توصیه آیت الله جوادی آملی در آستانه محرم:با داستان ها و حرف های بی سند از آزادی خواهی کربلا کم نکنید

آیت الله جوادی آملی گفت: « حرف ها، قصه‌ها، داستان ها، روش ها و منش‌ها که از جلال کربلا، جمال کربلا، عظمت کربلا، استقلال کربلا، حریّت و آزادیخواهی کربلا کم کند؛ این حرف ها را نزنید.»

به گزارش خبرآنلاین، آيت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق خود با توجه به نزدیک شدن ماه محرم نکاتی را در این باره یادآوری کرد. 

مفسر قرآن کریم، مداحان و ذاکرین اهل بیت را به رعایت عظمت و جلال خاندان عصمت و طهارت توصیه کرده و گفت: «ما بايد حواسمان جمع باشد؛ جريان حسين‌بن‌علي، جريان محرم، تاسوعا، عاشورا، عزاداري ها، بخش هاي سنتي آن سر جايش محفوظ است، هم سخنرانان ما، هم مداحان ما، عظمت و جلال و شکوه حسين‌بن‌علي را نشان بدهند، مداحان کاري که از عظمت اهل بیت کم ‌کند، انجام ندهند.»

آیت الله جوادی آملی در ادامه به سخن امام حسین(ع) اشاره کرده و عنوان کرد: «اين سفارش حسين‌بن‌علي است، بگذاريد کربلا با جلال و شکوه شناخته شود، حرف ها، قصه‌ها، داستان ها، روش ها و منش‌ها که از جلال کربلا، جمال کربلا، عظمت کربلا، استقلال کربلا، حريّت و آزاديخواهي کربلا کم کند اين حرف ها را نزنيد. در صحنه عاشورا و در آن موقعیت خطیر حسين‌بن‌علي به اهل بیت خود فرمود: کاري کنيد در اين سفر که عظمت و حيثيت شما محفوظ باشد. لذا مداحان و ذاکرین نباید روش و کاری که از جلال و شکوه اهل بیت بکاهد انجام دهند و حرف و سخن بی سند بیان کنند.»

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =