روز چهارم رقابت های پاراآسیایی اینچئون با امیدواری های زیادی برای ایران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خبرآنلاین به بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون؛ اولین اتفاق صبح امروز، ثبت دو مدال دیگر برای ایران بود. فائزه کرمانی و مریم سلطانی در پرتاب وزنه موفق به کسب مدال نقره و برنز شدند. 

در حالی که آب و هوای اینچئون نسبت به روز گذشته کاملا متفاوت شده و آفتابی و گرم است، ورزشکاران شایسته جانباز و معلول کشورمان مسابقات خود را در روز چهارم پیگیری می کنند.

در رشته پرتاب وزنه، اولین اتفاق خوب رقم خورد و فائزه کرمانی به مدال نقره رسید و مریم سلطانی برنز گرفت. این رقابت در کلاس F34 برگزار می شد که در نهایت رقیب چینی با پرتاب 7.90 به قهرمانی رسید. پرتاب کرمانی 5.24 و سلطانی 5.02 بود. 

مرضیه صدقی هم به مدال برنز پرتاب نیزه دست یافت. صدقی از ایران به مدال برنز ماده پرتاب نیزه کلاس اف 54/53 دست پیدا کرد.او با پرتابی به میزان 12 متر و 63 سانتیمتر برنز گرفت. در این ماده "لیوان یانگ" از چین با 18 متر و 45 سانتیمتر نقره گرفت و "دیپا مالیک" از هند با 9 متر و 66 سانتیمتر نقره ای شد.
آريان لطفي نماينده دووميداني كاروان غدير موفق شد مدال نقره ماده پرتاب ديسك را با ركورد ٣٣ متر در كلاس f11 به نام خود ثبت كند. "بونسري پيچاي" نماينده تايلند با ركورد ٣٧ متر و ٧٠ سانتي متر طلا گرفت و "باي يو دانگ" از كره نيز با ركورد ٢٩ متر ٦٤ سانتي متر صاحب برنز شد.
لطفی نقره

اما خبر خوب امروز، اولین طلای کاروان ایران در صبح روز چهارم بازی ها بود که توسط دانیال سورانی دشت کردیم. 
پرتابگر وزنه ایران به مدال طلای دومین دوره بازی های پاراآسیایی در اینچئون کره جنوبی دست پیدا کرد. دانیال سورانیان در کلاس اف 36/35 با پرتابی به میزان 12 متر و 44 سانتی متر به مدال طلا دست یافت. مدال های نقره و برنز این ماده به نمایندگان عراق رسید. سید مهران حسینی با 11 متر و 38 سانتی متر چهارم شد. طلای سورانیان سیزدهمین مدال طلای ایران در این دوره از بازی هاست.
سورانیان

در گلبال مردان فینالیست شدیم. تیم گلبال مردان ایران در مرحله نیمه نهایی بازی های پارا آسیایی با شکست تیم ژاپن راهی فینال شد.نماینده شایسته کشورمان در یک بازی نزدیک با نتیجه 9بر 6 ژاپن را مغلوب کرد. در حاشیه این بازی نیز اتفاقات جالبی رخ داد: 

-تعدادی دانش آموز ژاپنی حریف امروز ایران را تشویق کردند. سه ورزشکار قطری تیم ایران را مورد تشویق قرار دادند. تیم ایران در پایان حلقه اتحاد تشکیل داد و نام مولای متقیان در سالن مسابقه طنین انداز شد. وررشکاران اردونی در پایان به سید مهدی سیاحی بازیکن تیم ایران تبریک گفتند. همچنین سرمربی تیم گلبال ایران گفت:با وجود مصدومیت یکی از بازیکنان مان راهی فینال شدیم.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمد بیدگلی ,پس از برد تیمش ارزشمند تیمش در مرحله نیمه نهایی افزود:بچه ها بازی خوبی برابر ژاپن انجام دداند و با وجود یک تعویض اجباری در جریان بازى برنده و فینالیست شدیم. وی در خاتمه گفت:امیدوارم تیم ما در بازى فردا قهرمان شود.

رقابت های دو ومیدانی صالح بیت سیاح هم طلایی شد. صالح بیت سیاح پرتابگر دیسک ایران درکلاس اف 41 درادامه رقابت های دو ومیدانی بازی های پارا آسیایی اینچئون امروز چهارشنبه موفق به کسب مدال طلا شد. سیاح با رکورد 37 متر و 32 سانتی متر ضمن کسب عنوان نخست این رقابت ها طلایی شد این ورزشکار ایرانی با نخستین پرتاب خود این رکورد را ثبت کرد.او درپرتاب دوم 27 متر و 25 سانتی متر پرتاب کرد و وی درپرتاب سوم رکورد 35 متر و 12 سانتیمتر ازخود به جای گذاشت. بیت سیاح درپرتاب چهارم خطا کرد ودرپرتاب پنچم موفق به کسب رکورد 35 متر و 47 سانتی متر شد. دراین ماده نمایندگان عراق دوم وسوم شدند.
بیت سیاح پس ازکسب مدال طلا با پرچم مقدس چمهوری اسلامی ایران درپیست دو میدانی دور افتخار زد.لطفی: کم کاری نکردم اما المپیک ریو جبران می کنم.
لطفی: ورزشکار تایلند سوپرایزم کرد 
  
آریان لطفی پس از کسب عنوان دومی پرتاب دیسک کلاس اف 12 با بیان اینکه رقیب تایلندی اش به طورحتم تلاش بیشتری کرده بود افزود: این تایلندی چهارسال پیش قهرمان این ماده بود اما من دررقابت های شارجه رکورد این ورزشکار را شکستم و طلا گرفتم.
عضوتیم دو ومیدانی جانبازان و معلولان ایران ادامه داد: دراین بازی ها هم اصلا باور نمی کردم اصلی ترین رقیبم تا این اندازه کار کرده و آماده باشد. لطفی تصریح کرد: من دراین بازی ها رکورد تمریناتم درایران که 33 متر بود را بار دیگر زدم اما این تایلندی با 90 سانتی متر بیشتر توانست برسکوی نخست ایستاد. به طورحتم تمریناتم را با قدرت و انگیزه بیشتری ادامه می دهم تا دربازی های پارا المپیک 2016 ریودرترکیب تیم دو ومیدانی ایران قرارداشته باشم و برای کشور افتخار آفرینی کنم.

سوراني: من ببر خفته ايرانم!

اما دانيال سوراني برنده طلاي بازي هاي پاراآسيايي اينچئون با ابراز رضايت از اين رقابت ها گفت: مسابقات خوبي بود و من پيش بيني كسب طلا را كرده بودم. فقط آمده بودم كه طلا بگيرم، ببر خفته ايران هستم و حتما در رقابت هاي بعدي كه قهرماني جهان در قطر است هم براي قهرماني تلاش مي كنم. سوراني ادامه داد: مي خواهم در قطر همه رقبا را پشت سر بگذارم و ركورد بزنم.دومین نقره تیراندازی بر گردن خدابخشی 

فینال مسابقات تفنگ بادی ایستاده کلاس Sh2 با کسب مدال نقره معصومه خدابخشی به پایان رسید. معصومه خدابخشی در تفنگ بادی ایستاده کلاس Sh2 با کسب امتیاز 630/8 در مرحله نقدماتی و 210/5 در فینال بر سکوی دومی مسابقات ایستاد. گفتنی است دو نماینده دیگر کشورمان در این رشته از راه یابی به فینال بازماندند.

خدابخشی

با این وجود تیم ملی تیراندازی ایران کار خود را در بازی های پاراآسیایی با کسب دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز به پایان رساند. در دومین دوره این مسابقات ساره جوانمردی در تپانچه خفیف کلاس Sh1 و تپانچه بادی 10 کلاس Sh1 دو مدال طلا مهدی زمانی در تپانچه بادی 10 متر مردان کلاس Sh1 و معصومه خدابخشی در تفنگ بادی 10 متر میکس Sh2 مدال نقره و عالیه محمودی در تپانچه بادی 10 متر زنان کلاس Sh1 مدال برنز گرفتند.
در فوتبال پنج نفره هم ایران مقتدرانه قهرمان شد. 
تیم ایران ، ظهر امروز با ترکیب میثم شجاعیان،بهزاد زاد علی اصغری،حسین رجب پور،احمد رضا شاه حسینی و امیر پوررضوی برابر تیم ژاپن به میدان رفت و توانست با گلهای دیدنی زاد علی اصغری در دقایق 27 و 39 بر غلبه کند و قهرمان این دوره از رقابت ها شود. در حاشیه فوتبال پنج نفره: اعضای تیم گلبال ایران ،آخرین مسابقه تیم کشورمان را تماشا کردند وتیم ایران را مورد تشویق خود قرار دادند. یک پیراهن بزرگ تیم ژاپن بر روی سکوهای ورزشگاه نصب شده بود و تعدادی ژاپنی طبل کوبان تیم کشور خود را تشویق کردند. دانش آموزان کره ای برای تماشای مسابقه در ورزشگاه حضور یافتند.  زاد علی اصغری پس از زدن گل دوم ایران به وجد آمد و به همراه همبازیانش، نام کریس رونالدو را فریاد زد! 

در والیبال نشسته بانوان، موفق به شکست ژاپن شدیم. در این دیدار تیم ایران با حساب 3 بر صفر و مقتدرانه از سد حریف خود عبور کرد. 
والیبال نشسته

 

 

252   41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبي EU ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    27 0
    باعرض سلام و خسته نباشيد به معلولين عزيز كشورمان. نميشود زين پس بجاي فوتبال 12 نفري افراد معلولباغيرت5 نفره فرستاد به بازيهاي آسيايي و جام جهاني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    21 0
    آفرین به ایرانی متعصب