در سومین روز رقابت های پاراآسیایی درخشش ورزشکاران ایران از صبح شروع شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خبرآنلاین به بازی های پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی؛ صبح امروز، کاروان ورزشی کشورمان شرایط بهتری داشتند و با کسب یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز کارشان را شروع کردند.

در رقابت های شنا کشتذکار نقره ای شد کریمی بزنزی. وحید کشتکار درادامه رقابت های شنای بازی های پارا آسیایی در ۲۰۰ منر مختلط دوم شد ونقره گرفت. او با ثبت رکورد ۲:۴۰ در این ماده پس از نماینده ازبکستان قرار گرفت و دوم شد. کشتکار در روز اول این مسابقات مدال طلای ۲۰۰ متر آزاد را از آن خود کرد و نخستین مدال آور کاروان غدیر شد. در این ماده محمد حسین کریمی با زدن رکورد ۲:۴۲ در مکان سوم قرار گرفت و بار دیگر برنز گرفت. کریمی پیش از یک مدال نقره و سه برنز کسب کرده بود. در این گروه دیگر نماینده ایران مصطفی محمدی در کسب مدال موفق نبود و پنجم شد.

اما اولین طلای روز سوم به نام امینی ثبت شد. مهناز امینی در پرتاب وزنه کلاس F57 به مقام قهرمانی این بازی رسید و رکورد 7.92 را به ثبت رساند. در همین ماده، فاطمه منتظری با رکورد 7.66 نایب قهرمان شد تا افتخارات کاروان غدیر در سفر به اینچئون پربارتر شود. 

کرمانی هم برنزی شد .... در پرتاب نیزه بانوان باز هم به برنز رسیدیم. به گزارش خبرنگار اعزامی ... به بازی های آسیایی اینچئون 2014؛ در رشته پرتاب نیزه در کلاس F33 -34 یک مدال برنز دیگر به افتخارات کاروان ایران اضافه شد. فائزه کرمانی با ثبت رکورد 17.92 به مقام سومی رسید. ورزشکار چینی در این ماده به قهرمانی رسید و پرتاب گر اماراتی دوم شد.

مجیدی به برنز پرتاب دیسک رسید. پرتاب گر دیسک کشورمان یک مدال دیگر به جمع مدال های کاروان ایران اضافه کرد.  محسن مجیدی جمال آبادی در ماده پرتاب دیسک، کلاس F37 به مدال برنز دست پیدا کرد. در این ماده، پرتاب گران ازبکستان با پرتاب 53.84 به قهرمانی رسید و پرتاب گر چینی با ثبت رکورد 52.22 نایب قهرمان شد. مجیدی نیز با پرتاب 46.35 به کارش پایان داد و برنز گرفت. همچنین در این ماده هوشیار محمودی از کشورمان نیز شرکت می کرد که نتوانست برتابی بیشتر از 20.86 داشته باشد و از این رو به مقام چهاردهمی بازی ها رسید.

در حاشیه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی و در روز سوم این مسابقات که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است بارش شدید باران حتی شدیدتر از روز گذشته ادامه پیدا کرد به طوری که باعث ایجاد مشکلاتی برای برگزار کنندگان و ورزشکاران شده بود. 
* در رقابت های دوی 800 متر مردان به علت لغزندگی بیش از حد پیست مسابقات دونده چینی بعد از عبور از خط پایان سرنگون شد و روی پیست افتاد. وی برای مدتی احساس آسیب‌دیدگی داشت و روی زمین دراز کشید.
* بارش شدید باران باعث شد که برخی از مسابقات با وقفه برگزار شود و ورزشکاران کارآیی لازم را نداشته باشند.
* بر اساس اعلام مسئولان برگزار کننده مسابقات تنها قرار بود در یک روز شاهد بارش باران در مسابقات دوومیدانی باشیم اما امروز دومین روز بارش باران در این ورزشگاه بود و حتی هوا از روز گذشته هم سردتر شده است.

