فارس نوشت:

به گزارش ایندیپندنت پهبادهای انگلیسی بازگشته از افغانستان، برای حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق و سوریه استفاده خواهند شد.

پهبادهای انگلیسی برای پرواز بر فراز سوریه و عراق در حملات هوایی علیه داعش آماده شده‌اند.

پهبادهای مسلح انگلیسی که از افغانستان خارج شده‌اند، به گفته ایندیپندنت قرار است در ماموریتی علیه تروریست‌های تکفیری داعش مورد استفاده قرار گیرند.

روزنامه ایندیپندنت روز سه‌شنبه نوشت هفته گذشته دولت انگلیس اعلام کرده‌بود پهبادهای مسلح بازگشته از افغانستان برای حملات هوایی در خاک عراق و سوریه به کار گرفته خواهند شد.

انگلیس که یکی از متحدان آمریکاست در ائتلاف آمریکایی علیه داعش مشارکت خواهد داشت؛ نیروی هوایی انگلیس تا کنون 37 ماموریت در عراق انجام داده که به گفته «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس 10 حمله هوایی علیه مواضع داعش در عراق موفقیت آمیز بوده است.

«فالون» روز گذشته (دوشنبه) به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت این پهبادها در کویت مستقر خواهند شد اما از طریق ماهواره با داخل انگلیس در ارتباط بوده و از «لینکلن‌شایر» کنترل خواهند شد.

حملات هوایی انگلیس در راستای همراهی با ائتلاف آمریکایی، با رای تعدادی از نمایندگان حزب کارگر و حزب لیبرال دموکرات علیه مواضع داعش در عراق تصویب شده‌بود؛ با توجه به قوانین بین‌المللی از این نمایندگان تعدادی درستی چنین حملاتی را علیه داعش در خاک سوریه مورد تردید دانستند چراکه به گفته ایندیپندنت مقامات عراق از ائتلاف آمریکایی علیه داعش درخواست کمک کرده اما «بشار اسد» رییس جمهور سوریه هیچ وقت چنین تقاضایی نداشته‌است.

اخیرا نیز وزیر امور خارجه انگلیس گفته‌ هیچ حمله هوایی توسط انگلیس در خاک سوریه صورت نخواهد گرفت؛ وی هم‌چنین گفته بود از آنجایی که انگلیس از محل گروگان‌ها اطلاعی ندارد،‌هیچ تلاشی برای نجات گروگان‌های انگلیسی از دست داعش صورت نخواهد گرفت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =