فارس نوشت:

وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان تا پایان امسال به مجلس می‌رود.

علی‌اصغر فانی امشب در همایش مدیران مدارس، مجتمع‌های آموزشی و معلمان اظهار کرد: امروز در آموزش و پرورش به جای مدیریت به رهبری آموزشی نیاز داریم و رهبریت با مدیریت تفاوت دارد، رهبری یعنی قدرت نفوذ در دیگران و ما در آموزش و پرورش نیاز به مدیران و معلمانی داریم که در همکاران و دانش‌آموزان نفوذ کنند.

وی ادامه داد: یک رهبر آموزشی شخصیتی است که می‌تواند زیردستان خود را آن گونه هدایت کند که آن‌ها با عشق و علاقه کار کنند نه از ترس قوانین و مقررات به انجام وظایف بپردازند.

فانی با بیان اینکه مدیران در آموزش و پرورش باید محبوبیت و مقبولیت داشته باشند خاطرنشان کرد: وقتی مدیری در نزد همکاران محبوبیت و مقبولیت داشته باشد کار ساده و سریع انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: من معلمان را به پذیرش این نکته توصیه می‌کنم که قبول کنند ما در آموزش و پرورش نیازمند اخلاقیم و حاکمیت اخلاق کلید اصلی است و این نکته که، اگر دانش‌آموز ما را دوست داشته باشد حرف ما را می‌پذیرد و رفتارمان را تقلید می‌کند غیر قابل انکار است.

فانی گام اول در تربیت را جلب اعتماد معرفی کرد و تاکید کرد: ما برای تربیت فرزندانمان در مدرسه نیازمند جلب اعتماد آن‌هاییم و مدیران مدارس برای انجام بهتر وظایف باید اعتماد اولیا، مردم و دانش‌آموزان را جلب کنند.

این مسئول تصریح کرد: ما وقتی می‌توانیم به تربیت دانش‌آموزان امیدوار باشیم که بتوانیم نصیحت را در او نهادینه کنیم و اگر توانستیم در او تغییر رفتار ایجاد و رفتار زیبنده اسلامی را در او نهادینه کنیم می‌توانی ادعا کنیم که تربیت شکل گرفته است.

فانی یکی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش را مدرسه محوری دانست و ادامه داد: ما معتقدیم جایی که در آن تربیت شکل می‌گیرد نه در ادارات آموزش و پرورش و نه در وزارتخانه است بلکه تنها در مدارس است که این امر تحقق می‌یابد و بستر مناسب شکل‌گیری تربیت مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش ادارات را موظف به تبعیت از مدرسه دانست و گفت: این ادارات هستند که باید از مدرسه تبعیت کنند نه مدارس که این رویکردی کارساز در نظام تعلیم و تربیت است.

این مسئول بیان داشت: لازمه مدرسه محوری سه عنصر است که این سه عنصر عبارتند از: اخلاق و روابط انسانی، مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی و تمرکز زدایی و تفویض اختیار.

وی در ادامه گفت: دانش‌آموزان باید در مدرسه خود را آماده کنند برای حضور در جامعه و مسئولیت‌پذیری اما متاسفانه امروز خلاء عظیم در مدرسه این است که دانش‌آموزان کمتر با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.

فانی با اشاره به نیرو انسانی در آموزش و پرورش گفت ما در این بحث سه نکته را مدنظر قرار داده‌ایم که عبارتند از: منزلت، هویت و معیشت و من به عنوان عضوی از خانواده آموزش و پروش معتقدم اگر به این سه نکته به طور کامل برسیم یقینا نظام آموزشی بهتری خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش به لایحه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این لایحه تا آخر امسال به مجلس رفته و اجرایی شدن آن باعث تقویت انگیزه و شایستگی حرفه‌ایی معلمان خواهد شد.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش در عین حال که درگیر حل و فصل مشکلات اقتصادی است از کیفیت دادن به آموزش و پرورش غافل نبوده و 2500 میلیارد ریال به کیفیت بخشی اختصاص داده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امسال ما 210 هزار میلیارد ریال بودجه در اختیار داریم که 99 درصد آن حقوق معلمان است و در کشور به طور ماهانه بیش از 15 هزار میلیارد ریال حقوق در آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

فانی در انتها به مشکلات معیشتی معلمان اشاره کرد و گفت من شرمنده همکاران هستم چون هنوز توفیق رسیدگی به مشکلات اقتصادی معلمان را پیدا نکرده‌ام اما ان‌شاالله در آینده به این امر رسیدگی خواهم کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صباغی A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    126 4
    جناب وزیر تا زمانی که معلم از نظر معیشت تامین نشود و منزلت آن برنگردد. هیچ برنامه ای بدرد نمی خورد.
  • مهربان A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    103 8
    انشاا... اگر معیشت ومنزلت معلم در سال بعد درعمل خوب شود در انتخابات بعدی به اعتدال رای میدهم
  • معلم IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    89 1
    "من شرمنده همکاران هستم چون هنوز توفیق رسیدگی به مشکلات اقتصادی معلمان را پیدا نکرده‌ام "چطورباجدیت پیگیرطرح رتبه بندی معلمان هستیدوظاهرادراین امرتوفیق زیادی هم نصیبتان شده است ولی دررسیدگی به وضعیت معیشتی این عزیزان همیشه مظلوم توفیق نیافته اید؟
  • بی نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    71 1
    همچین نوشتید مژده که ما فکر کردیم قرار شده حق التدریس اردیبهشت وخرداد و حق الزحمه امتحانات نهایی پرداخت بشه .
    • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
      37 1
      گل گفتی
    • بی نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
      30 0
      هی هی هی قط وعده و وعید حقمونو نمیدن آنوقت ....
  • بی نام GB ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    66 2
    22 سال سابقه خدمت دارم ..و مستاجرم در شهرستان با 5 میلیون پیش و ماهی 400 هزارتومان شما مشکل مسکن معلمان را حل کنید..لااقل زمین ارزان برای ساخت در شهرستان ها برای آنهایی که تاکنون وام مسکن نگرفتند بدهید
  • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    51 1
    فکر نکنم نظام رتبه بندی هم دردی رو دوا کنه مثل همون خدمات کشوریه که برا ما معلما با سازمانهایی مثل بانکها و بهداشت و وزارت نفت زمین تا آسمون تفاوت داره
  • حسین IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    68 4
    بزک نمیر بهار میاد
  • رهگذر IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    44 0
    باسلام؛ هرموفقیتی نیاز به انگیزه دارد معلمی که در معیشت تامین باشدهویت و منزلت واحترام وجایگاه هم تامین می شود
  • علی رضا IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    24 2
    جناب آقای وزیر لطفا فکری هم به حال معلم هایی که به دلیل تدریس در مدارس غیر انتفاعی و بالا بودن سن ، استخدام آموزش پرورش نیستند علی رغم سابقه بالای تدریس بکنید. آنها از هیچ مزیتی برخوردار نبوده و سه ماه تابستان بعلاوه 13 روز عید را حقوق نمی گیرند. به رغم عملکرد خوب، توسط مدیران استثمار شده و حقوق کمتری می گیرند، چون چاره ی دیگری ندارند.
  • دلبری IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    54 0
    آقای وزیر به نظر می رسدشما مشاورین قوی ندارید یا خود شما در هیئت دولت قدرت جذب بودجه ندارید و نمی توانید دوستانتان رابا اهمیت آموزش و پرورش آشنا سازید .چطور می فرمایید که برای تربیت فرزندانمان در مدرسه نیازمند جلب اعتماد آن‌هاییم و مدیران مدارس برای انجام بهتر وظایف باید اعتماد اولیا، مردم و دانش‌آموزان را جلب کنند.شما هنوز اعتماد همکارانتان در هیئت دولت را جلب نکرده اید
  • علی A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    60 2
    تنها هدف طرح رتبه بندی معلمان فشار آوردن هر چه بیشتر رو معلمهاست و گذاشتن پوششی برای دریافتی های اونها وگرنه وقتی بارها گفته خبری از خوب شدن وضعیت مالی نیست پس هدف از این طرح به نظرتون چیه
  • کمال A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    35 2
    مطمئن باشید 1 اولا مجلسیها آنرا رد میکنند2 اگه هم رای بدند مانند خدمات کشوری خواهد شد حقوق فرهنگیها را با نفتیها مقایسه کنید؟؟؟
  • احمد A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    26 0
    تو حق تدریس اردیبهشت بده بقیه پیشکش
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    40 0
    کار ایشون شده وعده و وعیدهای که خیلی هاش هم بی نتیجه است وزیری که از افتخاراتش پرداخت حداقل حق التدریس و اجرای کلاسهای چند معلمه با یک معلم است که هم تخلف اداری و هم ایجاد مشکل برای معلمین و دانش اموز ها است چه توقعی میشه داشت ما را به خیر شماها چشمی نیشت فقط شر مرسان
  • صادق A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    27 2
    شما نمی خواد به ما مژده بدید...لطفا قولی که دادید را نسبت به افزایش حقوق معلمان ابتدایی را اجرا کنید.
    • آموزگار A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
      23 1
      واقعاگل گفتی . این وزیر حرف می زنئ بعد پس می گیرد .
  • ناسا A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    19 0
    ماکه دیگرحتی نمی توانیم بگوییم امیدواریم
  • شاهد A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    23 0
    اقای وزیر اگه برای افزایش حقوق کاری کردی بگو درغیراینصورت گوشمون پره از حرفهای ...
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    19 3
    نظام رتبه بندی طرحی است که طی آن مسئولیت کم حقوق گرفتن برعهده معلم می افتد و دولت می خواهد این مسئولیت را به معلمان فرافکنی کند
  • معلم IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    21 1
    آقای وزیر مگر سایر کامندان دولت رتبه بندی شده اند که دوسه برابر ما دریافتی دارند بسه دیگه هر سال برای دلگرمی ما این حرفهای تکراری را میزنند بعد از خرداد کاملا فراموش میشه اواخر شهریور باز وعده های توخالی شروع میشه
  • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    22 0
    ازوقتی که آقای فانی اومده هیچ کدام از وعده هاش عملی نشده .مدرک معادل فرهنگیان حذف مجتمع ها افزایش حقوق معلمان ابتدایی...قضاوت باشما
  • دبير IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    29 0
    آقاي فاني ...من مدرك ارشدمو دادم فقط پنجاه هزار افزايش داده شد حقوقم مدرك دكتري رو دادم بازم فقط پنجاه هزار تومن افزايش حقوق داشتم...اين يك حقيقت ..اين يك بدبختيه..اين بي عدالتيه.
  • حميد IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    17 0
    تو رو خدا يه نگاهي به ساير كارمندان دولت بكنيد كه چقدر تو جامعه ارزش و مقام دارن آخه اگه حقوق ما هم مثل بقيه كارمندان باشه بازهم نگاه جامعه به ما اينطوريه يه نگاهي به كشورهاي پيشرفته دنيا مثل آلمان بكنيد كه حقوق يه معلم در حد يك وزيره اونوقت به ما ميگن چون شما زياد هستيد امكان افزايش حقوق نيست آموزش و پرورش درآمد زايي نميكنه پس اينهمه دكتر و مهندس و نخبه رو كه سرمايه هاي ملي هستند كي تربيت و آموزش ميده ديگه خسته شديم از اين همه وعده و وعيد دانش آموزهاي سابق ما كه الان بزرگ شدند و كارمند هستند وضع ماليشون از ما بهتره كه يه زماني معلمشون بوديم كي ميخايد يه فكري به حال ما بكنيد با اين حقوق بخور و نمير تازه همين حقوق ناچيز هم فقط به درد ضمانت بانكي دوستان و اقواممون ميخوره و بس...
  • بی طرف IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    13 0
    این دولت هم فقط توجهش به بیمارستان ودکترهاست حقوق اونارو فوق العاده خوب کرده هموش راضی هستن.مردم آموزش رو می خوان چکار بزارین همه بیسواد شن
  • جمشید A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    7 1
    چهار ماه اضافه کار ندادید به کارکنان اداری وعده خالی تا کی؟؟؟؟؟؟؟
  • معلم AE ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    13 2
    سلام.تبلیغات بسه.ای کاش همون طرح رتبه بندی معلمان که حاج ی بابایی در دولت دهم تصویب کرده بود را اجرا میکردید.اقای فانی امام صادق فرمود خاین است کسی که توان کاری راندارد ومی پذیرد
  • پيمان IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    8 0
    لطفاً جناب فاني اگر وقت داشتيد و براي معلمان ارزش قائل هستيد پيگير اين مشكلات فرهنگيان كه بارها در موردش بحث شده باشيد/استخدامهاي جديد در آموزش و پرورشپيش دبستانيبرقراري حق نوار مرزي برخي از مناطق مرزياعطاي وامهاي مسكن به اقشار فرهنگي فاقد مسكن و سرمايه وصول مطالبات فرهنگيان در خصوص هزينه هاي پزشكي بيمه هاي طلايي ساليان گذشته كه هيچ مقامي حاضر به پاسخگويي نبوده است حق همترازي كارشناسي ارشد آموزش و پرورش با هيئتهاي علمي دانشگاهها و از بين بردن اين اختلاف فاحش حقوق بين فرهنگيان با ديگر كارمندان دولت بهبود وضع معيشتي فرهنگيان مناطق محروم تحقق وعدهاي داده شده به فرهنگياني كه از كلانشهرها به شهرهاي محروم منتقل شده اندتوجه به كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي در آموزش و پرورش كه عملاً تعطيل شده و.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    7 0
    با سلام. واقعا ما از نظر اقتصادى جوابگوى نيازهايمان نيستيم.بيست سال خدمتدم الان بدون مسکن، بدون يک ريال پس انداز، با کوله بارى از بدهى به استقبال بازنشستگى مى رويم.لطفا به ما بگيد جواب بچه هامون را چى بديم؟
  • محمد A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    9 0
    لطفاً جناب فاني اگر وقت داشتيد و براي معلمان ارزش قائل بودید پيگير مشكلات فرهنگيانی که بچه هایشان ازدواج کرده اند بودید 26سال سابقه خدمت دارم وهر روز به خاطر تهیه جهیزیه دخترم در خانه مشکل دارم ویک روز خوش ندارم وهر روز از بچه ها وهمسرم خجالت می کشم چرا که من مدیرم وبرادرم نیز مدیر بانک است او هم برای دختران وپسرش بهترین لوازم را خریده وبهترین ماشین اما من چی خانوادم آنان را می بیند وبه من نیز می گویند چه فرقی با برادرت داری واقعا دیگه خسته شدم به خاطر سرکوفت هایی که می شنوم .حالا شما خبر از منزلت وغیره میکنی حقوق ما رو مانند سایر کارمندان افزایش بدید نه حرفی نظام هماهنگ باشه بله حقوق من به ظاهر بیشتره اما فقط در فیش حقوق اما مزایا ودیگر امکانات چی؟؟ ایا مثل هم هست از زمین تا اسمان فرق هست
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    4 0
    سلام اقای وزیر تکلیف این تبعض چه میشود که همکارای ما دوسال است حقوقشان به خاطر رتبه بندی افزایش پیدا کرده ولی من که دوسال است شامل ن میشه تعلق نگرفته است حقوقم اجاره ی خانه بیشتر نمیشه بعد شما توقع دارید ما برای بچه ها ایجاد انگیزه کنیم در حالی که خودمان برای زندگی انگیزه ای نداریم خواهش می کنم رسیدگی فرمایید اقلا افزایش فوق العاده شغل م
  • مهدی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    5 1
    با سلام این طرح هم مثل سایر طرحها است تا جامعه و مسئولان به کار معلم وآموزش وپرورش مصرفی نگاه کنند وضعیت همین است امیدوار نباشید فقط سریع خودتون بازنشسته کنید .
  • خسته IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    4 0
    آقای وزیر می گویند حقوق معلمان کم است چون آموزش وپرورش یک سازمان اقتصادی نیست وتولید ثروت نمی کند .سوال من این است :آیا این همه متفکر،این همه مهندس ،متخصص،اساتید دانشگاه ،تاجر وبازرگان،وزیرووکیل وسیاستمدارو....که از کانال آموزش وپرورش گذشته اندبخش مهم ثروت مردم ما یعنی سرمایه ی انسانی نیستند؟اگر هستند حق معلم نیست که نگران معیشت خویش باشد.پایند ه باشید.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    3 1
    امیدوار بودخلق به خیر کسان مارا به خیر تو امیدی نیست شر مرسان .برای رفاه حال معلملن به حقوق پرستاران اضافه میشود
  • بی نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    3 0
    اقای وزیر اگر توانایی وزیرشدن نداری چرا این مسولیت سنگین برمیداری درفردای قیامت بایدجواب بدهی