حبیب کاشانی می گوید اگر زمان به عقب برگردد باز هم با کرانچار قطع همکاری می کند.

فرهاد عشوندی: حبیب کاشانی ؛ او حالا جدیدترین برگه کفاشیان است . مردی که منتقدانش می گویند به بازی فدراسیون وارد شده تا رئیس را از زیر فشار های سیاسی این روزهایش نجات دهد . کاشانی اما این حرف ها را با خنده ای پاسخ می دهد و می گوید:« از لحظه ای که کفاشیان تماس گرفت و ماجرا را گفت تماس های زیادی داشتم که می گفتند چرا این کار را می کنی ، او یک مهره سوخته است و داری روی آبرویت قمار می کنی . ولی من فقط امده ام برای همدلی. برای اینکه فوتبال ملی ایران بعد از 38 سال به المپیک برسد. ما این توان را داریم . واقعا دردناک است که کره شمالی و عراق با همه فشارهای تحریم به المپیک بروند و بدرخشند اما فوتبال ما این توان را نداشته باشد.»او در این گفت و گو با خبرآنلاین خیلی صریح به همه سئوالات پاسخ می گوید:
الان باید تبریک بگوییم بازگشت شما به فوتبال را؟
انشالله که خیر است. دوستانم که هر کدام تماس می گیرند می گویند خودت را سوزاندی ، آقای کفاشیان یک مهره سوخته است اما من برای تصمیمی که گرفتم فقط یک هدف دارم؛ کمک به تیم ملی امید.
اتفاقا به نکته جالبی اشاره کردید . حضورتان این روزها حاشیه های زیادی به همراه داشته است. مثلا می گویند شما آمدید تا حضورتان کمک کند و اصولگرایان مجلس دست از سر کفاشیان بردارند. آقای رسایی و دوستان
(می خندد) آقای رسایی حتما انسان شریفی هستند اما من این بزرگوار را کلا دوبار هم ندیدم . این ها که می گویید را واقعا متوجه نمی شوم. من فقط آمده ام تا در کنار تیم ملی امید باشم. به هر حال این تیم لیاقتش موفقیت در راه رسیدن به المپیک است. باید کاری کنیم از دل این دعواهای بین کمیته المپیک و فدراسیون که از سال ها قبل بوده رها شود و بتواند به حقش برسد. واقعا این نسل امروز ما تیمی به خوبی تیمی است که علی کریمی و مهدوی کیا را داشت. یا به خوبی تیمی که خود من در کنارش بودم و با حسن آقای حبیبی در سال 1370 به مسابقات رفتیم. تیمی که خداد عزیزی ، افشین پیروانی و میرشاد ماجدی را داشت. همه آن تیم ها هم در این سرگردانی تیم امید بین فدراسیون و کمیته و همکاری نکردن باشگاه ها یا مشکلات نظام وظیفه بچه ها ضربه خوردند. پس باید این بار و در این 9 ماه همه با هم کمک کنیم که مشکل حل شود.
مثلا می گویند کفاشیان پیشنهاد حضور در هیات فوتبال تهران را به شما داده. اینکه بعد هم بشوید عضو مجمع و احتمالا رئیس کمیته فنی و توسعه...؟
نه بابا. چرا این پیشنهاد که برای هیات تهران بیایم را بنده خدا آقای نژاد فلاح داشتند اما من گفتم اصلا آدم اجرایی مناسبی برای هیات فوتبال نیستم و ورود هم نمی کنم. باقی این چیز هایی که می گویید هم وجود نداشته است. یکشنبه قبل بود که کفاشیان گفت می خواهد درباره تیم امید با من حرف بزند ، سه شنبه اش رفتم دفترش و حرف زدیم. بعد هم گفتم بسم الله ، من هستم. در این یک هفته هم دارم بررسی می کنم که ببینم مشکل کار کجاست. مثلا دوستان می گویند تو بازی تیم با راه آهن بازیکنان تیم کمی عصبی بودند و انگار محیط تیم کمی دوستانه نیست. الان هم دارم به کمیته فنی تیم می روم تا ببینم چه تصمیمی قرار است گرفته شود . آقای کفاشیان میگفت یکی را نیاز دارد که بیاید همه را با هم متحد کند ، من هم گفتم برای فوتبال کشورم هر کمکی از دستم بر بیاید انجام می دهد. خیلی از دوستانم گفتند الان وقتش نیست. خود کفاشیان شرایط بدی دارد ، تو مدیر پرسپولیس بودی و 3 قهرمانی با این تیم داری نباید این کار را بکنی ولی من گفتم تلاشم را می کنم ، آخرش این است رئیس بعدی می آید و می گوید خوش آمدی به سلامت!
وارد بحث فنی شدیم. با آمدن شما بحث رفتن وینگادا خیلی قوت گرفته است.
راستش من هیچ دخالت فردی در این باره ندارم قرار شده همه چیز در کمیته فنی بحث شود. بالاخره یک نتیجه جمعی گرفته شود. به هر حال تیم مشکلات مختلفی دارد که قسمتی از آنها به کادرفنی مربوط می شوند.
شما قبلا در پرسپولیس خیلی سریع رای به برکناری کرانچار دادید. آیا ممکن است این اتفاق در تیم امید هم بیفتد؟
البته ما آنجا چند هفته با هم کار کردیم اما ماجرای ما در پرسپولیس متفاوت بود. من خیلی علاقه ای به تغییر مربی نداریم. کارنامه مرا که دیده اید . من در شرایط خیلی سخت به پای قطبی ماندم و در نهایت همه آن بحران ها تیم توانست آخرین قهرمانی لیگ برترش را بگیرد . یا مثلا زمان علی دایی هم در شرایطی بودیم که تیم نتایج خوبی نمی گرفت اما ما ماندیم و ادامه همکاری دادیم و حاصلش قهرمانی جام حذفی شد. راستش من اصلا اعتقاد به برکناری زودهنگام کادرفنی ندارم.
ولی درباره کرانچار ...
مشکل ما اصلا با کرانچار نبود . او دستیاری به اسم تومیسلاو داشت که در تیم اخلال ایجاد کرده بود. مشکل تیم این بود که یازده نفر یک باند شده بودند ، بقیه هم یک طرف بودند. من در این باره با کرانچار حرف زدم. به هر حال ما باید با هم تصمیم می گرفتیم. عصر روز تاسوعایی بود که به چلنگر گفتم باید ببینمش . او آمد و گفتم با بودن این همکارت و این مشکلات نمی توانیم ادامه بدهیم. یادم هست او از ما 100 هزار دلار طلب داشت . من 90 هزار دلار دادم و خیلی دوستانه از هم جدا شدیم. او رفت و امضاء کرد که دیگر طلبی از ما ندارد اما کمتر یک هفته بعدش پولش را جور کردم و برایش فرستادم که چلنگر برد کرواسی و دستش داد. خودش باورش نمی شد که پولش را داده ام. می گفت او که برگه تسویه را امضاء کرده بوده ، چرا باید این پولش را می دادند! بعد از آن رابطه گرمتری با کرانچار داشتم . او حتی وقتی برای سپاهان می آمد از من مشورت گرفت و گفتم حتما به این تیم برو.
جالب است در همه این سالها چیزی درباره تومیسلاو نگفته بودید و بعد از موفقیت کرانچار در سپاهان خیلی ها می گفتند او را به اتهام استفاده از مشروبات الکلی کنار گذاشتند اما ببینید چه مربی خوبی است . خیلی ها شما را به گرفتن تصمیم احساسی درباره کرانچار متهم می کنند.
باز هم اگر زمان به عقب برگردد باز در آن شرایط با کرانچار قطع همکاری می کنم . من گفتم مشکل اصلی دستیارش بود که جو دوستانه تیم را خراب کرده بود و نمی شد با آن شرایط کار را دنبال کرد . الان که کرانچار نیست اما خدایش هست . انصافا تو این مدتی که همکاری می کردیم بارها این شایعه را درباره اش شنیده بودم اما در ساعات مختلفی از شبانه روز با او جلسه گذاشتم. از 6 صبح تا 12 شب یا وسط روز. او همیشه هوشیار و سرحال بود. خیلی از مواقع جلسات مان سرزده برگزار می شد اما او هیچ مشکلی نداشت و من هنوز هم به سلامت و توان فنی او اعتقاد دارم اگرچه دوران همکاری مان کوتاه بود.
با این شرایط چه سرنوشتی برای وینگادا می افتد؟
راستش من به شخصه موافق تصمیمات خلق الساعه و یکباره نیستم. به نظرم باید سر فرصت درباره هر چیزی بررسی شود. اینکه تیم ممکن است ضعف فنی داشته باشد یک مشکل است. اینکه تیم مشکلات بسیاری دارد از شرایط نظام وظیفه و چندپاره بودن مدیریتش را همه می دانیم ولی باید همه در کنار هم باشیم که به المپیک برسیم. من وارد گود شدم و آبرویم را سر این کار می گذارم . این نسل توانش را دارد . باید همدل با هم کمک کنیم که این تیم حقش را بگیرد . ما یک نسل خوب داریم که هم باید خدشان را باور کنند و هم ما باید به آنها ایمان داشته باشیم. باید یا علی بگوییم و برای رسیدن به المپیک تلاش کنیم. این را هم برای اولین بار می گویم تا بچه های تیم امید بدانند اگر چیزی به آنها وعده می دهم پای حرفم می مانم. روزی که قطبی تیم را قهرمان کرد و داشت می رفت باید 100 هزار دلار به عنوان پاداش به او می دادم. پولش را نداشتم و او مانده بود که بدون پولش برود. آخرش گفت به من اعتماد می کند و می رود . دو هفته نگذشته بود به هر زحمتی بود پول را جور کردم و برایش فرستادم ، آن هم با همه مشکلاتی که برای انتقال دلار داشتیم. تازه در شرایطی که دیگر ممکن بود خودم هم نباشم.
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران .تـ... A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    10 57
    یعنی ممکنه نظر کاشانی کرانچار باشه ؟ من مخالفم.
    • بی نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      21 8
      همین سیاسی کاری های تو امثال تو فوتبال رو نابود کرده. هروقت که کفاشیان در آستانه عزل و رفتن بود با هوشیاری خودش را از مهلکه نجات میده
  • زين الدين IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    توي ايران فقط يه مدير موفق داشتيم كه اونو هم نميزارند دوربر فوتبال حتي بعنوان تماشاگر پيداشون بشه دكتر دادكان
    • مجید A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      25 26
      من بهت مثبت دادم . البته دادکان رو هم خیلی قبول دارم ولی بهتر از دادکان هم توی این فوتبال هستند مثل مهندس صفائی فراهانی . مهندس عابدینی . .مهندس کلانی و دکتر زادمهر . دکتر جعفر کاشانی
  • علیرضا A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    31 4
    جناب کاشانی عزیز شما کرانچار رو به خاطر علی دایی کنار گذاشتید نه به خاطر دستیار سرمربی . اونهم در شرایطی که تیم سوم جدول بود. زمانی حرف شما در رابطه با دستیار کرانچار قابل قبوله که تیم تو بحران نتیجه گرفتار میشد. خیلی راحت برای برکنار کردن سرمربی که خوب هم نتیجه گرفته بود 100 هزار دلار از پول بیت المال رو پرداخت کردید و الان هم خوشحالید؟ البته نتیجه اون کارتون رو چند ماه بعد دیدید.. الان هم وینگا دارو برکنار میکنید بازهم به خاطر علی دایی. وباز هم پول بی ارزش از جیب بیت المال به عنوان خسارت باید پرداخت بشه...
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    13 26
    قطبی ، کاشانی پایان انتظارات رفتن به المپیک.
  • جهانگیر A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    27 3
    واقعا چرا میگید که حق تیم امید راهیابی به المپیکه؟ چرا باید تیم امیدمون به المپیک برسه وقتی توی رده های جوانان و نوجوانان و حتی مسابقاتی آسیایی اینچئون به تایلند و ویتنام و اینجور تیم ها می بازیم؟ حق معنی و مقهوم داره جناب کاشانی. ما اصلا حق تیممون نیست که بریم المپیک. چون تیممون هیچ پایه آموزشی تاکتیکی محکم و با سابقه ای نداره.
  • ali RO ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    45 5
    فوتبال ایران در دوره فراهانی پیشرفت کرد در دوره دادکان درجا زد و در دوره کفاشیان عقبگرد
    • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      31 3
      موافقم . کلا صفایی فراهانی مدیر خوبی بود. کاری که تو فدراسیون فوتبال داشت انجام می داد خیلی اصولی و دقیق بود اومد از ساختار فدراسون شروع کرد مسایل مالی رو شفاف و درست کرد و برنامه ریزی واسه آینده انجام داد دقیقا مثل کاری بود که یزدانی خرم تو والیبال انجام داد و بعدش داور زنی ادامه داد ولی حواشی فوتبال و سیاسی بازی ها نگذاشت که فوتبال به راه درست خودش بره .
  • رضا A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    30 2
    واقعااین آقاچطورواردفوتبال شد
  • بی نام A1 ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    33 1
    بهترين رئيس فدراسيون در تمام سالهاى بعد از انقلاب اقاى صفائى فراهانى بودند كه متأسفانه اين سياسيون بى كفايت كه حتى كار سياسى رو هم بلد نيستند نگذاشتند ايشان كارهاى اصولى را ادامه دهد بنظرم سياسيون بايد براى هميشه از ورزش و تمام نهادهاى مردم نهاد بيرون بروند و بگذارند كشور نفسى بكشد به والله كه ايران و ايرانى سالهاست كه وجهه خود را از دست داده و با اينهمه سابقه فرهنگى ، چون همه چيز يك شبه و محفلى انجام ميشه و با زد و بند آدم ميارن و ميبرن و هركسى هم كه ميارن جالبه در آخر پشتشو خالى ميكنن و مهره سوخته ميشه نمونه بارزش رويانيان
  • تاج آسیا IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    25 3
    آقای کاشانی تنها چیزی که اصلاً بهش نمیاد مدیریت کردن تو ورزشه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    4 0
    هر که مهرش بیش پستش بیشتر