واحدمرکزی خبر نوشت:

برخی از بنگاه های مسافربری در کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کردند این کشور از بیم سرایت ویروس ابولا ، مرزهای خود را از روز جمعه به روی همه گردشگران خارجی خواهد بست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پیونگ یانگ، سه بنگاه مجری تورهای مسافربری که دو تای آنها در چین مستقر هستند با انتشار اطلاعیه هایی به آگاهی مشتریان خود رساندند که برای جلوگیری از شیوع ابولا در داخل کشور، ورود گردشگران خارجی به کره شمالی تا اطلاع ثانونی ممنوع است. نیک بونر بنیانگذار شرکت کوریو تورKoryo Tours مستقر در پکن به این خبرگزاری گفت:«همکاران ما از پیونگ یانگ به اطلاع ما رسانده اند که گردشگران خارجی تا اطلاع ثانوی نمی توانند وارد کره شمالی شوند . مقامات کره شمالی می خواهند با این کار مانع از شیوع ابولا در کشورشان شوند.»
این منبع خبری افزود هنوز معلوم نیست این تصمیم تا چه زمانی ادامه خواهد داشت زیرا سیاست ها و تصمیماتی که در کره شمالی گرفته می شود در برخی موارد خیلی سریع تغییر می کند.
بنگاه مسافربری جاش تراول ، مستقر در لندن نیز اعلام کرد این خبر را از طریق شرکت های همکار خود در کره شمالی دریافت کرده است.
این گونه تصمیم گیری ها در کره شمالی بی سابقه نیست. مقامات پیونگ هنگامی که بیماری سارس درکشورهای آسیا در سال 2003 شیوع پیدا کرد به مدت سه ماه اجازه ورود هیچ گردشگر خارجی را به داخل کشور ندادند.
این خبر در حالی منتشر می شود که برخی از کشورهای جهان از بیم ورود ابولا به داخل کشورشان ، پل های هوایی خود با کشورهای ابولا زده قطع کرده اند. برخی از کشورها نیز ورود مسافران خارجی از کشورهای ابولا زده را ممنوع کرده اند. اما برخی کارشناسان از این تصمیمات انتقاد کرده اند و می گویند این گونه تصمیمات غیر سازنده است .
سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه همین هفته اعلام کرد تا کنون نه هزار و 936 نفر به ابولا مبتلا شده اند و چهار هزار و 877 نفر به علت ابتلا به این بیماری تاکنون جان خود را از دست داده اند. بیشتر قربانیان اتباعی از سه کشور آفریقای غربی یعنی لیبریا،سیرالئون و گینه هستند.
70 درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند جان خود را از دست می دهند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • h ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    16 1
    كره شمالي ميتونست در كنار كره جنوبي يكي از قطب هاي ابشه ولي با تمايل به افراطي گري كارش به اينجا كشيده اي كاش بعضي از آقايان افراطي كره شماليو ببينن در س بگيرم
  • ashkan A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    5 15
    ما هم باید از کره شمالی الگوه بگیریم و نذاریم ابولا بیاد اینجا