سرمربی ذوب آهن در این گفت و گو از شرایط تیمش می گوید.

 

ناصر قراگزلو:یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن به رکورد شکست‌ناپذیری‌اش مقابل سرمربی استقلال اهمیتی نمی‌دهد. او از سابقه درخشان تیمش در جام حذفی حرف می‌زند و به سؤالات ما پاسخ می‌دهد.

* بازی با چغادک بوشهر در جام حذفی چطور بود؟

تیم بوشهری از لحاظ کیفیت فنی با تیم ما فاصله زیادی داشت. در این بازی موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم اما نتوانستیم بیشتر از 3 بار گل بزنیم، البته در دقایقی از نیمه اول کار ما می‌رفت که به لحاظ گلزنی به مشکل بخورد ولی به هر شکلی که بود در نیمه اول دو گل زدیم و در پایان با نتیجه 3 بر صفر حریف را شکست دادیم.

* در بازی بعدی‌تان در جام حذفی هم در اهواز باید به مصاف استقلال خوزستان بروید. قادر به حذف این تیم هستید؟

این یک بازی سخت است اما این را فراموش نکنید که ذوب‌آهن همیشه در جام حذفی خوب بوده و سابقه موفقیت‌ها و قهرمانی در جام حذفی را دارد و از این جام به آسیا هم رسیده است. تمام این موفقیت‌ها باعث شده تا بازیکنان من به آینده رقابت‌های جام حذفی امیدوار باشند. از سوی دیگر هوای فعلی اهواز بهتر شده و مانند بازی قبلی ما نیست که در هوای 50 درجه بالای صفر با استقلال خوزستان بازی کردیم.

* اگر استقلال خوزستان را شکست دهید، باید با استقلال تهران بازی کنید.

اگر ما استقلال خوزستان را شکست دهیم، بازی بعدی‌مان با استقلال تهران در جام حذفی در اصفهان خواهد بود که این میزبانی به ما کمک زیادی خواهد کرد. با این وجود روی رکوردها نمی‌توان حساب کرد و من روی کار تیمی‌مان مقابل استقلال حساب می‌کنم.

* قرعه‌تان در جام حذفی برای قهرمانی سخت است.

جام حذفی راه میانبری برای رسیدن به قهرمانی است اما میانبر جام حذفی برای ذوب‌آهن بسیار خطرناک است. با این وجود ما نهایت تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا دست پر خارج شویم، هر چند که در گروه دیگر ما قرعه جام حذفی بسیار آسان است.

* در خصوص بازی با فولاد چه صحبتی دارید؟

فولاد زخمی است و پس از باخت و حذف مقابل پارسه در جام حذفی مطمئناً برای اینکه وارد بحران نشود، در بازی با تیم ما دست به هر کاری خواهد زد اما در طرف مقابل، ما نیز در 4، 5 بازی قبلی‌مان به لحاظ بازی پیشرفت داشتیم و در فاز نتیجه‌گیری هم موفق بودیم، به همین دلیل در اصفهان روز سختی را برای فولاد رقم خواهیم زد.

* به نظر می‌رسد فشار از روی دوش شما برداشته شده!

فشار از روی من و تیمم برداشته شده اما ذوب‌آهن هنوز در منطقه خطر است، به همین دلیل بازی با فولاد برای ما خیلی مهم است و ما باید 3 امتیاز این دیدار خانگی را بگیریم تا به وضعیت‌مان در جدول سر و سامان بدهیم.

* در مورد پرسپولیس و تغییراتی که در زمینه مربیگری داشته چه نظری دارید؟

من باید چه صحبتی در این مورد داشته باشم؟ اما هر تغییراتی نیاز به زمان دارد تا با توجه به شناختی که یک مربی به دست می‌آورد، پیشرفت در تیمش به وجود بیاورد. حالا باید دید تغییرات در پرسپولیس چگونه نتیجه خواهد داد.

* در مورد ناکامی تیم‌های پایه‌مان چه صحبتی دارید؟

من اعتقاد دارم ما در زمینه تیم‌های پایه پسرفت نکرده‌ایم اما درجا زده‌ایم. در واقع تیم‌های درجه 3 و 4 آسیا پیشرفت کرده‌اند. این تیم‌ها با دادن امکانات سخت‌افزاری و ساختاری با توجه به اهمیت دادن در بخش پایه‌ها از این حیث خیلی پیشرفت کرده‌اند.

* شما سرمربی تیم ملی جوانان را مقصر نمی‌دانید؟

من چند بار با سرمربی محترم تیم ملی جوانان حرف زده‌ام و فکر می‌کنم باید صحبت مربی جوانان را هم بشنویم. ایشان همیشه در صحبتی که با من داشته‌اند، از کمبود استعدادها می‌نالیدند. من هم فکر می‌کنم در فوتبال‌مان استعداد داریم اما این استعدادها رشد و پرورش پیدا نمی‌کنند و به نوعی رها می‌شوند.

* در جام حذفی چقدر به قهرمانی امیدوارید؟

ما در لیگ نشان دادیم مقابل تیم‌های بزرگ خوب نتیجه می‌گیریم و در جام حذفی هم سابقه بسیار خوبی داریم و می‌توان به ذوب‌آهن لقب غول‌کش جام حذفی را داد.

 

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =