نسیم آنلاین نوشت:

"ماری هارف" گفت: اما اگر ما به توافق جامع هسته‌ای با ایران برسیم،‌ واضح است که رژیم تحریم‌ها که ما بر سر جای خود قرار دادیم، نمی‌تواند بدون اقدام کنگره نمی‌تواند به عقب برگردد و لغو شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، او گفت: دولت اعتقاد دارد کنگره نقش مهمی در موضوع برنامه هسته‌ای ایران ایفا می‌کند. دو مسأله برداشتن و یا تعلیق موقتی تحریم‌ها در این داستان با هم تلفیق شده‌اند. اینکه اقدام کنگره کی و چگونه برای تعلیق یا برداشتن تحریم‌ها نیاز خواهد شد. وقتی ما می‌گوییم تعلیق، منظور ما تعلیق موقتی است؛ برداشتن، شما همچنین می‌توانید بگویید خاتمه دادن تحریم‌ها. شما می‌توانید این کلمات را به جای هم استفاده کنید.

هاف توضیح داد: در زمینه تحریم‌ها ما به صورت عمومی و در گفتگو‌های خصوصی به کنگره اعلام کرده‌ایم که در وهله اول باید به تعلیق تحریم‌ها نگاه کنیم. و اگر بعد از آن ایران به توافق خود پایبند بود، نگاه ما به "برداشتن" یا "خاتمه دادن" به تحریم ها خواهد بود و این یک دلیل خوب سیاسی است که فکر می‌کنم کنگره با آن موافق است و آن این است که در صورتی که توافق هسته‌ای اجرا نشد، "تعلیق" تحریم‌ها می‌تواند بازگرداندن آنها بر سر جای خود را تسهیل کند.

او گفت: این واضح است که تحریم‌ها برای تعلیق و یا برداشته شدن،‌ به اقدام قانونی نیاز دارد تا اقدامی اجرایی. در اینجا تحریم‌های بسیار زیادی وجود دارد و تصوری که وجود دارد درباره اینکه ما به نوعی سعی می‌کنیم از مشورت و همکاری با کنگره خودداری کنیم، غیر معقول است. این مسأله احتمالا موضوعی است که از زمانی که من این جا هستم درباره آن بیش از هر موضوعی دیگر با کنگره صحبت و مشورت کرده‌ایم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    7 4
    جالبه بدون اجازه کنگره میتونند تحریم کنند ولی بدون اجازه نمیتونن لغو کنند