با ادامه نبرد در کوبانی، خبرهای ضد و نقیضی در مورد کنترل بر این شهر مرزی سوریه منتشر شده است.

 

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری یوروزنیوز ، از یکسو گفته می شود در پی حملات هوایی شدید جنگنده های ائتلاف طی یکی دو روز گذشته، مواضع داعش در کوبانی بشدت تضعیف شده و از سوی دیگر گفته می شود با اضافه شدن نیروهای کمکی و تسلیحاتی از داخل خاک سوریه، داعش موفق شده مواضع خود را تقویت کند.

دوربین هایی که از خاک ترکیه وقایع کوبانی را به تصویر می کشند، روز شنبه انفجارهای متعددی را در این شهر که هر روز از ساکنان آن کاسته می شود به ثبت رسانده اند.

طبق آمارهای سازمان ملل از شصت هزار نفر جمعیت کوبانی تنها هفتصد نفر باقی مانده اند.

یکی از آواره های این شهر که به ناچار خود را به خاک ترکیه رسانده می گوید:«اصلا شرایط خوبی نداریم. مجبور شدیم خانه و کاشانه خود را رها کنیم و بخاطر داعش به اینجا بیاییم.»

سازمان ملل می گوید بیش از یک و نیم میلیون آوراه سوری در حال حاضر در بیست و دو اردوگاه پناهندگان در خاک ترکیه بسر می برند.

آموزش پیشمرگه ها توسط بریتانیا در اربیل

درهمین حال و درحالی که پیشروی های داعش در برخی نقاط کلیدی عراق ادامه دارد، نیروهای نظامی بریتانیا در اقلیم کردستان عراق مشغول آموزش پیشمرگه ها برای جنگ با داعش هستند.

یکی از فرماندهان بریتانیایی بیشتر توضیح می دهد: «برنامه آموزشی قطعا دربرگیرنده نحوه استفاده از سلاح های دیگری که از سوی برخی کشورها در اختیار نیروهای کرد قرار گرفته هم خواهد شد. امیدواریم تعلیم پیشمرگه ها در نهایت، موجب برهم خوردن توازن به ضرر داعش شود.»

پیشمرگه ها با نحوه استفاده از سلاح های سنگین آشنا می شوند و در پایان این دوره آموزشی در اربیل، گواهی شرکت در دوره را نیز دریافت می کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =