ایسنا نوشت:

یک منبع عبری زبان به نقل از یک افسر امنیتی اسرائیلی اعلام کرد که اخیرا نگرانی‌ها از تلاش برای قاچاق اسلحه از طریق دریا به نوار غزه افزایش یافته است و این ادعا بهانه‌ای به دست اسرائیل داده تا مجددا محاصره غزه را از سر بگیرد.

به گزارش پایگاه عبری زبان واللا، از سخنان این افسر امنیتی اسرائیلی این گونه برداشت می‌شود که گویا پس از نابودی زیرساخت‌های اصلی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی، نیروی دریایی این رژیم با همکاری همتای مصری خود و از ترس ورود کشتی‌ها به غزه، قصد دارد بر خط مرزی میان رفح فلسطین و رفح مصر محاصره دریایی اعمال کنند.

یک افسر نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در این خصوص اظهار کرد که شیوه متفاوتی از سوی صیادان شاهد بوده‌ و رفتار آنان را با جسارت‌تر ارزیابی کرده‌ است.

این افسر عالی‌رتبه اظهار کرد که صیادان فلسطینی در نوار غزه بسیار با جرات و سرکش شده‌اند و علنا به هشدارهای افسران ما بی‌توجهی می‌کنند.

وی افزود: نمی‌خواهم بگویم که ما شاهد یک انتفاضه دریایی جدید هستیم اما احساس می‌کنیم که آنان چیزی برای از دست دادن ندارند و نمی‌ترسند.

این افسر ادعا کرد: روش صیادان این شک را ایجاد می‌کند که هدف آنها تنها صید ماهی نیست بلکه آنان سعی دارند به منظور اجرای عملیات علیه بخش‌های دریایی اطلاعاتی را درخصوص نیروی دریایی جمع‌آوری کنند.

یک افسر دیگر افزود: ما هم‌اکنون دل‌مشغولی‌های زیادی داریم اما با تحمیل مسافت شش مایلی در این منطقه نسبت به آنان قدرت و برتری داریم.

از سوی دیگر، منابع اسرائیلی اعلام کردند که جنبش حماس از عملیات محاصره‌ای که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی اعمال کرده، از طریق مصر به اسرائیل اعتراض کرده و گسترش منطقه صید را تا 12 مایل دریایی خواستار شد.

پیشتر مقامات رژیم صهیونیستی پس از حملات خود به غزه منطقه صید را محدود کردند که این تصمیم با مخالفت صیادان فلسطینی روبه‌رو شد.

مسئولان اسرائیلی به کسانی که با انگیزه حماس و به منظور اجرای عملیات‌ دریایی علیه تل‌آویو با محدوده منطقه صید مخالفت کنند، هشدار دادند.

درخصوص دیگر همکاری‌ها میان تل‌آویو و مصر، شرکت اسرائیلی «تمار» درخصوص استخراج و صدور گاز به مصر اعلام کرد: اسرائیل برای انتقال پنج میلیارد متر مکعب گاز طبیعی خود که مبلغی حدود سالانه 700 میلیون دلار به مدت سه سال است، با شرکت‌های مصری مذاکره کرده است.

روزنامه هاآرتص نوشت که گاز اسرائیل از طریق خط لوله وابسته به شرکت گاز خاورمیانه به مصر منتقل خواهد شد. خط لوله‌ای که پیشتر تل‌آویو از همان طریق گاز مصر را دریافت می‌کرد.

منابع اسرائیلی اعلام کردند که این معامله جزو مهمترین توافق‌های میان طرفین بوده و انتقال گاز از اسرائیل به مصر منجر به تحکیم روابط تل‌آویو با همسایگان خود می‌شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =