فارس نوشت:‌

رئیس فرهنگسرای اندیشه با تاکید بر اینکه انصاری سیاسی‌ترین عضو شورای شهر هست، گفت: وی خواسته‌ تعریض سیاسی به شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری داشته باشد.

سجاد نوروزی رئیس فرهنگسرای اندیشه با «سیاسی» و «یک جانبه» خواندن اظهارات دیروز انصاری، عضو شورای شهر مبنی بر «بحرانی بودن وضعیت سازمان فرهنگی هنری شهرداری » و «منفعل بودن» این سازمان، گفت: بی‌شک انصاری خواسته‌اند تعریض سیاسی به شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری داشته باشند، چون با یک بار مرور کلی سخنان وی عیان می‌شود که پشتوانه لازم کارشناسی و قاعده‌مند بودن تحلیل در آن موجود نیست.

وی افزود: ایشان خود سیاسی‌ترین عضو شورای شهر هستند و مشاغل سیاسی دارند، عضویت در بنیاد باران و عضویت در احزاب از جمله مشغولیت‌های سیاسی انصاری است. با این وصف، سوال مشخص این است که کدام یک از مدیران سازمان فرهنگی مانند انصاری «فعال حزبی»اند؟ ایشان که عنوان می‌کند سازمان‌های فرهنگی و هنری جای افراد سیاسی نیست، به این سوال پاسخ دهند که در زمانی که دولت‌های مورد علاقه ایشان به سرکار بودند، وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی توسط افراد سیاسی اداره می‌شد یا غیرسیاسی؟ آیا معاون مطبوعاتی وقت ارشاد که از همفکران ایشان و دوستانشان در شورای شهر هستند، اکنون در یک رسانه خارجی فعالیت می‌کند یا خیر؟ به نظر می‌رسد که انصاری با رویکردی کاملاً سیاسی در پی قبح زدایی از پیشینه‌ای نامطلوب است که در حافظه سیاسی-تاریخی اهل فرهنگ از نحوه اداره نهادهای فرهنگی توسط دوستان ایشان به جای مانده است.

نوروزی با تأکید به اینکه امروز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران متکفل مهم‌ترین و غنی‌ترین برنامه‌های هنری - فرهنگی و مذهبی است، گفت: خروجی فرهنگی سازمان بر اهل فن مشخص است و اساساً نیازی نیست در این مجال بدان پرداخته شود. بنده فقط توجه انصاری را به یک نکته بنیادین جلب می‌کنم، رهبر حکیم انقلاب در دیداری که با اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری داشتند تأکید کردند که در بخش فرهنگی شهرداری باید عناصر مومن، معتقد به انقلاب و معتقد به «اسلام سیاسی» حضور داشته باشند. وفق رهنمود معظم له، مدیران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری مفتخر به دنباله روی و متابعت از مبانی «اسلام سیاسی» هستند. بنابراین انصاری باید منظورشان از گزاره «سیاسی نبودن مدیران فرهنگی» مشخص کنند.

وی در پایان تأکید کرد: تعریض‌ها و هجمه‌های گاه و بیگاه سیاسی به شهرداری و سازمان فرهنگی هنری که از سوی محافل خاص القا اجرا می‌شود. تبدیل به امری عادی و طبیعی شده است و تأثیری در روند فعالیت‌های مدیران این نهاد اجتماعی ندارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    17 3
    امروزه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بی خاصیت ترین سازمان شهرداری شده و معلوم نیست چه کار می کند درود بر دکتر انصاری که حق شهروندان را مطالبه می کند
  • ایرانی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    4 0
    اقای نوروزی قبول کنید در این بیست سال گذشته هیج دوره ای همانند دوره اقای قالیباف مدیران از یک حزب خاص نبودنند.وقتی مثلا یک شهردار عوض میشود کلیه معاونت ها وشهرداران نواحی هم عوض میشوند .مثل شهرداری منطقه سه.