نعمت امنیت در این نظام به سادگی به دست نیامده است.پشتوانه ی آن همه ی خونهایی است که مردم برای بر پایی امنیت پرداخته اند .بهایی بس گران . هیچ کس حق نا امن کردن جامعه را ندارد .

 

اواخر دهه ی هفتاد بود که اتفاقات شهر مشهد همه را متوجه خود ساخته بود. چندین زن  کشته شده بودند . مجرم دستگیر شد . علت قتل را که جویا شده بودند ادعای بسیار خطرناکی مطرح شده بود . او خود را در مسیر نجات دین و پاکسازی اجتماع از فحشا می دید. مدعی بود که زنان بد کاره را می کشد تا فساد را ریشه کن کند.چه راه آسوده ای !!!در این گونه موارد هم همیشه عده ای پیدا می شوند که حق را به قاتل بدهند و نه تنها جرمی بر او ننویسند که مستحق پاداشش بدانند و...

مدتی بعد داستان قتلهای زنجیره ای حاکمیت را به حرکت وا داشت .نظرات متفاوت و نقد و بررسی ها شروع شد .آیا در جامعه ای که قانون ،مدار همه ی فعالیتهاست و ادعای حاکمیت اسلامی در آن به گوش می رسد به موازات دستگاههای قانونی کسی حق دارد برای اجتماع و مشکلاتش تصمیم فردی بگیرد؟

روند پرونده ها در دولت اصلاحات تا حدی پیش رفت که ظاهرآ این گونه روشها محکوم شود و یک بار دیگر همه خود را ملزم به رعایت قانون بدانند و بس ...

این یکی دو روزه ی اخیر ماجرای اسید پاشی اصفهان  گوش دلسوزان واقعی جامعه را آزرده ساخته است. خوشبختانه سیستمهای نظارتی چنان با سرعت به پیگیری موضوع و ابعاد آن پرداخته اند که امید است به زودی عاملان این فاجعه  شناسایی شوند ؛ چه سازمان یافته باشند و چه نباشند .

حالا جدای از اتفاقات روی داده و عمق وخامت این چنین حوادثی چه طرز فکری در نهانخانه ی ذهن عده ای نهفته است که به خود اجازه می دهند به جای قانون و مجری رسمی قانون ،خود را ورای همه چیز و همه کس بدانند و دست به چنین اعمالی بزنند؟

آیا این تند رویها توطئه ی کسانی نیست که می خواهند با لوث کردن موضوع ، ناهنجاریهای جامعه را به حدی برسانند که هیچ کس جرأت نکند حتی از مجاری قانونی پیگیر نظم و امنیت اجتماع باشد؟

اولین عکس العمل مردمی که از ناقص شدن و یا مردن نوامیسشان به بهانه ی عدم رعایت حجاب و موازین اسلامی ،مطلع می شوند چیست؟ مگر نه اینکه با آزردگی خاطر نفرت خود را از این روش و عاملان آن اعلام می دارند؟

اگر مسولین با سرعت و دقت به فاش کردن این چنین رفتارهایی که قصد بی آبرویی دین را دارد، نپردازند چه کسی باید بهای بی اعتمادی  جوانانمان را به باورهای دینی بپردازد؟؟؟؟

مگر طالبان و داعش غیر از این می کنند؟ ایجاد ترس و هراس و به دنبال آن ناامنی اجتماع؟!!

ما خود را شریک غم همه ی خانواده هایی می دانیم که بدون هیچ جرمی و هیچ محکمه ای از سر لجاجت یا کژ فهمی و یا بیماری مردم آزاری به این مصیبتها گرفتار شده اند.

فرقی نمی کند این اتفاقات در کجا بیافتد .اصل واقعه نادرست است و هیچ انسان فهیمی اینگونه روشها را برنمی تابد.

اجماع مسولین مربوطه در محکومیت این گونه رفتارها حد اقل کاریست که به امنیت اجتماعی و استحکام دستور الهی در امر به معروف بها می دهد.

امروزه مهمترین دستاورد حکومت که می تواند به آن ببالد وجود امنیت در جامعه است. با عاملان این نا امنی ها بگونه ای برخورد شود که کسی به خود اجازه ندهد با نا امن جلوه دادن جامعه همه ی دار و ندار اجتماعیمان را به بازی بگیرد .

محرّم نزدیک است. خون حسین (ع) به نا حق ریخته شد و ما با عزاداریهای هر ساله مخالفت خود را با هر آن چه نا حق است اعلام می کنیم. آیا این اتفاقات چه رسانه ای بشود و چه نشود ، ناحق نیست؟ 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    9 2
    بحث شخص نیس بحث طرز فکر و اعتقادات افرادی مثه ذاعشه که میخوان به زور و کشتار طرز فکرشونو بر همه جا غالب کنن
  • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    4 0
    انشالا..
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    5 6
    این افراطی گری ها بخاطر تفریط نظام در برخورد و مقابله با بیحجابی ها و فساد و فحشاست
  • بی نام A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    10 1
    کدام مسئول محترمی از رسانه به ظاهر ملی و مردمی در این باره توضیح و قول پیگیری داد . ولی اگر چند تا جوان با ماشین خود در سطح شهر تردد کنند و کمی صدای آهنگ موسیقی یا مدل مویشان جلب توجه کند به اصطلاح امنیت جامعه را زیر سوال برده و بازداشت می شوند
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    18 1
    فاجعه بود این حادثه اسید پاشی .متاسفانه خیلی دیر به علاج این گروه ها توجه کردیم. الان هم باهاشون تو رودرواسی مانده ایم. ...انها برای خودشان گروه هایی هستند با تئوریسین های مذهبی که توهم اسلام شناسی اشان زده بالا... هر ازگاهی باید منتظر ایجاد یک ناامنی از سوی اینها باشیم. با نصیحت درست نمی شن. اینها روان پریش شده اند. با کسی که کمربند انفجاری به خودش می بندد مگه فرق دارند؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    16 0
    حقیقت این است که اینها مفسد فی الارض واقعی‌اند آن دو جوان زورگیر که چند ماه پیش اعدام شدند تنها به جهت حمله به یک نفر بود و آن یک نفر هم آنقدرها آسیب ندیده بود با این حال آنها را به جرم فساد فی الارض به سرعت اعدام کردند با این حال وضع این افراد روشن‌تر است آن جوان‌های زورگیر فقط دزد بودند ولی اینها واقعا به جهت امنیت‌زدایی دست به کار شده‌اند
  • بی نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    1 0
    هیچکس حق ناامن کردن کشور رو نداره، به بهانه ای گرانی ، تورم، تحریم، هسته ای و ... اینها مشکلهاییه که خودمون در سایه امنیت باید حلش کنیم.