درخشش کاروان ورزشکاران ایران در بازی های اینچئون همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خبرآنلاین به بازی های پاراآسیایی اینچئون؛ اولین طلای نوبت عصر در رشته دو و میدانی به ایران رسید و پرتاب گر وزنه کشورمان یکی دیگر از طلایی های کاروان ایران شد. یونس سیفی پور ورزشکار شایسته کشورمان در رشته دو و میدانی، ماده پرتاب وزنه در کلاس F32 با ثبت رکورد 6.85 موفق به کسب مدال طلا شد. او در این کلاس دو رقیب دیگر از کشورهای کویت وکره جنوبی داشت که در نهایت رقیب کویتی اش دوم شد و کره جنوبی به برنز رسید. این دهمین طلای کاروان غدیر بود که توسط سیفی پور به دست آمد.

در ادامه این رقابت ها، شانس کسب چند مدال دیگر برای ایران وجود دارد. جالب اینکه ورزشکاران در شرایطی بسیار سخت و زیر بارش شدید باران به دنبال رکوردزنی و کسب مدال هستند. 

ورزشگاه

همچنین تيم گلبال بانوان در دومين ديدار خود در بازي هاي پاراآسيايي تيم ژاپن را با نتيجه ٤بر ١ مغلوب كرد. به گزارش خبرنگار اعزامي به بازي هاي پاراآسيايي بانوان گلباليست كه ديروز موفق به شكست تايلند شده بودند امروز ژاپن را شكست دادند. تيم ايران ساعت ١٥.١٥ دقيقه به وقت محلي با تيم چين مصاف مي كند.

تیم والیبال نشسته بانوان کشورمان هم دومین بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. تیم والیبال نشسته بانوان ایران پس از شکست روز گذشته برابر چین امروز به مصاف سریلانکا رفت و با نتیجه ٣ بر صفر پیروز شد. ملی پوشان کشومان به راحتی و در سه ست متوالی با نتایج ٢۵_۵، ٢۵-٢ و ٢۵-٩ حریف خود را شکست دادند و اولین پیروزی شان را در بازی های پاراآسیایی ٢٠١۴ اینچوون کسب کردند.

برد قاطع تیم گلبال مردان مقابل مغولستان هم دیگر افتخار کشورمان بود. شاگردان محمد بیدگلی در يك گيم حريف را با نتيجه ١٠ بر صفر مغلوب كرده و بدين ترتيب اين تيم را با باخت فني شكست دادند. تيم مردان گلبال ايران ساعت ١٠ صبح فردا با تيم ژاپن ديدار مي كنند.

یک برنز دیگر به جمع مدال های ایران از رشته دو و میدانی اضافه شد.  در ادامه رقایت های دو و میدانی، ماده پرتاب نیزه و در کلاس F42-44 نماینده کشورمان موفق به کسب مدال برنز شد. در این رقابت، نماینده چین با ثبت رکورد 49.90 گردن آویز طلا را به دست آورد و ورزشکار هندی با 53.35 نایب قهرمان شد. علی امیدی با ثبت رکورد 52.29 به مقام سوم رسید. احمد عفراوی دیگر نماینده ما در این کلاس بود که به مقام پنجمی بسنده کرد. 

اما یک اتفاق عجیب در فوتبال 7 نفره رخ داد و ما بازنده شدیم. امين الله مانى سرمربی فوتبال 7 نفره کشورمان ماجرا را این طور تعریف کرد: ايران به دليل عوض شدن قانون تعويض در بازى با سنگاپور با نتيجه سه بر صفر باخته است.  تيم کشورمان روز گذشته با نتيجه چهار بر صفر مقابل سنگاپور پيروز شد اما برگزارکنندگان مسابقات اين بازى را سه بر صفر به سود حريف اعلام کردند! 
الله مانى گفت:ما به دليل تعويضى که در اواخر بازى داشتيم و خلاف مقررات بود بازنده شديم. البته تيم ايران به ديدار پايانى راه يافته و روز پنجشنبه با ژاپن در فينال رو به رو مى شود.

عصر امروز دو مدال هم از رشته تنیس روی میز به دست آوردیم. حسن جانفشان که با شایستگی به فینال رسیده بود، در رقابت نهایی نتوانست کیم مین-جیو حریف کره ای خود را شکست دهد و با قبول شکست 3 بر صقر به نایب قهرمانی و مدال نقره رسید. محمد رنجبر نیز به همراه حریف کره ای خود مشترکا در مکان سوم قرار گرفت و مدال برنز را از آن خود کرد.

رقابت های شنا؛ ایزدیار برنز گرغت. شاهین ایزدبار درماده ۲۰۰ متر مختلط کلاس اس ام ۱۰ پس از نمایندگان‌ چین و ملزی قرار گرفت وسوم شد. ایزد یار در این ماده رکورد ۲:۳۵ را خود به جای گذاشت و به کسب مدال برنز این ماده قناعت کرد. در این ماده باز هم لین از کشور چین اول شد و طلا گرفت و پس از وی نماینده مالزی نقره ای شد. رقابت های شنا ؛ این اتفاق در حالی افتاد که ایزدیار در ماده ۴۰۰ متر آزاد کلای اس ۱۰ درحالیکه در تمام ژول مسیر از نماینده قزاقستان پیش بود در ۱۰ متر آخر ورسیدن نماینده قزاقستان با اختلاف دو صدم ثانیه دوم شد.ایزدیار در این ماده رکورد ۴:۴۰۳۸ رازد و نقره گرفتدر این ماده نماینده قزاقستان رکورد ۲:۴۰۳۶ را بنام خود ثبت کردرضا آذر شب در این ماده با ثبت رکورد ۵:۱۳:۲۹ چهارم شد و پس از نماینده مالزی قرار گرفت.ایزدیار با کسب این مدال تعدار مدال هلی خود در بازهای آسیایی را به پنج رساند.

در روزی که چینی ها در دو و میدانی غوغا به پا کردند و صاحب نشان های طلا می شدند، هاشمیه متقیان هم به یک ورزشکار چینی، رقابت را واگذار کرد و به نقره پرتاب دیسک رسید. متقیان در پرتاب دیسک زنان کلاس اف 55/ 56 با ثبت رکورد 20 متر و 10 سانتی متر به مدال نقره دست یافت. پرتابگر چینی با 22 متر در این ماده قهرمان شد و پرتابگر هندی بر سکوی سوم ایستاد. هاشمیان روز گذشته نیز در پرتاب نیزه موفق به کسب یک مدال نقره دیگر شده بود.

در رشته تیراندازی با کمان هم نعمتی و رنجبر رکورد پاراالمپیک را جابجا کردند.
زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر در مرحله مقدماتی مسابقات تیراندازی با کمان رکورد مسابقات جهانی و پاراالمپیک را جابجا کردند.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به بازی های پاراآسیایی ابراهیم رنجبر با ثبت 655 امتیاز رکورد بازی های پاراآسیایی و پاراالمپیک را ارتقا داد. زهرا نعمتی نیز با 638 امتیاز رکورد مسابقات جهانی را 4 امتیاز پاراالمپیک را 22 امتیاز و رکورد عبدالکریمی کماندار ایرانی را 10 امتیاز ارتقا داد.

در رشته پرتاب دیسک مردان هم مرتضی مختاری به مدال طلای رقابت‌های پرتاب وزنه بازی‌های پاراآسیایی دست یافت.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین از اینچئون، در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی و در روز سوم این مسابقات که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است مرتضی مختاری در پرتاب دیسک مردان کلاس F54/53 با ثبت رکورد 8 متر و 83 سانتی متر به مدال طلا دست یافت. علیرضا مختاری در همین ماده با 6 متر و 60 سانتی‌متر صاحب مدال نقره شد.
پرتابگر هندی هم بر سکوی سوم ایستاد.
طلای مرتضی مختاری یازدهمین مدال طلای کاروان ورزشی غدیر در این رقابتها بود.
علیرضا مختاری در روز یکشنبه نیز در پرتاب دیسک موفق به کسب یک مدال طلای دیگر شده بود.
43 43

252  41 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمان NL ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    الآن دقیقا 2041 کی میشه
  • اكبر IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    سال ٢٠٤١ اينجا اهواز ، سال ٢٠٤١ ، هنوز خاكه...