ایران نوشت:

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه به برخی شبهات پرونده ریحانه جباری پاسخ داد. محمدجواد لاریجانی درخصوص حواشی پیش آمده در پرونده ریحانه جباری و هجمه‌های داخلی و خارجی علیه قوه‌قضائیه در این زمینه اظهار داشت: من این پرونده را هزار بار اصطلاحاً بالا و پایین کرده‌ام. مقتول را هنگام نماز کشته‌اند و به احتمال فراوان ریحانه جباری را کسی همراهی کرده است. وی همچنین درباره برخی اخبار مبنی بر امنیتی‌بودن شغل مقتول گفت: بحث اطلاعاتی بودن مقتول در آن زمان هم اشتباه است زیرا حدود 15 سال می‌شد که از این مجموعه خارج شده بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه با بیان اینکه سیستم دادرسی در این پرونده را می‌توان مورد بررسی قرار داد، خاطرنشان کرد: پروسه رسیدگی به این پرونده را می‌توان باز بررسی کرد؛ جلسات محاکمه که با حضور وکلای مدافع بوده است، جلسه استیناف، ارسال پرونده به دیوانعالی و حتی وقتی پرونده برای استیذان ارسال شد، همه اینها جای رسیدگی و بازبینی دارد.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه حتی یک تیم ویژه برای این پرونده تعیین کرد. بعد هم که موضوع عفو و تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفت مطرح شد.

لاریجانی با بیان اینکه این پروسه، پروسه افتخارآمیزی است، درباره عدم اطلاع‌رسانی مناسب از سوی قوه‌قضائیه در خصوص پرونده‌های مهم گفت: این پرونده برای قوه‌قضائیه موضوع مهمی نبوده است و در خصوص اطلاع‌رسانی هم معمولاً قضات علاقه‌ای به این کار ندارند و در بسیاری از کشورها قضات این‌گونه هستند. البته شما به قاضی کاری نداشته باشید و باید پروسه را نشان دهید.اگر این پروسه نشان داده شود یا حتی با یکی از قضات که در جریان این پرونده بوده‌ است صحبت کنید مسائل روشن می‌شود.درباره مرحله استیذان و اجرای احکام صحبت کنید تا بگویند چقدر در این پروسه سعی و تلاش صورت گرفته است. همچنین می‌توانید نظر اولیای‌دم را که اتفاقاً انسان‌های خوبی نیز هستند، جویا شوید.
  تلاش‌ها ادامه دارد
قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران نیز در آخرین اظهارنظر خود گفت: جلسات صلح و سازش در زمینه این پرونده ادامه دارد و امیدواریم نتیجه مطلوبی بگیریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381464

برچسب‌ها