بازی های آسیایی اینچئون 2014 در نوبت عصر آغاز شده است و کاروان ایران در چند رشته شانس قطعی کسب مدال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین اعزامی به بازی های پاراآسیایی 2014 که در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار می شود؛ اولین اتفاق در شروع رقابت های عصر، مدال نقره در رشته وزنه برداری بود. 

در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی عصر امروز مجید فرزین نماینده دسته 80 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شد. فرزین در این دسته در حرکات اول و دوم موفق به مهار وزنه‌های 221 و 230 کیلوگرمی شد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه 232 کیلوگرمی ناکام ماند تا به مدال نقره دست پیدا کند.مدال طلای این وزنه به وزنه‌بردار چینی با 231 کیلوگرم رسید. وزنه‌بردار تایلندی هم به مدال برنز دست یافت. وزنه‌برداران کشورمان پیش از این موفق به کسب یک مدال طلا و یک نقره شده بودند. عصر امروز نیز سیدحامد صلحی‌پور در دسته 88 کیلوگرم به مصاف حریفان خواهد رفت.

فرزین: با درد وزنه زدم/ خدا را شکر دست خالی نماندم
دارنده مدال نقره وزنه‌برداری بازی‌های پاراآسیایی گفت: با توجه به مصدومیتی که داشتم با درد در مسابقه امروز وزنه زدم.
 مجید فرزین پس از کسب مدال نقره دسته 80 کیلوگرم رقابت‌های وزنه برداری دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی گفت: 2 ماه قبل از حضور در این مسابقات آسیب دیده بودم، اما بعد از بهبود تمرینات را از سر گرفتم و برای حضور در این مسابقات آماده شدم. وی ادامه داد: در المپیک لندن هم با همین حریف رقابت کردم و با یک کیلوگرم اختلاف قهرمان شدم، اما امروز در این مسابقات با یک کیلوگرم اختلاف نقره گرفتم و برعکس شد. حتما خواست خدا بوده است، اما خداراشکر که دست خالی برنمی‌گردم. دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی تصریح کرد: با توجه به اینکه قرعه من زودتر از حریفم بود باید زودتر وزنه می‌زدم و به نوعی ابتکار عمل دست او بود. در المپیک لندن هم من قبل از او وزنه زدم، اما آنجا عملکرد بهتری از نظر خودم داشتم. قسمت این بود که دوم شوم، اما با توجه به اینکه در تمریناتم هم همین وزنه را ثبت کرده بودم از عملکرد خودم راضی هستم و مزد زحماتی که کشیده بودم را گرفتم.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان نیز پس از کسب پیروزی مقابل ژاپن و رسیدن به فینال رقابت های والیبال نشسته بازی های اینچئون، توانست مجوز حضور در پارالمپیک ریو که در سال 2016 برگزار می شود را به دست آورد.   

 

خدابخشی : مدالم را به ایرانیها تقدیم می کنم / فکر نمی کردم مدال بگیرم
معصومه خدابخشی نایب قهرمان مسابقات تیراندازی پارااسیایی گفت : می دانستم به فینال مسابقات تفنگ بادی 10 متر ایستاده Sh2 می رسم اما فکر مدال را نمی کردم.
وی افزود : از اینکه مدال این ماده را به دست اوردم خوشحال نیستم خوشحالم که بقیه را خوشحال کردم و این مدال را به تمام ایرانیان تبریک می گویم.

خدابخشی

در ادامه مسابقات جودو، صاحب دو مدال نقره دیگر شدیم و جودوکار وزن ١٠٠- تیم ملی نابینایان و کم بینایان نایب قهرمان بازی های پاراآسیایی شد. حامد علیزاده در دیدار نهایی جودوی نابینایان و کم بینایان بازی های پاراآسیایی ٢٠١۴ مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گرفت. وی در این مبارزه مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره قناعت کرد تا کاروان جودوی ایران دونین مدال نقره اش را کسب کند. حمزه ندری هم نقره ای شد تا دست جودو از طلا کوتاه بماند. 
آخرین نماینده تیم ملی جودوی کشورمان در بازی های پاراآسیایی نیز مدال نقره گرفت. حمزه ندری جودوکار وزن ١٠٠+ کیلوگرم تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان کشورمان در فینال بازی های پارآسیایی ٢٠١۴ مغلوب حریف ازبکستانی شد و به مدال نقره دست یافت. بدین ترتیب تیم ملی جودوی ایران در این مسابقات با کسب سه نقره و سه برنز به کار خود خاتمه داد.

همچنین سجاد محمدیان موفق شد به مقام قهرمانی در بازی های پاراآسیایی دست یابد.
سجاد محمدیان پرتاب گر شایسته وزنه کشورمان در کلاس F42 موفق به کسب مدال طلا شد. پرتاب 13.86 بود. در این رشته مهرداد کرم زاده نیز حاضر بود که با ثبت رکورد 12.18 به مدال برنز رسید.
در رشته پرتاب نیزه در کلاس F55 دو نماینده ایران حسین مختاری و محمد خالوندی حاضر بودند که در نهایت خالوندی توانست با رکورد 42.16 به مقام قهرمانی دست یابد. همچنین حسین مختاری نتوانست به مدالی برسد. در این رشته، ورزشکارانی از تایلند، چین، عربستان، سری لانکا، سوریه و ویتنام نیز حاضر بودند که رقیب سوری به نقره رسید و ورزشکار ویتنامی برنز گرفت.
خالوندی در رقابت های پارالمپیک لندن نیز به مدال طلا رسیده بود.
رقابت های پرتاب وزنه در کلاس F55-56 در بخش بانوان برای ایران مدال به همراه داشت. دو ورزشکار شایسته کشورمان لیلا ملکی و هاشمیه متقیان در این کلاس حاضر بودند که لیلا ملکی توانست به مدال نقره دست یابد. نماینده چین با پرتاب 6.27 به قهرمانی رسید، ملکی با 5.71 به نقره رضایت داد و نماینده هندی با 5.36 به مدال برنز رسید. همچنین هاشمیه متقیان با پرتاب 4.97 به مقام ششمی رسید. در این رشته، ورزشکارانی از میانمار، عمان، بحرین، چین و اندونزی حاضر بودند.
تيم بسكتبال مردان از رسيدن به فينال بازماند

تيم بسكتبال باويلچر كشورمان با نتيجه ٨٤ بر ٧٥ مقابل تيم ژاپن مغلوب شد و از رسيدن به فينال اين رقابت ها بازماند. تيم ايران در چهارمين روز رقابت ها به مصاف ژاپن رفت و در ٥ دقيقه وقت اضافي از ژاپن شكست خورد. شاگردان عباس آقا كوچكي كه تا ثانيه هاي پاياني برنده ميدان بودند درحالي كه تنها ٣ ثانيه به اتمام اين ديدار مانده بود مرتكب خطا شدند و درنهايت بازي با نتيجه ٦٥ بر ٦٥ به تساوي كشيده شد. اما اين ژاپني ها بودند كه با برتري ١٩ بر ١٠ به ديدار فينال راه يافتند. ايران در كوارترهاي اول و سوم با نتيجه ٢٠بر ١٥ و ١٥ بر ١٤ برنده ميدان بود و ژاپني ها هم كوارترهاي اول و سوم را با نتايج ١٤ بر ١٢ و ٢٢ بر ١٨ پيروز شدند.
ايران فردا ساعت ١١.٢٠ به وقت محلي براي كسب مدال برنز با تيم تايلند رقابت خواهد كرد. 

وزنه‌بردار دسته 88 کیلوگرم کشورمان به مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی دست یافت.

در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی بعدازظهر امروز سیدحامد صلحی‌پور نماینده دسته 88 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد.
صلحی‌پور در این دسته در حرکات اول و دوم موفق به مهار وزنه‌های 215 و 226 کیلوگرمی شد و با توجه به ناکامی حریف اردنی‌اش که رکورددار جهان بود در مهار وزنه 227 کیلوگرمی خیالش از بابت کسب مدال طلا راحت شد و در حرکت سوم با انتخاب وزنه 229 کیلوگرمی به رکورد جهان حمله کرد که تنها یک چراغ سفید از داوران گرفت و ناکام ماند. وی برای بار چهارم نیز وزنه 229.5 کیلوگرمی را سفارش داد تا رکورد جهان را جابه جا کند؛ وی در این حرکت با مهار این وزنه 2 چراغ سفید از داوران گرفت و به میزان نیم کیلوگرم رکورد جهان و بازی های آسیایی را شکست و آن را به نام خود ثبت کرد. مدال نقره این وزن به الجنیدی وزنه‌بردار اردنی که رکورددار جهان نیز هم رسید. وزنه‌بردار ژاپنی هم سوم شد. وزنه‌برداران کشورمان پیش از این موفق به کسب یک مدال طلا و 2 نقره در این رقابت‌ها شده بودند.

محمد خالوندی: در ریو هم طلا می گیرم
دارنده مدال طلای پرتاب نیزه گفت شک نکنید در پارالمپیک 2016 ریو هم طلا می گیرم. محمد خالوندی امروز چهارشنبه در ماده پرتاب نیزه کلاس اف 57 موفق به کسب مدال طلا شد. وی در خصوص این موفقیت گفت: من این مدال را به مادرم ، به همسرم و به پسرم "دیان" تقدیم می کنم. خالوندی افزود: با اینکه کلاسبندی ها عوض شده بود توانستم به مدال طلا دست پیدا کنم. پرتابگر کشورمان در پایان اظهار داشت: من بی شک در بازی های پارالمپیک ریو هم طلا خواهم گرفت. 

 

سعیدی برنز گرفت اجاقلو نقره
نماینده دوی 100 متر کشورمان در کلاس T12 مدال جدیدی برای ایران به دست آورد. حسین سعیدی نماینده دوی کشورمان در فینال رشته 100 متر در کلاس T12 سعیدی به مقام سوم رسید. در این مسابقه، سعیدی با رقبایی از مالزی و چین رقابت کرد که رقیب مالزی با ثبت زمان 11.33 ثانیه قهرمان شد، دونده چینی با 11.38 به مدال نقره رسید و سعیدی با ثبت زمان 11.53 به برنز قناعت کرد.  نماینده دوی 100 متر کشورمان در کلاس T47 مدال دیگری برای ایران به دست آورد. احمد اجاقلو نماینده دوی کشورمان در فینال رشته 100 متر در کلاس T47 به مدال نقره رسید. در این مسابقه، وانگ از چین با 11.07 ثانیه قهرمان شد، اجاقلو با 11.21 مدال نقره را به چنگ آورد و تاگاوا دونده ژاپنی با 11.40 به مدال برنز این رقابت حساس و دیدنی دست یافت.

 

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    4 0
    مگه دیروز ایران 12 طلا نداشت؟امروز هم 7 تا طلا گرفته چجوریه که الان ایران 18 طلا داره؟ باورم نمیشه بسکت ایران نرفت فینال در حالیکه تا حالا همه رو برده بود . امسال انگار سال بدشانسی بسکته
    • بی نام FI ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      4 0
      طلای فوتبال 5 نفره رو بعد از معاینه بازیکنان فردا در جدول اعمال میکنن