رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک: از ایران خاطرات خوبی دارم / کشورهای دیگر باید از شما الگو بگیرند

نشست رییس کمیته بین المللی پارالمپیک با محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشورمان در اینچئون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمود خسروی وفا نشست مهمی را با رییس کمیته بین المللی پارالمپیک فلیپ کریون انجام داد. رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران در نشست مهمی که در هتل اوک وود برگزار شد به همراه دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با فلیپ کریون رییس کمیته ملی پارالمپیک نشست مهمی را برگزار کرد. این نشست در حدود یک ساعت به طول انجامید که در آن آقای کریون با امضای پروتکل برگزاری کلاس های آموزشی بین المللی موافقت کرد. در این دیدار که کریون به همراه معاونش خاویر گونزالس خاویر حضور داشت در ابتدای این دیدار با تقدیر از عملکرد کمیته ملی پارالمپیک در برگزاری روز جهانی پارالمپیک و همچنین حضور شایسته در رویدادهای بین المللی مهم گفت:« اینکه در ایران مراسمی با حضور چند هزار معلول برگزار شود اتفاق بسیار مهمی است و ما از این حرکت ایران تقدیر می کنیم. من چندین بار به ایران سفر کرده ام و خاطرات خوبی از ایران دارم.»

کریون در ادامه با بیان خاطراتش از حضور در ایران و با یاد کردن از قله دماوند اظهار داشت:« ایران در این 25 سال اخیر تجربیات بسیار خوبی را کسب کرده است و ما حالا از دیگر کشورها می خواهیم که شما را الگو قرار بدهند. متاسفانه در برخی از کشورها به معلولان بی توجهی می شود اما در ایران روز پارالمپیک بسیار باشکوه برگزار شد و این برای ما بسیار مهم است.»کروین ادامه داد:« از برنامه های کمیته ملی پارالمپیک ایران حمایت می کنیم. اگر چه ipc مقر کمیته بین المللی پارالمپیک است اما واقعیت این است که ما به کمک شما نیاز داریم و امیدواریم که در این راه همکاری های خوبی با شما داشته باشیم.»
همچنین در ادامه این نشست محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک ایران هم اظهار داشت:« در ایران برنامه ریزی ها خوبی از سوی کمیته ملی پارالمپیک صورت گرفته که با حمایت دولت در راستای حمایت از معلولان انجام می شود.» در ادامه رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران ادامه داد:« شرایطی در منطقه به وجود آمده است که به دلیل شرایط جنگی تعداد زیادی از افراد در معرض معلولیت قرار دارند. از کودک تا بزرگسال گرفته در معرض این تهدیدات قرار دارند. علاوه بر این باید به این نکته اشاره کنم که معلولیت ها غیر از اتفاقات جنگ هم در حال افزایش است که باید در این مورد بگویم در مراسم افتتاحیه پارا هم ملاحضه شد که فقط تعداد کمی از افراد معلول جنگی بودند.» خسروی وفا ادامه داد:« ما پیشنهاد برگزاری کلاس های بین المللی را داریم و می توانیم با مدرسین بین المللی تمامی همکاریهای لازم را داشته باشیم به شرطی که کمیته بین المللی با ما همکاری داشته باشد.»
رییس کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان کشورمان در ادامه با اشاره به فعالیت های اخیر این کمیته در برقرای ارتباط با دیگر کشورها اظهار داشت:« ایران این آمادگی را دارد که از کشورهای آسیایی و حتی کشورهای اروپایی میزبانی کند. یک ماه پیش عراقی ها در ایران اردو زدند که تا یک ماه پیش هم ادامه داشت. بنابراین ما می توانیم برنامه های این چنینی را برگزار اما به کمک کمیته بین المللی پارالمپیک هم نیاز داریم.» در پایان این اظهارات خسروی وفا، فلیپ کروین با تائید پیشنهاد ایران اعلام کرد که به ایران اعتقاد دارد و از این برنامه ها حمایت می کند.
همچنین در ادامه این نشست لافتا گونزالس خاویر معاون فلیپ کروین هم حضور داشت که او نیز با تائید برنامه های ایران اعلام کرد از این برنامه ها حمایت می کند. گونزالس در این دیدار همچنین اظهار داشت:« پیشنهاد ایران برگزاری این کلاس های آموزشی در سال 2015 است اما پیشنهاد می کنیم که یک برنامه ریزی چهار ساله در این باره صورت بگیرد.» گونزالس ادامه می دهد:« به ایران اعتقاد داریم و برگزاری این کلاس ها در ایران قطعی است فقط ما از خسروی وفا می خواهیم که درخواست خود را به طور کتبی برای ایران ارسال کند تا به طور رسمی مورد بررسی قرار بگیرد.»

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    2 0
    تعجب آوره برای اولین بار در تاریخ بشریت هست که یه غیر ایرانی میگه از ایرانی ها باید الگو گرفت