از اول آبان ماه، با گردش به راست رانندگان در چهار راهها با جدیت بیشتر و جریمه و نمره منفی برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل امرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ عین الله جهانی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در تقاطع هایی که مسیرهای جداگانه ای برای گردش به راست در نظر گرفته نشده است، رانندگان به هنگام قرمز بودن چراغ راهنمایی باید در پشت خط ایست، توقف کنند.

وی  گفت: گردش به راست علاوه بر تخطی به حقوق عابرین پیاده موجب بی نظمی در تردد خودروها می شود بنابراین جریمه یک میلیون ریالی که توسط پلیس یا دوربین کنترل تخلف صادر می شود و 5 نمره منفی برای خودروی شخصی و 10 نمره منفی برای خودروهای عمومی و سنگین در انتظار رانندگان متخلف است .

سرهنگ جهانی گفت: براساس ماده 102 آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب سال 1384؛ در تقاطع هایی که مسیر جداگانه گردش به راست با جدول یا خط کشی تعبیه نشده است در هنگامی که چراغ راهنمایی قرمز است و رانندگان قصد گردش به راست را دارند با رعایت احتیاط و حق تقدم عبور وسیله نقلیه و پیادگانی که با چراغ سبز در حال عبور می باشند مجاز به گردش به راست هستند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی مناسب در این زمینه به شهروندان، گفت: آموزش و اطلاع رسانی در این خصوص به نحو کاملی صورت پذیرفته و شهروندان دقت لازم در مورد رعایت این قانون را به عمل آورند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به نقش مهم شهروندان در اجرای این قانون ،از آنان تقاضا کرد تعامل لازم را برای اصلاح رفتارهای غلط و استقرار نظم و آرامش در گذرگاه عابر پیاده با پلیس داشته باشند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    18 1
    بهتره برای راننده هایی که فکر میکنن خیلی زرنگ هستن و در دور برگدان ها و یا ورودی و خروجی ها نوبت رو رعایت نمیکنن و به زور خودشون رو با انحراف وارد ویکنن و حتی از روی موانع پلاستیکی رد میشن مجازات سنگین کنن مثلا به ورودی مدرس به زیر پل پارک وی نگاه کنید واقعا تاسف میخورید از بی فرهنگی بعضیا
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    14 2
    چه عجب هميشه كلي منتظر ميشيم چراغ عابر سبز شه كه حركت كنيم تازه اون موقع سرو كله گردش به راستيها پيدا ميشه و اصلا رعايت نميكن كه الان عابر پياده وقت كمي براي حركت داره
  • بی نام AU ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    13 2
    كار كاملان درست و خوبيه
  • ميثم IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    27 3
    احيانا كدوم اطلاع رساني منظور ايشونه ؟ راهنمايي رانندگي هدفش از جريمه شده كسب درآمد براي اداره خودش نه آموزش و كاهش تخلف
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    19 1
    اول گفته اصلا حق گردش به راست ندارند بعد میگه طبق فلان قانون با رعایت احتیاط و حق تقدم عبور وسیله نقلیه و پیاده‌ها می‌تونند داشته باشند. بالاخره کدومش درسته؟ معیار رعایت احتیاط چیه؟ کی باید تشخیص بده الان طرف احتیاط رو رعایت کرده یا نه؟
  • حسام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    9 0
    گردش به راست در مقايسه با لايي كشيدن نبمه شب خودرو ها در اتوبان هاي تهران هيچ است ولي چرا با انها برخورد نمي شود؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    6 0
    عمرا فرهنگ رانندگی ما خوب بشه
  • مهدي GB ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    1 0
    سوال جدي؟ اسم اين واحد راهنمايي ورانندگي هست يا جريمه رانندگان چون بجا ي راهنمايي هميشه دفترچه جريمه تودست اين بندگان خداست .
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    1 0
    کی و کجا این آموزش داده شده ؟