محمد الوان پور: براى کسب طلا سختى زيادى کشيدم

الوان

دارنده مدال طلاى پرتاب نيزه بازى هاى پاراآسيايى گفت براى کسب اين موفقيت سختى هاى زيادى را متحمل شده است. الوان پور روز دوشنبه به مدال طلاى پرتاب نيزه در کلاس f55/56دست پيدا کرد. الوان پور گفت: کمالى بازى هاى گوانگ ژو را به دليل تصادفى که قبل از مسابقات داشتم از دست دادم. اما با تمرين فراوان موفق شدم خودم را به سطح بالاى آمادگى برسم. روز گذشته موفق شدم سه متر رکورد آسيا را بهبود ببخشم با اين حال کار دشوارى در رقابتهاى جهانى و پارالمپيک دارم.
الوان پور گفت:اگر کلاس ها ادغام شود کارم سخت است چون من در تصادفى که داشتم دچار شکستگى لگن شدم و حريفان جهانى از پا وکمر خود کمک مى گيرند و عملکرد بهترى را به نمايش مى گذارند.

اما محمد مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور ضمن ارایه گزارشی از آن چه که طی ۳ روز گذشته انجام شده اظهار داشت: بچه های دوومیدانی روزهای پر مدالی را پشت سر گذاشتند و انتظار داریم طی یکی دو روز آینده شاهد مدال های خوش رنگ تری باشیم. به اعتقاد من عملکرد بچه ها خوب بوده و ما راضی هستیم.
رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان اضافه کرد: در دو ومیدانی، دونده ها وپرتابگر ها به نتایج خوبی رسیدند. در فوتبال و گلبال هم تا کنون بچه های ما توانسته اند از سد حریفان قدرتمندشان بگذرند و معتقدم دستیابی به مدال در این دورشته نیز دور از دسترس نیست. او در پایان تاکید کرد: پر افتخار به ایران باز خواهیم گشت.

در رشته تیراندازی اعظم رضایی تیرانداز ملی پوش کشورمان با صلاحدید کادر فنی از شرکت در مسابقات تفنگ درازکش r3 انصراف داد.
رقیه اله کرمی با تائید این خبر گفت : وی در رشته تخصصی خود یعنی تفنگ بادی ایستاده دو روز گذشته رقابت کرد و با صلاحدید سرمربی اش در مسابقه امروز شرکت نکرد. تفنگ درازکش r3 جزو رشته های فرعی وی است.

تيم ملي بسكتبال باويلچر كشورمان در دومين ديدار خود در اين دوره از بازي هاي آسيايي با نتيجه ٩٥ بر ١٤ مغلوب تيم قدرتمند ژاپن شد. اين تيم كه براي نخستين بار در يك تورنمنت بين المللي شركت مي كند به ترتيب در كوارترهاي اول تا چهارم با نتايج ٣٣-٢، ٢٧-٤، ١٤-٨ و ٢١-٠ مغلوب ژاپن شد. ديدار بعدي ايران روز پنج شنبه با كره ميزبان خواهد بود. در این رابطه آذر همايونپور سرمربي تيم بسكتبال با ويلچر بانوان ايران گفت:تیم ما به دنبال نتيجه نيست. اشتباهات امروز ما برابر ژاپن نسبت به بازي ديروز مقابل چين كمتر بود و كلا هدف ما اين است كه هرروز بهتر بازي كنيم. نتيجه براي تيم ايران كه اولين تورنمنت بين المللي خود را تجربه مي كند اهميتي ندارد. همايونپور ادامه داد: ما شرايط بازي تداركاتي را نداشتيم و اين حضور هم به همت خسروي وفا رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين رقم خورد.
سرمربي تيم ملي بسكتبال بانوان افزود: تنها ٤ تيم در اين دوره شركت كرده اند كه هر سه حريف ما جزو عنوان دار هاي جهان هستند، به طورحتم ما در بازي آخر خود كه روز پنج شنبه با كره خواهد بود بازهم بهتر ظاهر مي شويم.
بد نیست بدانید برج زیبای آزادی به عنوان نماد ایران در استادیوم مرکزی رقابت ها خود نمایی می کند.مقابل سالن ورودی برگزاری مسابقات دوومیدانی و محل استقرار مرکز خبر دومین دوره بازی های پارآسیایی، ماکت نماد کشورها تهیه شده که در بین آن ماکت برج آزادی واقع در میدان آزادی تهران خودنمایی می کند.


در حاشیه رقابت های شنا نیز شاهد حضور بچه های مدرسه ای در سالن بودیم. رقابت های شنای باز ی های پارا آسیایی درحالی در سومین روز خود را سپری می کند که کره ای ها برای تشویق شناگران خود سالن را با دانش آموزان و سربازان پر کردند. دانش آموزان کره ای راس ساعت ۱۰ وارد سالن شدند واز همان ابتدا بی امان شناگران خود راتشویق کردند. این درحالی بود که سربازان در گوشه دیگر در سکوت کامل سالن تنها مسابقات را تماشا کردند. همان طور که پیش بینی می شد با ادغام کلاس های مختلف، تعدادی از شرکت کنندگان در این دوره از بازی ها از سایرین عقب تر می ماندند که با تشویق هماهنگ هواداران حاضر در سالن انگیزه می گرفتند و به خط پایان می رسیدند. کمیته مسابقات در بعضی از رشته ها به دلیل عدم شرکت شناگران مجبور به برگزاری فینال با تعداد کم شناگران بود. در این میان درفینال ماده ۵۰ متر پروانه یک فینالیست بود و به تنهایی درون آب پرید وبدون اینکه با کسی مسابقه دهد اول شد!

در سالن والیبال نشسته نیز ایرانی ها تشویق می شدند. سالن های خالی محل برگزاری مسابقات مختلف بازی های اآسیایی ٢٠١۴ مسوولان کره ای را وادار کرد که پای دانش آموزان را به محل برگزاری مسابقات باز کنند. دانش آموزان کره ای که در سالن والیبال حضور یافته اند علاوه بر سر و صدای زیاد به تشویق تیم ها می پردازند. این عده در مسابقه عراق و مالزی عراقی ها را با صدای بلتد تشویق می کردتد. بازیکنان عراق هم که از پیروزی ٣ بر صفر در این بازی بسیار خوشحال بودند با گرفتن پرچم کشورشان شادی خود را با دانش آموزان کره ای تقسیم کردند. عراقی ها پس از این بازی به طرز عحیبی خوشخالی می کردند. عده ای از این دانش آموزان کره ای در بازی ایران و قزاقستان به تشویق تیم کشورمان مشغول شدند.

کاروان ایران در فوتبال هفت نفره جشنواره گل به راه انداخت و موفق شد با حساب ایران 14 بر صفر از سد کره جنوبی بگذرد. ملی پوشان ایران که با ترکیب مسلم خزایی، هاشم رستگار، حسن صفری، فرزاد مهری، حسین تیزبر، مسلم اکبری(کاپیتان) ورسول آتش افروز به مصاف تیم فوتبال هفت نفره کره آمده بودند در نیمه نخست هفت گل به حریف خود زدند و در یک بازی یکطرفه موفق شدند در نیمه دوم نیز به میزبان خود هفت گل دیگربزنند وبا نتیجه 14 بر صفر برنده شوند. اکبری(3گل)،حسین تیزبر(3 گل)،رسول آتش افروز(3 گل) ، فرزاد مهری(2گل) ،مهدی جمالی(2گل) و هاشم رستگار منش برای ایران گلزنی کردند.

امینی: با پرتاب ششم مدال طلا گرفتم/ هنوز طلای اصلی باقی مانده است

امینی طلا
بانوی طلایی ایران در رشته پرتاب نیزه از اینکه در رشته غیراصلی خود به مدال طلا دست پیدا کرده، بسیار خوشحال است. مهناز امنیی گفت: هوای این شهر بسیار سرد و بارانی بود ولی خوشحالم که توانست به مدال طلا برسم. امینی اضافه کرد: برایم یک افتخار است که در همین هوا و با این سختی ها موفق شدم زحمات مربیان را جبران کرده و به مدال طلا و مقام قهرمانی برسم. همین که ایران در این رشته و ماده موفق شد طلا و نقره را از آن خود کند، اتفاق بسیار خوبی است. امینی با اشاره به این موضوع که پرتاب نیزه، رشته اصلی اش نبوده، افزود: در تهران چند باری در این رشته شرکت کردم و به همین خاطر تصمیم بر این شد که در اینچئون پرتاب نیزه هم داشته باشم. خدا را شکر که توانستم با پرتاب ششم خودم به مقام قهرمانی در این رشته برسم. واقعا خوشحالم اما باید بگویم هنوز طلای اصلی من باقی مانده چون در رشته پرتاب وزنه هم می توانم شانسم را امتحان کنم.
او در نهایت گفت: قهرمانی برای هر کسی شیرین است به خصوص من که باری اولین بار در این رشته شرکت می کنم. از مردم می خواهم برایم دعا کنند تا در مسابقه عصر نیز مدال دیگری برای کاروان ایران به دست بیاورم.

منتظری: همه چیز عالی بود/ با یک برنز و یک نقره کارم را تمام کردم

بانوی نقره ای ورزش ایران از اینکه طی دو روز توانست دو مدال خوشرنگ برای کاروان غدیر به دست آورد، ابراز رضایت کرد. فاطمه منتظری در رشته پرتاب نیزه بعد از دیگر پرتاب گر کشورمان یعنی مهناز امینی به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد. او در این مورد گفت: خدا را شکر، از شرایطی که برایم به وجود آمد احساس رضایت می کنم چون برای رسیدن به مدال، تمام تلاشم را به کار گرفتم و به خواسته ام رسیدم.
این بانوی مدال آور کشورمان اضافه کرد: خوشحالی دیگر من از این بابت است که رکوردم را افزایش دادم. البته هوا کمی سرد بود ولی با این حال نمی توانم در این مورد بهانه جویی کنم چون ما می دانستیم که در اینچئون هوا سرد می شود. ما هر چه در توان مان بود گذاشتیم و با افتخار باید بگویم خوشحالم مهناز قهرمان شد و من نایب قهرمان تا پرچم ایران باز هم در کره جنوبی برافراشته شود. منتظری در پایان گفت: کار من در بازی های آسیایی اینچئون به اتمام رسید و موفق شدم با کسب دو مدال برنز و نقره این دوره را به پایان برسانم.

این هم عکسی جالب از کامدار ژاپنی. 

کماندار ژاپنی

کماندار ژاپنی که با دهانش تیراندازی می کند. وی میهو ناگانو نام دارد که از ده سال گذشته در رشته تیراندازی با کمان فعالیت می کند و در بازی های پارااسیایی دوره گذشته تیز بر سکوی قهرمانی ایستاده است. وی ایران را دوست دارد و به کسب مدال طلا امیدوار است.

در فوتبال 5 نفره نابینایان تیم ملی کشورمان با حساب تساوی بدون گل مقابل کره جنوبی متوقف شد. ایران بازی را تهاجمی آغاز کرد و در هر دو نیمه بیشتر از تیم کره جنوبی صاحب توپ بود. بازی در نیمه اول بدون گل به پایان رسید. کره جنوبی که از قوی ترین تیمهای حاضر در مسابقات است با ارایه یک بازی کاملا دفاعی این نتیجه را تا پایان نیمه دوم حفظ کرد تا بازی مساوی و بدون گل به اتمام برسد. بهزاد زاد علی مهاجم تیم ایران که در بازی با چین مصدوم شده بود در این بازی به زمین آمد و موقعیت های بسیاری ایجاد کرد. تیم ایران فردا در آخرین بازی خود به مصاف تیم ژاپن خواهد رفت.

شنانی در جودو نقره گرفت. نماینده وزن ٧٣ کیلوگرم ایران مدال نقره مسابقات جودوی بازی های پاراآسیایی را به دست آورد. محمد علی شنانی در وزن ٧٣- کیلوگرم برابر حریفی از ازبکستان قرار گرفت. شنانی در این رقابت برابر حریفش ناکام ماند و در نهایت به مدال نقره بسنده کرد. کاروان جودوی ایران فردا در سه وزن نماینده دارد و به کارش در این رقابت ها پایان خواهد داد. همچنین جودوکار  وزن٨١- تیم نابینایان و کم بینایان ایران به مدال برنز دست یافت. سید امید نوری جعفری امروز در دیدار رده بندی وزن ٨١- کیلوگرمی بازی های پاراآسیایی ٢٠١۴ مقابل حریف مغولستانی خود قرار گرفت و با شکست او مدال برنز را بر گردن آویخت.

 

 

252  41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی میرزایی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    من رکورد نفر اول تا چهارم پارو المپیک پرتاب وزنه در کلاس f33 رو میخام