ایسنا نوشت:

 رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه داعش روش جنگی خود را در مقابل کردها تغییر داده از تمامی کشورهای جهان برای خشکاندن منابع مالی و انسانی این گروه تروریستی دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با مارک بریتی، سفیر جدید فرانسه در عراق و آلن کیبخات، کنسول این کشور در اقلیم گفت: با وجود محاصره تسلیحاتی که بر نیروهای پیشمرگ اعمال شده ما در برابر این گروه تروریستی که در حد یک کشور مسلح و بر تسلیحات عراق و سوریا چیده شده است، مقاومت می‌کنیم.

بارزانی در ادامه گفت: نیروهای پیشمرگ توانستند خیلی زود تاکتیک نظامی تروریست‌ها را در هم بشکنند و پیشرویشان را متوقف و در بیشتر مناطق آنان را مجبور به عقب نشینی کنند. پیشمرگ‌ها توانسته‌اند بسیاری از مناطقی که داعش به اشغال خود درآورده بود را پس بگیرد. مناطق باقی مانده هم به زودی آزاد خواهند شد.

رئیس اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: تروریست ها روش جگی خود را در مقابل کردها در عراق و سوریه تغییر داده‌اند اما با این حال در مقابل کردها شکست می‌خورند.

وی تاکید کرد: عملیات نظامی به تنهایی برای شکست داعش کافی نیست و باید منابع مالی خشکانده و پیوستگی و ارتباط مناطق تروریست‌ها در سوریه و عراق از هم گسسته شود.

سفیر فرانسه در عراق هم گفت: جنگ کردستان با داعش نه تنها برای عراق و منطقه که برای جهان اهمیت دارد. شما به نیابت از تمام جهان می‌جنگید.

در بخش دیگری از این دیدار سفیر فرانسه توجه‌ها را به فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سفارت کشورش در اربیل و همچنین فعالیت‌های شرکت‌های فرانسوی در اقلیم جلب و تاکید کرد: پاریس خواستارتحکیم روابط خود با اقلیم کردستان در تمامی سطوح است.

در پایان این دیدار دو طرف درباره مسائل سیاسی در عراق، تاسیس دولت جدید و روابط اقلیم کردستان و دولت مرکزی گفت‌وگو کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =