سازندگان تبلت ویندوزی با توسعه آنچه «نکس‌بوک» نامیده می‌شود، جنگ جدیدی را علیه تبلت اندرویدی و لپ‌تاپ‌های کروم گوگلی به راه انداخته‌اند.

تبلت مجهز به ویندوز 8.1 ده اینچی عرضه‌شده از سوی فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت در امریکا به قیمت 179 دلار جدیدترین فصل این داستان مهیج است که در کنار تبلت ویندوزی 7 اینچی توشیبا به قیمت 119 دلار بازار تبلت‌ها را کاملاً تکان داده و زنگ خطر را برای اندرویدی‌ها به صدا درآورده است.

نکس‌بوک پردازنده 4 هسته‌ای از نوع اینتل اتم با سرعت 1.83 گیگاهرتز با دو مگ کش دارد. همچنین یک گیگ رم برای آن جاسازی شده و رزولوشن تصویری 1280 در 800 به‌صورت لمسی دارد. وای-فای و بلوتوث داشته و حافظه دستگاه 32 گیگ در کنار اسلات برای اضافه کردن حافظه تا 64 گیگ از دیگر ویژگی‌های آن است.

دوربین اصلی تبلت 2 مگاپیکسل و دوربین جلو نیز 0.3 مگاپیکسل است.

دارای پورت اچ‌دی‌ام‌آی بوده و خروجی هدفون دارد.

باطری دستگاه 6000 میلی‌آمپر تعریف شده و عمر بالای 6 ساعت برای هر بار استفاده را دارد.

از ویژگی‌های قابل‌رقابت با کروم بوک گوگل، باید از نصب آفیس 365، دادن 1 ترابایت فضا روی «وان درایو»، اسکایپ و ... نیز نام برد که رقابت را برای تبلت‌های اندرویدی و لپ تاپ‌های کروم بوک سخت می‌کند.

 

منبع: زد دی نت

5656

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    4 32
    فکر نکنم چون تنوع برنامه های رایگان برای اندروید بیشتره و دلیل اصلی خریداران هم این هست..
    • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
      15 4
      عرض کنم که مایکرو سافت با قدمی که در زمینه گجت های قابل حمل برداشته و تجربه ای که در زمینه سیستم عامل داره به خوبی می دونه داره چی کار میکنه خیلی راحت با در کنار هم قرار دادن اقدام های مایکرو سافت که با خرید اسکایپ شروع و به بیرون امدن نسخه نهای ویندوز 7 و الترو بوک های ایسوس مجهز به سیستم تاج ال اسی دی ادامه داشت پازل پیروزی این شرکت نمایان شد پازلی که با خرید تمام سهام نوکیا و بیرون اومدن سرفیس 1 و 2 و 3 و ویندوز 8.1 به عنوان یکی از قوی ترین سیستم عامل ها و روان ترین اون و تبلت های که نام مایکرو سافت رو یدک میکشند تکمیل شد و به جهان اعلام کرد که این صنعت یک پادشاه دارد و ان مایکرو سافت است اقدام های واقعا جذاب مایکرو سافت دست دوستی رو به طرف دوست داران تکنولوژی دراز کرده
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    9 16
    کسانی که خریدن 3 اشکال براش میگیرند 1 موقع کار کیبوردش کوچیکه و مثل لپتاپ نمی تونی ازش استفاده کنی خسته کننده است و 2 اینکه حافظه اصلی روی کیبورد نصب شده و وقتی بصورت تبلت دست میگیری حافظه زیادی نداره و دستگاه ضعیفی میشود و 3 اینکه مثل اندروید برنامه های مختلف براش نیست و کلاً داستان همون که میگن نه مرغه و نه شتر مرغ چنگی بدل نمیزنه
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    9 2
    فکر نکنم آفیس 365 را رایگان روش بگذارند با این قیمت