ایسنا نوشت:

نیروهای عراقی توانستند در ادامه پیشروی‌های خود تعدادی از مناطق شهر تکریت را از داعش پس بگیرند. این نیروها همچنین به پیشروی خود به سمت بیجی ادامه می‌دهند. در همین حال گروه تروریستی داعش نیروهای خود را در شهر موصل مستقر کرده است.

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز عراق، جنگنده‌های ائتلاف ضربات زیادی به تروریست‌های داعش که در نزدیکی پالایشگاه بیجی مستقر بودند، وارد کردند.

در همین حال گروه‌های مهندسی عراق نیز در تلاشند مین‌هایی را که تروریست‌ها در اطراف شهرستان بیجی و راه‌های منتهی به پالایشگاه بیجی جهت ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی کار گذاشته‌اند، خنثی کنند.

همچنین نیروهای عراقی عملیات گسترده‌ای را با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف آغاز کرده‌اند و مناطق شمال و غرب شهر تکریت را که تحت تصرف تروریست‌ها بود، بازپس گرفتند و همچنین برای بیرون راندن تروریست‌های داعش به سمت شهرستان بیجی در حال پیشروی هستند.

نیروهای عراقی همچنین پس از کنترل بر منطقه الحجاج که 12 کیلومتر از شهرستان بیجی فاصله دارد، در حال سازماندهی مجدد نیروهای خود هستند تا دست به حمله گسترده‌ای به شهرستان بیجی بزنند.

در الانبار نیز نیروهای عراقی و عشایر به پیشروی‌هایی در مناطق اطراف مرکز این استان دست یافته و با دو حمله تروریست‌ها در بخش شمالی و غربی شهر رمادی مقابله کردند و تعدادی از تروریست‌های داعش را به هلاکت رساندند.

عملیات نظامی نیروهای عراقی در رمادی نیز در مناطق بوذیاب و خیابان عشرین به ثمر نشست و این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، یک منبع عراقی در استان نینوا در مصاحبه با سومریه نیوز عنوان داشت: داعش شنبه شب تعداد زیادی از نیروهای خود را در خیابان اصلی و تقاطع‌های مرکز شهر موصل مستقر کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: همزمان با پیشروی‌های نیروهای عراقی به سمت بیجی در شمال تکریت، این اقدام داعش برای جلوگیری از واکنشی علیه این گروه در داخل این شهر بوده است.

پیشتر فرماندهی پلیس استان صلاح‌الدین از پاکسازی مسیر میان تکریت و بیجی خبر داده و اعلام کرد که نیروهای امنیتی در طول این مسیر مستقر شدند.

همزمان وزارت دفاع عراق اعلام کرد: جنگنده‌های ارتش با هماهنگی با سازمان اطلاعات نظامی چهار مقر وابسته به داعش را تخریب کردند که این اقدام به هلاکت 60 عضو داعش انجامید.

از سوی دیگر، جمیل الشمری، رئیس‌ پلیس استان دیالی در شرق عراق اعلام کرد که در جریان درگیری‌های شدید در شمال شرق شهر بعقوبه مرکز استان دیالی نیروهای کرد توانستند ابو سلامه الموصلی، فرمانده گردان تک‌تیراندازهای داعش را به هلاکت برسانند.

در جریان این درگیری‌ها همچنین 14 تن دیگر از اعضای داعش به هلاکت رسیدند. در همین حال تروریست‌های داعش دست به حمله‌ای به مقر امنیتی نیروهای داوطلب مردمی در شمال بعقوبه زدند که این حمله به کشته شدن 9 تن از نیروهای داوطلب انجامید.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =