم ولی این عمل را محکوم می کنیم.

وی با بیان اینکه این حکم با اصول و مبانی حقوق بشرتناقض دارد، افزود: این شخص صرفا به اتهام بیان عقاید و اظهار نظر به اعدام محکوم شده است.
جنتی درباره کمک های نظامی ایران به عراق تصریح کرد: تاکنون به درخواست دولت این کشور کمک های مشورتی انجام شده و هرگونه دخالت درامورعراق تنها درصورت درخواست این کشور صورت می گیرد.
وی در ادامه سفر جاری هیات ایران به کوبت را در چارچوب موافقتنامه همکاری میان دوکشور دانست و افزود : تلاش های خوبی برای گسترش مناسبات فرهنگی رسانه ای بین دوکشور طی ماه های اخیر صورت گرفته است.
وی با اشاره نتایج موثر سفراخیر امیرکویت به تهران وشتاب گرفتن روند رو به گسترش روابط افزود: دیدار امیرکویت از تهران نقطه عطفی درروابط دو کشور بود.

وی با اشاره به ملاقات های انجام شده دراین سفر برای توسعه همکاری های فرهنگی رسانه ای بین دو کشور تصریح کرد: در ملاقات با امیر کویت حامل پیام تشکر رهبر معظم انقلاب اسلامی به امیر کویت در پاسخ به پیام ایشان در رابطه با سلامتی معظم له بودم.
جنتی اضافه کرد : پیام محبت آمیز روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران به امیر کویت را به وی ابلاغ کردم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =